REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej

Subskrybuj nas na Youtube
Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia
Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowa linii tramwajowej w Olsztynie to wyzwanie nie tylko dla planistów, ale również dla cierpliwości zmotoryzowanych mieszkańców. Jak od 1-go marca będzie przebiegała organizacja ruchu w Olsztynie?

Brakiem informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum Olsztyna oburzeni byli m.in. olsztyńscy kierowcy.

REKLAMA

REKLAMA

Leżące w samym centrum Olsztyna ulice Piłsudskiego oraz Kościuszki miały być zamknięte 1 marca - tak jeszcze w czwartek w południe informował PAP wiceprezydent Bogusław Szwedowicz, który zajmuje się koordynacją budowy linii tramwajowych w mieście. Na popołudnie zapowiedziano konferencję prasową, na której urzędnicy ratusza mieli przedstawić rozwiązania komunikacyjne na czas zamknięcie głównych ulic.

"Nie ma co kryć, będzie ciężko, bo zamkniemy dla ruchu samochodowego główne ulice w centrum" - podkreślał Szwedowicz. Jak dodał, ruch zostanie poprowadzony m.in. jednokierunkowymi dotąd ulicami, przy których zostanie wprowadzony zakaz parkowania.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

REKLAMA

Konferencję w ostatniej chwili odwołano; rzeczniczka ratusza Marta Bartoszewicz powiedziała PAP, że termin zamknięcia ulic w centrum przesunięto o tydzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Przedsiębiorcy, taksówkarze i mieszkający przy ulicach, które mają być zamknięte zasypali nas wnioskami i propozycjami. Z drugiej strony wykonawca robót chce już je rozpoczynać. Aby pogodzić wszystkie strony ustalono, że prace w centrum miasta nie rozpoczną się w poniedziałek, ale za tydzień. Jeszcze w piątek będziemy rozmawiać o organizacji ruchu tak, by utrudnienia były jak najmniejsze" - powiedziała PAP Bartoszewicz. Dodała, że w tym czasie miasto zamierza m.in. przeprowadzić akcję informującą kierowców o nowych zasadach ruchu w centrum.

Brak informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum to rzecz, która oburza olsztyńskich kierowców. W lokalnych mediach i na portalach internetowych mnóstwo jest w ostatnich dniach narzekań i na brak informacji, i na złe - w ocenie wielu - cząstkowe rozwiązania, które "wyciekają" z ratusza.

Przedsiębiorcy, którzy mają swoje firmy i zakłady przy zamykanych ulicach obawiają się spadku liczby klientów.

Podczas budowy linii tramwajowych w centrum Olsztyna przez zamknięte ulice będą mogły jeździć tylko miejskie autobusy i taksówki. Szwedowicz powiedział, że nie będzie na czas remontu obniżek cen biletów, a kierowców do porzucenia aut i przesiadki na autobus ma skusić to, że "autobus tamtędy przejedzie, a auto nie".

Zobacz też: Redukcja połączeń kolejowych Niemcy-Polska?

W ocenie Szwedowicza ulice w centrum Olsztyna będą zamknięte do sierpnia. "Będziemy robić co w naszej mocy, by wyrobić się w takim terminie, możliwe są nawet prace na dwie zmiany" - przyznał. Jak dodał, jesienią muszą się już odbywać testy linii tramwajowych, a do końca roku ten projekt musi być rozliczony ponieważ współfinansuje go w 85 proc. Unia Europejska.

W związku z budową linii tramwajowych w Olsztynie, które mają połączyć sypialniane dzielnice południa miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo i dworcem, po ulicach Olsztyna już teraz bardzo trudno jest się poruszać. Wiele ulic jest zwężonych, rozkopanych, wprowadzono ograniczenia prędkości.

Wartość wszystkich inwestycji związanych z modernizacją transportu w Olszynie wyceniono wstępnie na 105 mln euro. Projekt ten oprócz budowy linii tramwajowych i zakupu taboru przewiduje zbudowanie nowej ulicy i wprowadzenie inteligentnego zarządzania ruchem drogowym.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA