REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.
Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara, zdecydowana większość zarządców flot popiera proekologiczne działania UE. Co więcej, zarządcy flot wykazują, że ich działania zmierzające do m.in. redukcji kosztów eksploatacji flot są zbieżne z oczekiwaniami UE odnośnie redukcji emisji dwutlenku węgla.

Regulacje prawne kluczowe dla rozwoju flot samochodowych

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Goodyeara wśród przedstawicieli branży transportowej, przepisy wywierają kluczowy wpływ na działalność flot pojazdów ciężarowych w Europie. Badanie objęło około 600 menedżerów flot z ośmiu europejskich rynków i Turcji. Menedżerowie stwierdzili, że regulacje prawne mają duży wpływ na wzrost rentowności i zrównoważony rozwój firm. Poza kosztami paliwa, kształt przepisów jest najczęstszym problemem zgłaszanym przez kierowników flot. Jest on najbardziej odczuwany przez mniejsze przedsiębiorstwa: jedna czwarta flot, dysponująca 20-50 pojazdami ciężarowymi stwierdziła, że właśnie te dwie kwestie w największym stopniu wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest również nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem ten będzie nasilał się w kolejnych latach.

REKLAMA

Zobacz też: Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe

Branża przewozowa inwestuje w ochronę środowiska

REKLAMA

Badanie przeprowadzone na zlecenie Goodyeara pokazuje, że branża przewozowa inwestuje nie tylko w swoją przyszłość, ale i w ochronę środowiska. Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla.
76% flot przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań, by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazdy. Choć floty obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Potwierdza to, że wysiłki flot na rzecz ograniczenia kosztów paliwa są zbieżne z proekologicznymi działaniami Unii Europejskiej.

Floty, które inwestują z myślą o przyszłości, chcą, by Unia Europejska odgrywała aktywną rolę we wspieraniu branży. Ponieważ warunki drogowe są kluczowe dla ich efektywności, 68% respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa ankietowanych flot potrzebuje wsparcia w obszarze eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60%). Poparciem cieszy się również idea dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51%). Zdecydowana większość (68% za, 14% przeciw) branży przewozów drogowych chciałaby lepszej harmonizacji przepisów.

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

„Wyniki naszego badania pokazują, że branża nie tylko nie sprzeciwia się działaniom Unii Europejskiej na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ale także rozumie potrzebę większej efektywności paliwowej i działań przyjaznych dla środowiska. Wobec nadchodzącego posiedzenia nowo wybranego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy, postaramy się zwrócić uwagę tych dwóch organów na poważne wyzwania jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały dalsze budowanie zrównoważonej przyszłości flot” – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Parlament Europejski, jego posłowie wraz z Komisją Europejską, planując działania na kolejne cztery lata, powinni zastanowić się nad metodami dalszego wspierania branży przewozów drogowych.
„Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą do stworzenia rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Podczas tego wydarzenia chcemy podzielić
się z ustawodawcami, menedżerami flot oraz przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami” – dodał M. Rzonzef.

Zbliżające się sympozjum Goodyeara na temat przyszłości transportu będzie miało formułę podobną do spotkania z 2012 roku, które koncentrowało się na efektywności paliwowej. Na tegorocznym sympozjum spotkają się kluczowi ustawodawcy z całej Europy, a także główni przedstawiciele branży i flot. Badania przeprowadzone w 2014 roku to kontynuacja długoterminowego zaangażowania Goodyeara w pozyskiwanie wiedzy i kształtowanie nowego sposobu myślenia na temat przyszłości transportu drogowego w Europie.

Zobacz też: Opodatkowanie usługi polegającej na likwidacji szkód

Metodologia badania

Badanie - od kwietnia do czerwca 2014 r. - przeprowadziła agencja ReputationInc na zlecenie Goodyeara. Jej celem było  lepsze poznanie i zrozumienie zagadnień kluczowych dla menedżerów flot w Europie.
W ramach badania ankieta składającą się z 24 pytań trafiła do menedżerów flot w dziewięciu krajach: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii. Łącznie odpowiedzi udzieliło 576 menedżerów flot.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA