REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak TNT Express transportuje zastawki serca do przeszczepu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Od 10 lat Centrum Zdrowia Dziecka korzysta z usługi TNT Express o nazwie Cold Chain Transport. Jak odbywa się wyspecjalizowany transport ludzkich tkanek?

Kriobank Homogennych Zastawek Serca Kliniki Kardiochirurgii Instytutu Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka jest jednym z trzech banków w Polsce przygotowujących ludzkie zastawki serca do przeszczepu.

REKLAMA

- Do zadań naszego należy pobieranie, przygotowywanie, konserwacja w ultra niskich temperaturach oraz dystrybucja ludzkich zastawek serca banku - mówi Maciej Fedorowicz, kierownik Banku Zastawek Serca Centrum Zdrowia Dziecka - Jeżeli zgłasza się do nas placówka potrzebująca zastawki, wówczas trzeba ją przetransportować na miejsce operacji wszczepienia.

Specjalistyczne opakowania

REKLAMA

Centrum Zdrowia Dziecka korzysta z usługi TNT Express o nazwie Cold Chain Transport. Usługa ta realizowana jest przy zachowaniu rygorystycznych procedur bezpieczeństwa. Obok specjalistycznego przeszkolenia personelu, koordynującego przewozy, a także atestowanych opakowań, na system ten składa się monitorowanie przesyłki na każdym etapie podróży.

Podobnie, jak w przypadku pozostałych usług TNT, klient w każdym momencie może sprawdzić aktualny status i lokalizację dostawy poprzez internet lub telefon. Tkanki ludzkie z Centrum Zdrowia Dziecka transportowane są w specjalnych pojemnikach Medpak Thermo.

Opakowania te są atestowane i spełniają wymogi IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych). Posiadają także certyfikaty przyznane przez niezależne instytucje badawcze zajmujące się oceną opakowań: DGP (UK) LTD oraz Topa Institute.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Medpak Thermo gwarantuje utrzymanie stałej temperatury przez 72 lub 96 godzin, w zależności od rodzaju wybranego opakowania - mówi Monika Uchnast, kierownik Zespołu Obsługi Klienta Medical Center, TNT Express

- Współpraca między Centrum Zdrowia Dziecka i firmą TNT Express zaczęła się przed 2000 rokiem - wspomina Maciej Fedorowicz - W tym czasie nie było jeszcze dedykowanych usług do transportu tkanek ludzkich potrzebnych do transplantacji.

Zanim rozpoczęliśmy współpracę z TNT, byliśmy klientami usług przewozowych świadczonych m.in. przez kolej. Korzystaliśmy też z uprzejmości pilotów, którzy zgadzali się zabierać tkanki do przeszczepów na pokład samolotów. Po 11 września 2001 ten model współpracy musiał zostać zaniechany - mówi Maciej Fedorowicz.

Jak odbywa się transport tkanek

- Przy zamówieniu zastawek przez zewnętrzny ośrodek medyczny ustalamy na początek, czy druga strona potrzebuje tkanki w stanie zamrożonym czy gotowym do transplantacji. – mówi Maciej Fedorowicz z Centrum Zdrowia Dziecka

REKLAMA

- Jeżeli zastawka ma być użyta zaraz po przetransportowaniu jej do punktu docelowego, wówczas wyjmujemy ją w naszym laboratorium z ciekłego azotu, z temperatury sięgającej minus 170 stopni Celsjusza, i ogrzewamy do temperatury 2-8 stopni, w której to temperaturze narząd będzie transportowany.

Natomiast jeżeli lekarze, którzy zgłaszają się do nas po zastawkę, nie mają pewności czy stan pacjenta pozwoli na operację zaraz po przywiezieniu jej do nich, wówczas jest ona przenoszona jest do pojemnika z suchym lodem (czyli dwutlenkiem węgla w postaci stałej) o temperaturze minus 70 stopni i przechowywana w takich warunkach termicznych podczas całego transportu - tłumaczy Maciej Fedorowicz.

Po ustaleniu warunków transportu, Centrum Zdrowia Dziecka kontaktuje się z TNT by umówić transport.

- Doradzamy jaki pojemnik wybrać, dostarczamy go i aranżujemy formalności. Wraz Medpak Thermo przesyłamy także Data Logger, którego zadaniem jest mierzenie na bieżąco temperatury w pojemniku. Kurier przyjeżdża na miejsce po to by wymienić list przewozowy na dostarczony wcześniej Medpak i rozpoczyna się podróż zastawki serca do miejsca docelowego, gdzie nastąpi operacja jej wszczepienia - mówi Monika Uchnast.

Specjalnie przeszkolony personel TNT koordynuje transport przesyłek i przez całą dobę doradza w zakresie wyboru właściwego opakowania i opcji serwisowych: standardowej lub specjalistycznej. Pierwsza z nich – Clinical Express Network – gwarantuje realizację usługi za pośrednictwem zintegrowanej sieci lotniczej i drogowej TNT Express. Dzięki rozwiniętej strukturze połączeń, realizowanych przez firmową flotę, przesyłka dotrze do odbiorcy przed upływem 48 godzin.

Kolejna opcja - Clinical Express Exclusive – oferuje każdorazowe dostosowanie usługi do indywidualnych potrzeb klienta, przez całą dobę i w każdym miejscu na świecie. Jest to usługa przeznaczona dla niezwykle ważnych i pilnych przesyłek, które muszą dotrzeć do odbiorcy przed upływem 24 godzin. Opcja ta umożliwia m.in. realizację usługi przez dedykowanego kuriera.

- Dzięki Cold Chain Transport warunki przechowywania tkanek ludzkich, narażonych na uszkodzenia termiczne, są po pierwsze stale monitorowane, po drugie - dzięki Medpak Thermo - właściwie zabezpieczone przed działaniem czynników zewnętrznych - mówi Maciej Fedorowicz.

Przesyłka ratująca życie

W ten sposób transportowanych jest kilkadziesiąt zastawek serca rocznie. Większość z nich trafia do polskich szpitali, ale około 20 przesyłek dociera do zagranicznych ośrodków, głównie do Niemiec - do czterech klinik, z którymi ściśle współpracuje Centrum Zdrowia Dziecka. 

źródło: TNT Express

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA