REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zysk netto PKP Cargo w trzecim kwartale 205 r.

Zysk netto PKP Cargo w trzecim kwartale 205 r.
Zysk netto PKP Cargo w trzecim kwartale 205 r.

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo zarobiło w trzecim kwartale 2015 r ponad 64 mln złotych. Przychody wyniosły w tym okresie 1,207 mld zł.

Zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej PKP Cargo w trzecim kwartale wyniósł 64,4 mln zł i okazał się o 15,5 proc. wyższy od konsensusu PAP. Przychody wyniosły 1,207 mld zł i były o 2,9 proc. powyżej oczekiwań.

REKLAMA

REKLAMA

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku zysk netto PKP Cargo spadł o 35 proc., a przychody poprawiły się o 12,9 proc.

Grupa podała, że przychody pochodzące z rynku polskiego spadły o 6,2 proc. do 852,2 mln zł, podczas gdy sprzedaż na rynku czeskim wzrosła do 192,1 mln zł z 20,4 mln zł rok wcześniej. Wzrost na rynku czeskim wynikał z przejęcia przewoźnika AWT, które sfinalizowano w lipcu tego roku.

Zobacz też: Prawo Jazdy 2016 r. - wszystkie zmiany

REKLAMA

Koszty operacyjne PKP Cargo wzrosły o 17 proc. do 1,12 mld zł, głównie za sprawą wyższych o 25 proc. kosztów usług obcych (408,6 mln zł) oraz zużycia materiałów i energii o 19,4 proc. (184,2 mln zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupa zanotowała w trzecim kwartale 208,4 mln zł zysku EBITDA. Analitycy spodziewali się wyniku na poziomie 192 mln zł. Amortyzacja grupy wzrosła w minionym kwartale do 120,3 mln zł z 90,5 mln zł przed rokiem.

PKP Cargo przewiozło w trzecim kwartale 31,71 mln ton towarów, o 7 proc. więcej rok do roku. Praca przewozowa przewoźnika wzrosła o 3 proc. do 7,9 mln tkm. Wzrosty wynikały w największym stopniu z wyższych przewozów węgla (wzrost o 13 proc. w masie, do 15,32 mln ton) oraz przewozów intermodalnych (13 proc. do 1,29 mln ton) i paliw płynnych (19 proc. do 858 tys. ton). Ciążyły spadki w przewozach kruszyw i materiałów budowlanych (niższe o 3 proc., wyniosły 6,31 mln ton).

Kwartalny udział PKP Cargo w polskim rynku przewozów, mierzony masą przewiezionych towarów, wyniósł 47,7 proc., spadając z 49,7 proc. przed rokiem.

Średni czas pracy lokomotywy PKP Cargo dziennie spadł w trzecim kwartale o 3,8 proc. do 15,1 godz. Średni tonaż pociągu brutto na lokomotywę pracującą wzrósł o 1,5 proc. do 1,52 tys. ton.

Jak podano w raporcie, powołując się na dane Urzędu Transportu Kolejowego, masa towarów przewiezionych koleją w Polsce w trzecim kwartale 2015 roku spadła rok do roku o 1,5 proc., do 58,8 mln ton. Praca przewozowa wyniosła 13,2 mld tkm i była niższa o 0,8 proc.

Zobacz też: Aktualny taryfikator punktów karnych 2016 r.

Poniżej przedstawiamy wyniki PKP Cargo i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników spółki.

3Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2015 rdr
Przychody 1206,9 1172,3 2,90% 12,90% 17,70% 3269,4 5,40%
EBITDA 208,4 192 8,60% 2,50% -14,20% 570,3 3,00%
EBIT 88,1 76,7 14,90% -21,90% -37,50% 251,3 -10,80%
Zysk netto 64,4 55,8 15,50% -35,00% -53,30% 220,6 -2,30%
marża EBITDA 17,30% 16,40% 0,9 -1,75 -6,44 17,40% -0,42
marża EBIT 7,30% 6,50% 0,76 -3,25 -6,46 7,70% -1,4
marża netto 5,30% 4,80% 0,58 -3,93 -8,13 6,70% -0,54
Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA