Opel Corsa C: naprawa mechanizmu wycieraczek
REKLAMA
REKLAMA
Problem ten dotyczy każdego modelu Corsy C. Jeżeli nie doświadczyliśmy tej usterki, warto zregenerować mechanizm profilaktycznie. Naprawa nie jest trudna, dlatego nie ma powodu, żeby zwlekać. Pracę zaczynamy od demontażu wycieraczek. Robimy to na złożonych ramionach. Gdy już wykręcimy śrubę mocującą ramię wycieraczki, wyjmujemy je i odkładamy na bok. Teraz przechodzimy do wykręcenia podszybia. Zamontowane jest za pomocą śrub Torx. Dwie śruby znajdują się po bokach podszybia. Należy uważać, żeby śrubki nie wypadły ze swojego miejsca podczas wykręcania. Szansa na wyjęcie jest mała.
REKLAMA
Zobacz również: Dlaczego wydech rdzewieje?
Przystępujemy do wykręcenia mechanizmu wycieraczek. Zamontowany jest za pomocą dwóch śrub. Odkręcamy je i wyjmujemy mechanizm. Przechodzimy do regeneracji mechanizmu. Przeguby kulowe ramion nie wymagają regeneracji, są zabezpieczone gumowymi osłonami. Wystarczy nałożyć tam trochę smaru przed zamontowaniem.
Zobacz również: Jakie zadania ma sonda lambda?
Cały problem tkwi w osiach przegubów. Zabezpieczone są za pomocą zawleczek. Zdejmujemy ją i staramy się wybić ośkę. Może zdarzyć się tak, że będzie tak zapieczona, że nie będziemy w stanie jej wybić. Możemy próbować WD-40 lub olejem, lecz mało prawdopodobne, żebyśmy odnieśli jakiś sukces. W takim wypadku zostaje nam tylko montaż nowego mechanizmu. Jeżeli uda nam się wyjąć oś musimy ją dobrze przeczyścić i nasmarować smarem miedziowym lub grafitowym.
REKLAMA
REKLAMA