REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej

Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia
Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowa linii tramwajowej w Olsztynie to wyzwanie nie tylko dla planistów, ale również dla cierpliwości zmotoryzowanych mieszkańców. Jak od 1-go marca będzie przebiegała organizacja ruchu w Olsztynie?

Brakiem informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum Olsztyna oburzeni byli m.in. olsztyńscy kierowcy.

REKLAMA

Leżące w samym centrum Olsztyna ulice Piłsudskiego oraz Kościuszki miały być zamknięte 1 marca - tak jeszcze w czwartek w południe informował PAP wiceprezydent Bogusław Szwedowicz, który zajmuje się koordynacją budowy linii tramwajowych w mieście. Na popołudnie zapowiedziano konferencję prasową, na której urzędnicy ratusza mieli przedstawić rozwiązania komunikacyjne na czas zamknięcie głównych ulic.

"Nie ma co kryć, będzie ciężko, bo zamkniemy dla ruchu samochodowego główne ulice w centrum" - podkreślał Szwedowicz. Jak dodał, ruch zostanie poprowadzony m.in. jednokierunkowymi dotąd ulicami, przy których zostanie wprowadzony zakaz parkowania.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Konferencję w ostatniej chwili odwołano; rzeczniczka ratusza Marta Bartoszewicz powiedziała PAP, że termin zamknięcia ulic w centrum przesunięto o tydzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Przedsiębiorcy, taksówkarze i mieszkający przy ulicach, które mają być zamknięte zasypali nas wnioskami i propozycjami. Z drugiej strony wykonawca robót chce już je rozpoczynać. Aby pogodzić wszystkie strony ustalono, że prace w centrum miasta nie rozpoczną się w poniedziałek, ale za tydzień. Jeszcze w piątek będziemy rozmawiać o organizacji ruchu tak, by utrudnienia były jak najmniejsze" - powiedziała PAP Bartoszewicz. Dodała, że w tym czasie miasto zamierza m.in. przeprowadzić akcję informującą kierowców o nowych zasadach ruchu w centrum.

Brak informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum to rzecz, która oburza olsztyńskich kierowców. W lokalnych mediach i na portalach internetowych mnóstwo jest w ostatnich dniach narzekań i na brak informacji, i na złe - w ocenie wielu - cząstkowe rozwiązania, które "wyciekają" z ratusza.

Przedsiębiorcy, którzy mają swoje firmy i zakłady przy zamykanych ulicach obawiają się spadku liczby klientów.

Podczas budowy linii tramwajowych w centrum Olsztyna przez zamknięte ulice będą mogły jeździć tylko miejskie autobusy i taksówki. Szwedowicz powiedział, że nie będzie na czas remontu obniżek cen biletów, a kierowców do porzucenia aut i przesiadki na autobus ma skusić to, że "autobus tamtędy przejedzie, a auto nie".

Zobacz też: Redukcja połączeń kolejowych Niemcy-Polska?

REKLAMA

W ocenie Szwedowicza ulice w centrum Olsztyna będą zamknięte do sierpnia. "Będziemy robić co w naszej mocy, by wyrobić się w takim terminie, możliwe są nawet prace na dwie zmiany" - przyznał. Jak dodał, jesienią muszą się już odbywać testy linii tramwajowych, a do końca roku ten projekt musi być rozliczony ponieważ współfinansuje go w 85 proc. Unia Europejska.

W związku z budową linii tramwajowych w Olsztynie, które mają połączyć sypialniane dzielnice południa miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo i dworcem, po ulicach Olsztyna już teraz bardzo trudno jest się poruszać. Wiele ulic jest zwężonych, rozkopanych, wprowadzono ograniczenia prędkości.

Wartość wszystkich inwestycji związanych z modernizacją transportu w Olszynie wyceniono wstępnie na 105 mln euro. Projekt ten oprócz budowy linii tramwajowych i zakupu taboru przewiduje zbudowanie nowej ulicy i wprowadzenie inteligentnego zarządzania ruchem drogowym.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA