REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.
Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara, zdecydowana większość zarządców flot popiera proekologiczne działania UE. Co więcej, zarządcy flot wykazują, że ich działania zmierzające do m.in. redukcji kosztów eksploatacji flot są zbieżne z oczekiwaniami UE odnośnie redukcji emisji dwutlenku węgla.

Regulacje prawne kluczowe dla rozwoju flot samochodowych

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Goodyeara wśród przedstawicieli branży transportowej, przepisy wywierają kluczowy wpływ na działalność flot pojazdów ciężarowych w Europie. Badanie objęło około 600 menedżerów flot z ośmiu europejskich rynków i Turcji. Menedżerowie stwierdzili, że regulacje prawne mają duży wpływ na wzrost rentowności i zrównoważony rozwój firm. Poza kosztami paliwa, kształt przepisów jest najczęstszym problemem zgłaszanym przez kierowników flot. Jest on najbardziej odczuwany przez mniejsze przedsiębiorstwa: jedna czwarta flot, dysponująca 20-50 pojazdami ciężarowymi stwierdziła, że właśnie te dwie kwestie w największym stopniu wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest również nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem ten będzie nasilał się w kolejnych latach.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe

Branża przewozowa inwestuje w ochronę środowiska

Badanie przeprowadzone na zlecenie Goodyeara pokazuje, że branża przewozowa inwestuje nie tylko w swoją przyszłość, ale i w ochronę środowiska. Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla.
76% flot przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań, by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazdy. Choć floty obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Potwierdza to, że wysiłki flot na rzecz ograniczenia kosztów paliwa są zbieżne z proekologicznymi działaniami Unii Europejskiej.

Floty, które inwestują z myślą o przyszłości, chcą, by Unia Europejska odgrywała aktywną rolę we wspieraniu branży. Ponieważ warunki drogowe są kluczowe dla ich efektywności, 68% respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa ankietowanych flot potrzebuje wsparcia w obszarze eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60%). Poparciem cieszy się również idea dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51%). Zdecydowana większość (68% za, 14% przeciw) branży przewozów drogowych chciałaby lepszej harmonizacji przepisów.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Wyniki naszego badania pokazują, że branża nie tylko nie sprzeciwia się działaniom Unii Europejskiej na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ale także rozumie potrzebę większej efektywności paliwowej i działań przyjaznych dla środowiska. Wobec nadchodzącego posiedzenia nowo wybranego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy, postaramy się zwrócić uwagę tych dwóch organów na poważne wyzwania jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały dalsze budowanie zrównoważonej przyszłości flot” – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Parlament Europejski, jego posłowie wraz z Komisją Europejską, planując działania na kolejne cztery lata, powinni zastanowić się nad metodami dalszego wspierania branży przewozów drogowych.
„Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą do stworzenia rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Podczas tego wydarzenia chcemy podzielić
się z ustawodawcami, menedżerami flot oraz przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami” – dodał M. Rzonzef.

Zbliżające się sympozjum Goodyeara na temat przyszłości transportu będzie miało formułę podobną do spotkania z 2012 roku, które koncentrowało się na efektywności paliwowej. Na tegorocznym sympozjum spotkają się kluczowi ustawodawcy z całej Europy, a także główni przedstawiciele branży i flot. Badania przeprowadzone w 2014 roku to kontynuacja długoterminowego zaangażowania Goodyeara w pozyskiwanie wiedzy i kształtowanie nowego sposobu myślenia na temat przyszłości transportu drogowego w Europie.

Zobacz też: Opodatkowanie usługi polegającej na likwidacji szkód

Metodologia badania

Badanie - od kwietnia do czerwca 2014 r. - przeprowadziła agencja ReputationInc na zlecenie Goodyeara. Jej celem było  lepsze poznanie i zrozumienie zagadnień kluczowych dla menedżerów flot w Europie.
W ramach badania ankieta składającą się z 24 pytań trafiła do menedżerów flot w dziewięciu krajach: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii. Łącznie odpowiedzi udzieliło 576 menedżerów flot.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA