Zakaz przejazdu przez Łódź ciężarówek powyżej 12 t
REKLAMA
REKLAMA
Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Grzegorz Nita przypomniał, że w ramach inwestycji w marcu rozpocznie się przebudowa trzech newralgicznych skrzyżowań.
REKLAMA
„Przez dwa miesiące nie będzie przejazdu północ-południe ulicą Niciarnianą przez al. Piłsudskiego. W tym kierunku po jednym pasie ruchu zachowany będzie natomiast przejazd na skrzyżowaniu marszałków, czyli al. Rydza-Śmigłego i al. Piłsudskiego. Tu jednak zamknięty będzie ruch w kierunku wschód-zachód. Zgodnie z kontraktem prace na tym skrzyżowaniu mają trwać do końca września, ale chcemy je skończyć miesiąc wcześniej” – poinformował Nita.
W ciągu doby przez to drugie skrzyżowanie przejeżdża kilka tysięcy tirów, gdyż znajduje się ono w ciągu drogi krajowej, po której odbywa się ruch tranzytowy z północy na południe i odwrotnie.
Od 1 marca przebudowywane będzie również skrzyżowanie al. Bandurskiego z al. Jana Pawła II.
„Pojawią się utrudnienia przy skręcie w kierunku Retkini a także dla jadących z północy w kierunku wschodnim. W tym drugim przypadku trzeba będzie skorzystać ze +ślimaka+ przy dworcu Łódź Kaliska” – wyjaśnił Nita.
Zobacz też: Obniżenie udziału tradycyjnych biopaliw w transporcie
REKLAMA
W trakcie prac dla władz miasta najważniejsze będzie udostępnienie dróg dla komunikacji miejskiej, osobowej oraz dla docelowych wjazdów gospodarczych. Dlatego postanowiono wprowadzić zakaz wjazdu dla tirów przejeżdżających przez Łódź tranzytem. Zakaz będzie obowiązywał do zakończenia wszystkich prac na trasie W-Z w godz. od 6 rano do 20 wieczorem.
Docelowe wjazdy do centrum miasta dla pojazdów o masie pow. 12 ton mają być w tym czasie realizowane najkrótszymi trasami na podstawie listu przewozowego lub innego dokumentu potwierdzającego cel i miejsce dojazdu.
Wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak poinformował, że w ZDiT powstanie specjalna jednostka monitorująca to, co będzie się działo w mieście. W razie potrzeby będzie ona reagować na aktualną sytuację na drogach. Pod koniec przyszłego tygodnia ma się natomiast odbyć spotkanie z okolicznymi gminami, na którym zostanie podsumowany początkowy okres obowiązywania nowej organizacji ruchu.
Cieślak dodał, że podczas dotychczasowych spotkań z sąsiadami Łodzi przedstawiono m.in. propozycje objazdów dla tirów. Jego zdaniem w tej chwili trudno jednak powiedzieć, czy przewoźnicy będą z tych tras korzystali, czy znajdą dla siebie inne objazdy.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Budowa trasy W-Z, łączącej dwa największe łódzkie osiedla: Retkinię i Widzew Wschód to jedna z największych inwestycji drogowych w Łodzi. Inwestycja ma kosztować ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie.
REKLAMA
Przebudowa trasy W-Z związana jest m.in. z budową 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą W-Z. Na tej ostatniej linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km.
Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na os. Olechów. Powstaną też 200-metrowej długości estakady samochodowe na ul. Rokicińskiej - jednej z najważniejszych tras wylotowych z miasta. Projekt modernizacji obejmuje też m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Prace mają się zakończyć pod koniec tego roku. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA