REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Subskrybuj nas na Youtube
Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.
Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara, zdecydowana większość zarządców flot popiera proekologiczne działania UE. Co więcej, zarządcy flot wykazują, że ich działania zmierzające do m.in. redukcji kosztów eksploatacji flot są zbieżne z oczekiwaniami UE odnośnie redukcji emisji dwutlenku węgla.

Regulacje prawne kluczowe dla rozwoju flot samochodowych

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Goodyeara wśród przedstawicieli branży transportowej, przepisy wywierają kluczowy wpływ na działalność flot pojazdów ciężarowych w Europie. Badanie objęło około 600 menedżerów flot z ośmiu europejskich rynków i Turcji. Menedżerowie stwierdzili, że regulacje prawne mają duży wpływ na wzrost rentowności i zrównoważony rozwój firm. Poza kosztami paliwa, kształt przepisów jest najczęstszym problemem zgłaszanym przez kierowników flot. Jest on najbardziej odczuwany przez mniejsze przedsiębiorstwa: jedna czwarta flot, dysponująca 20-50 pojazdami ciężarowymi stwierdziła, że właśnie te dwie kwestie w największym stopniu wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest również nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem ten będzie nasilał się w kolejnych latach.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe

Branża przewozowa inwestuje w ochronę środowiska

Badanie przeprowadzone na zlecenie Goodyeara pokazuje, że branża przewozowa inwestuje nie tylko w swoją przyszłość, ale i w ochronę środowiska. Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla.
76% flot przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań, by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazdy. Choć floty obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Potwierdza to, że wysiłki flot na rzecz ograniczenia kosztów paliwa są zbieżne z proekologicznymi działaniami Unii Europejskiej.

Floty, które inwestują z myślą o przyszłości, chcą, by Unia Europejska odgrywała aktywną rolę we wspieraniu branży. Ponieważ warunki drogowe są kluczowe dla ich efektywności, 68% respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa ankietowanych flot potrzebuje wsparcia w obszarze eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60%). Poparciem cieszy się również idea dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51%). Zdecydowana większość (68% za, 14% przeciw) branży przewozów drogowych chciałaby lepszej harmonizacji przepisów.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Wyniki naszego badania pokazują, że branża nie tylko nie sprzeciwia się działaniom Unii Europejskiej na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ale także rozumie potrzebę większej efektywności paliwowej i działań przyjaznych dla środowiska. Wobec nadchodzącego posiedzenia nowo wybranego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy, postaramy się zwrócić uwagę tych dwóch organów na poważne wyzwania jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały dalsze budowanie zrównoważonej przyszłości flot” – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Parlament Europejski, jego posłowie wraz z Komisją Europejską, planując działania na kolejne cztery lata, powinni zastanowić się nad metodami dalszego wspierania branży przewozów drogowych.
„Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą do stworzenia rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Podczas tego wydarzenia chcemy podzielić
się z ustawodawcami, menedżerami flot oraz przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami” – dodał M. Rzonzef.

Zbliżające się sympozjum Goodyeara na temat przyszłości transportu będzie miało formułę podobną do spotkania z 2012 roku, które koncentrowało się na efektywności paliwowej. Na tegorocznym sympozjum spotkają się kluczowi ustawodawcy z całej Europy, a także główni przedstawiciele branży i flot. Badania przeprowadzone w 2014 roku to kontynuacja długoterminowego zaangażowania Goodyeara w pozyskiwanie wiedzy i kształtowanie nowego sposobu myślenia na temat przyszłości transportu drogowego w Europie.

Zobacz też: Opodatkowanie usługi polegającej na likwidacji szkód

Metodologia badania

Badanie - od kwietnia do czerwca 2014 r. - przeprowadziła agencja ReputationInc na zlecenie Goodyeara. Jej celem było  lepsze poznanie i zrozumienie zagadnień kluczowych dla menedżerów flot w Europie.
W ramach badania ankieta składającą się z 24 pytań trafiła do menedżerów flot w dziewięciu krajach: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii. Łącznie odpowiedzi udzieliło 576 menedżerów flot.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA