REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.
Zarządcy flot popierają unijnych ekologów.

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara, zdecydowana większość zarządców flot popiera proekologiczne działania UE. Co więcej, zarządcy flot wykazują, że ich działania zmierzające do m.in. redukcji kosztów eksploatacji flot są zbieżne z oczekiwaniami UE odnośnie redukcji emisji dwutlenku węgla.

Regulacje prawne kluczowe dla rozwoju flot samochodowych

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Goodyeara wśród przedstawicieli branży transportowej, przepisy wywierają kluczowy wpływ na działalność flot pojazdów ciężarowych w Europie. Badanie objęło około 600 menedżerów flot z ośmiu europejskich rynków i Turcji. Menedżerowie stwierdzili, że regulacje prawne mają duży wpływ na wzrost rentowności i zrównoważony rozwój firm. Poza kosztami paliwa, kształt przepisów jest najczęstszym problemem zgłaszanym przez kierowników flot. Jest on najbardziej odczuwany przez mniejsze przedsiębiorstwa: jedna czwarta flot, dysponująca 20-50 pojazdami ciężarowymi stwierdziła, że właśnie te dwie kwestie w największym stopniu wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest również nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem ten będzie nasilał się w kolejnych latach.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe

Branża przewozowa inwestuje w ochronę środowiska

Badanie przeprowadzone na zlecenie Goodyeara pokazuje, że branża przewozowa inwestuje nie tylko w swoją przyszłość, ale i w ochronę środowiska. Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla.
76% flot przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań, by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazdy. Choć floty obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Potwierdza to, że wysiłki flot na rzecz ograniczenia kosztów paliwa są zbieżne z proekologicznymi działaniami Unii Europejskiej.

Floty, które inwestują z myślą o przyszłości, chcą, by Unia Europejska odgrywała aktywną rolę we wspieraniu branży. Ponieważ warunki drogowe są kluczowe dla ich efektywności, 68% respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa ankietowanych flot potrzebuje wsparcia w obszarze eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60%). Poparciem cieszy się również idea dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51%). Zdecydowana większość (68% za, 14% przeciw) branży przewozów drogowych chciałaby lepszej harmonizacji przepisów.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Wyniki naszego badania pokazują, że branża nie tylko nie sprzeciwia się działaniom Unii Europejskiej na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ale także rozumie potrzebę większej efektywności paliwowej i działań przyjaznych dla środowiska. Wobec nadchodzącego posiedzenia nowo wybranego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy, postaramy się zwrócić uwagę tych dwóch organów na poważne wyzwania jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały dalsze budowanie zrównoważonej przyszłości flot” – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Parlament Europejski, jego posłowie wraz z Komisją Europejską, planując działania na kolejne cztery lata, powinni zastanowić się nad metodami dalszego wspierania branży przewozów drogowych.
„Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą do stworzenia rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Podczas tego wydarzenia chcemy podzielić
się z ustawodawcami, menedżerami flot oraz przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami” – dodał M. Rzonzef.

Zbliżające się sympozjum Goodyeara na temat przyszłości transportu będzie miało formułę podobną do spotkania z 2012 roku, które koncentrowało się na efektywności paliwowej. Na tegorocznym sympozjum spotkają się kluczowi ustawodawcy z całej Europy, a także główni przedstawiciele branży i flot. Badania przeprowadzone w 2014 roku to kontynuacja długoterminowego zaangażowania Goodyeara w pozyskiwanie wiedzy i kształtowanie nowego sposobu myślenia na temat przyszłości transportu drogowego w Europie.

Zobacz też: Opodatkowanie usługi polegającej na likwidacji szkód

Metodologia badania

Badanie - od kwietnia do czerwca 2014 r. - przeprowadziła agencja ReputationInc na zlecenie Goodyeara. Jej celem było  lepsze poznanie i zrozumienie zagadnień kluczowych dla menedżerów flot w Europie.
W ramach badania ankieta składającą się z 24 pytań trafiła do menedżerów flot w dziewięciu krajach: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii. Łącznie odpowiedzi udzieliło 576 menedżerów flot.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA