Awaria wyświetlacza w BMW E34 – jak to naprawić?
REKLAMA
REKLAMA
Jednak nie trzeba ze wszystkim od razu udawać się do fachowca. Pokażemy jak we własnym zakresie pozbyć się tego problemu. Najczęstszym powodem tej usterki jest osłabienie kontaktu taśmy z układem na płytce licznika z wyświetlaczem.
REKLAMA
Zaczynamy od odkręcenia za pomocą śrubokręta krzyżakowego dwóch śrub. Za pomocą płaskiego śrubokręta wystarczy podważyć i wysunąć całą konsolę z zegarami i kontrolkami. Wyjęcie jest możliwe tylko wówczas, jeśli zdemontujemy kierownicę lub, wyjmując konsolę, będziemy obracać w bok kierownicę wraz z licznikami.
Zobacz również: Nierówne ładowanie alternatora w Audi A6 C5 – jak to naprawić
Ważne jest, żeby przy odłączaniu kostki z przewodami zapłon w stacyjce był wyłączony. Inaczej może dojść do zwarcia, a co za tym idzie - kompletnego uszkodzenia układu elektronicznego w zegarach.
REKLAMA
Dostanie się do środka licznika jest bardzo proste. Wystarczy przekręcić dwa uchwyty, które znajdują się z tyłu konsoli, a następnie zdjąć osłonę panelu. Następnie od razu wyraźnie rzuci się nam w oczy wyświetlacz, z którego należy bardzo delikatnie zdjąć czarną osłonę oraz wyjąć ciemną, kolorową płytkę. Przyczyna naszego problemu, czyli taśma, przylega do wyświetlacza za sprawą dwóch aluminiowych klamerek. Wraz z upływem czasu i zmęczenia materiału przestają ją dociskać z odpowiednią siłą. Dlatego musimy je rozpiąć i wyjąć. Następnie ścisnąć mocno, tak aby znów mogły wystarczająco dociskać taśmę.
Sprawdzenie, czy nasze działanie przyniosło skutki, może odbyć się tylko, gdy złożymy licznik i podłączymy kość do licznika. Jeśli wszystko będzie działać prawidłowo, a powinno, to możemy złożyć licznik.
Zobacz również: Jak wyregulować napięcie ładowania w elektromagnetycznym regulatorze?
REKLAMA
REKLAMA