Branża kurierska, a umowa UE-USA
REKLAMA
REKLAMA
Rynek handlu internetowego w znaczny sposób wpływa na rynek usług kurierskich. A dane są jednoznaczne - branża e-commerce w Europie Zachodniej rozkwita.
REKLAMA
REKLAMA
Badania firmy Buzz City potwierdzają europejski i światowy trend, że coraz więcej konsumentów używa telefonów komórkowych i smartfonów do wyszukiwania produktów i zakupów. 17% „mobilnych” konsumentów na świecie zadeklarowało, że kupili produkt lub usługę za pośrednictwem tego kanału. W USA m-commerce osiągnął już niemal 10% całego handlu on-line, a w Wielkiej Brytanii zanotowano wzrost do 20% – w porównaniu do 5% w 2011 roku. Średnia europejska kształtuje się na poziomie 8%. Światowy trend wskazuje, że coraz więcej konsumentów używa swoich telefonów komórkowych do wyszukania i zakupu towarów, jako główne źródło informacji podając wyszukiwarki i portale społecznościowe. 14% użytkowników korzysta z porównywarek cenowych, a 17% polega na rekomendacji przyjaciół. Kluczowym czynnikiem używania telefonów komórkowych wskazywanym przez konsumentów jest wygoda, przy czym 74% potwierdza, że są to zakupy „last-minute”. Z kolei Zanox Mobile Performance Barometer wskazuje, że w IV kwartale 2012 roku zakupy mobilne w Europie wzrosły do 5,6% całego handlu on-line, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 2,2%.
Stosunek branży kurierskiej do rozmów na temat Wszechstronnego Transatlantyckiego Partnerstwa Handlowego i Inwestycyjnego, rozpoczęte ostatnio na linii Unia Europejska – Stany Zjednoczone
Branża kurierska pozytywnie przyjęła rozmowy na temat Wszechstronnego Transatlantyckiego Partnerstwa Handlowego i Inwestycyjnego, rozpoczęte ostatnio na linii Unia Europejska – Stany Zjednoczone. Ocenia się, że jest to największa umowa bilateralna, jaka kiedykolwiek została wynegocjowana. Unia Europejska skomentowała, że partnerstwo ma na celu „oderwanie się od klasycznego podejścia do stosowanych taryf i otwarcia rynków na inwestycje, usługi i zamówienia publiczne”, a także że skoncentruje się na „dostosowaniu procedur i standardów, które obecnie stanowią największą barierę w handlu transatlantyckim”. Analiza UE wskazuje, że dodatkowe koszty wynikające z różnic taryfowych są na poziomie opłat w wysokości 10%, a w niektórych branżach nawet 20%, podczas gdy średnia stawka przewozowa wynosi 4%.
Czy prognozy dotyczące zakupów on-line w Wielkiej Brytanii zostaną podwyższone?
Jak wynika z najnowszego IMRG Capgemini e-Retail Sales Index, rok 2013 zaczął się doskonale dla zakupów on-line w Wielkiej Brytanii – ich poziom zwiększył się o 16% rok do roku, podczas gdy prognoza wzrostu w całym 2013 roku wynosi 12%. Co prawda dane za styczeń pokazały spadek o 27% w porównaniu do grudnia 2012, jest to jednak standardowy trend po szczycie zakupowym związanym ze świętami Bożego Narodzenia. IMRG and Capgemini prognozują, że w 2013 roku zakupy on-line w Wielkiej Brytanii wzrosną o 12%.
Źródło: Materiały prasowe Integer.pl
REKLAMA
REKLAMA