REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej

Subskrybuj nas na Youtube
Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia
Olsztyn - organizacja ruchu podczas budowy linii tramwajowej. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowa linii tramwajowej w Olsztynie to wyzwanie nie tylko dla planistów, ale również dla cierpliwości zmotoryzowanych mieszkańców. Jak od 1-go marca będzie przebiegała organizacja ruchu w Olsztynie?

Brakiem informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum Olsztyna oburzeni byli m.in. olsztyńscy kierowcy.

REKLAMA

Leżące w samym centrum Olsztyna ulice Piłsudskiego oraz Kościuszki miały być zamknięte 1 marca - tak jeszcze w czwartek w południe informował PAP wiceprezydent Bogusław Szwedowicz, który zajmuje się koordynacją budowy linii tramwajowych w mieście. Na popołudnie zapowiedziano konferencję prasową, na której urzędnicy ratusza mieli przedstawić rozwiązania komunikacyjne na czas zamknięcie głównych ulic.

"Nie ma co kryć, będzie ciężko, bo zamkniemy dla ruchu samochodowego główne ulice w centrum" - podkreślał Szwedowicz. Jak dodał, ruch zostanie poprowadzony m.in. jednokierunkowymi dotąd ulicami, przy których zostanie wprowadzony zakaz parkowania.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Konferencję w ostatniej chwili odwołano; rzeczniczka ratusza Marta Bartoszewicz powiedziała PAP, że termin zamknięcia ulic w centrum przesunięto o tydzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Przedsiębiorcy, taksówkarze i mieszkający przy ulicach, które mają być zamknięte zasypali nas wnioskami i propozycjami. Z drugiej strony wykonawca robót chce już je rozpoczynać. Aby pogodzić wszystkie strony ustalono, że prace w centrum miasta nie rozpoczną się w poniedziałek, ale za tydzień. Jeszcze w piątek będziemy rozmawiać o organizacji ruchu tak, by utrudnienia były jak najmniejsze" - powiedziała PAP Bartoszewicz. Dodała, że w tym czasie miasto zamierza m.in. przeprowadzić akcję informującą kierowców o nowych zasadach ruchu w centrum.

Brak informacji o organizacji ruchu na czas robót tramwajowych w centrum to rzecz, która oburza olsztyńskich kierowców. W lokalnych mediach i na portalach internetowych mnóstwo jest w ostatnich dniach narzekań i na brak informacji, i na złe - w ocenie wielu - cząstkowe rozwiązania, które "wyciekają" z ratusza.

Przedsiębiorcy, którzy mają swoje firmy i zakłady przy zamykanych ulicach obawiają się spadku liczby klientów.

Podczas budowy linii tramwajowych w centrum Olsztyna przez zamknięte ulice będą mogły jeździć tylko miejskie autobusy i taksówki. Szwedowicz powiedział, że nie będzie na czas remontu obniżek cen biletów, a kierowców do porzucenia aut i przesiadki na autobus ma skusić to, że "autobus tamtędy przejedzie, a auto nie".

Zobacz też: Redukcja połączeń kolejowych Niemcy-Polska?

REKLAMA

W ocenie Szwedowicza ulice w centrum Olsztyna będą zamknięte do sierpnia. "Będziemy robić co w naszej mocy, by wyrobić się w takim terminie, możliwe są nawet prace na dwie zmiany" - przyznał. Jak dodał, jesienią muszą się już odbywać testy linii tramwajowych, a do końca roku ten projekt musi być rozliczony ponieważ współfinansuje go w 85 proc. Unia Europejska.

W związku z budową linii tramwajowych w Olsztynie, które mają połączyć sypialniane dzielnice południa miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo i dworcem, po ulicach Olsztyna już teraz bardzo trudno jest się poruszać. Wiele ulic jest zwężonych, rozkopanych, wprowadzono ograniczenia prędkości.

Wartość wszystkich inwestycji związanych z modernizacją transportu w Olszynie wyceniono wstępnie na 105 mln euro. Projekt ten oprócz budowy linii tramwajowych i zakupu taboru przewiduje zbudowanie nowej ulicy i wprowadzenie inteligentnego zarządzania ruchem drogowym.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA