REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakaz przejazdu przez Łódź ciężarówek powyżej 12 t

Subskrybuj nas na Youtube
Zakaz przejazdu przez Łódź ciężarówek powyżej 12 t. Fot. Fotolia
Zakaz przejazdu przez Łódź ciężarówek powyżej 12 t. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Już od pierwszego marca będzie obowiązywał zakaz tranzytowego przejazdu przez Łódź ciężarówek o masie przekraczającej 12 t.

Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Grzegorz Nita przypomniał, że w ramach inwestycji w marcu rozpocznie się przebudowa trzech newralgicznych skrzyżowań.

REKLAMA

„Przez dwa miesiące nie będzie przejazdu północ-południe ulicą Niciarnianą przez al. Piłsudskiego. W tym kierunku po jednym pasie ruchu zachowany będzie natomiast przejazd na skrzyżowaniu marszałków, czyli al. Rydza-Śmigłego i al. Piłsudskiego. Tu jednak zamknięty będzie ruch w kierunku wschód-zachód. Zgodnie z kontraktem prace na tym skrzyżowaniu mają trwać do końca września, ale chcemy je skończyć miesiąc wcześniej” – poinformował Nita.

W ciągu doby przez to drugie skrzyżowanie przejeżdża kilka tysięcy tirów, gdyż znajduje się ono w ciągu drogi krajowej, po której odbywa się ruch tranzytowy z północy na południe i odwrotnie.

Od 1 marca przebudowywane będzie również skrzyżowanie al. Bandurskiego z al. Jana Pawła II.

„Pojawią się utrudnienia przy skręcie w kierunku Retkini a także dla jadących z północy w kierunku wschodnim. W tym drugim przypadku trzeba będzie skorzystać ze +ślimaka+ przy dworcu Łódź Kaliska” – wyjaśnił Nita.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Obniżenie udziału tradycyjnych biopaliw w transporcie

REKLAMA

W trakcie prac dla władz miasta najważniejsze będzie udostępnienie dróg dla komunikacji miejskiej, osobowej oraz dla docelowych wjazdów gospodarczych. Dlatego postanowiono wprowadzić zakaz wjazdu dla tirów przejeżdżających przez Łódź tranzytem. Zakaz będzie obowiązywał do zakończenia wszystkich prac na trasie W-Z w godz. od 6 rano do 20 wieczorem.

Docelowe wjazdy do centrum miasta dla pojazdów o masie pow. 12 ton mają być w tym czasie realizowane najkrótszymi trasami na podstawie listu przewozowego lub innego dokumentu potwierdzającego cel i miejsce dojazdu.

Wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak poinformował, że w ZDiT powstanie specjalna jednostka monitorująca to, co będzie się działo w mieście. W razie potrzeby będzie ona reagować na aktualną sytuację na drogach. Pod koniec przyszłego tygodnia ma się natomiast odbyć spotkanie z okolicznymi gminami, na którym zostanie podsumowany początkowy okres obowiązywania nowej organizacji ruchu.

Cieślak dodał, że podczas dotychczasowych spotkań z sąsiadami Łodzi przedstawiono m.in. propozycje objazdów dla tirów. Jego zdaniem w tej chwili trudno jednak powiedzieć, czy przewoźnicy będą z tych tras korzystali, czy znajdą dla siebie inne objazdy.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Budowa trasy W-Z, łączącej dwa największe łódzkie osiedla: Retkinię i Widzew Wschód to jedna z największych inwestycji drogowych w Łodzi. Inwestycja ma kosztować ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie.

REKLAMA

Przebudowa trasy W-Z związana jest m.in. z budową 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą W-Z. Na tej ostatniej linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km.

Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na os. Olechów. Powstaną też 200-metrowej długości estakady samochodowe na ul. Rokicińskiej - jednej z najważniejszych tras wylotowych z miasta. Projekt modernizacji obejmuje też m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Prace mają się zakończyć pod koniec tego roku. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA