Lotnisko w Krakowie obsłuży w tym roku ponad 4 mln pasażerów?
REKLAMA
REKLAMA
„W zeszłym roku zbliżyliśmy się już do 4 mln pasażerów, a w tym roku zamierzamy ten poziom przekroczyć” - zaznaczył w środę Pamuła. W zeszłym roku krakowskie lotnisko odprawiło prawie 3,818 mln osób.
REKLAMA
Jak ocenił prezes Kraków Airport rok 2015 zapowiada się dla krakowskiego lotniska optymistycznie: przewoźnicy zapowiedzieli już trzy nowe połączenia - do Lyonu, głównego londyńskiego lotniska Heathrow oraz Amsterdamu. Przybędzie nowy przewoźnik – holenderski KLM oraz po kilku latach przerwy wrócą dwie inne znaczące linie lotnicze: British Airways oraz Swiss International.
„Pojawienie się tak prestiżowych przewoźników na pewno zwiększy rangę naszego lotniska” - zaznaczył Pamuła.
Zobacz też: Modernizacja lotniska w Poznaniu, będzie zamknięte
REKLAMA
Przypomniał, że wciąż trwa rozbudowa Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice, której poszczególne etapy będą sukcesywnie kończone w drugiej połowie tego roku. Dzięki inwestycji przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie. Obecnie może on odprawić do 3,5 mln osób rocznie.
Obecnie na lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi ponad 500 mln zł.
Firma Astaldi, która jest wykonawcą najważniejszych inwestycji na lotnisku Kraków Airport wygrała także przetarg na modernizację połączenia kolejowego między centrum Krakowa a lotniskiem Balice. Inwestycja jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć PKP PLK na południu kraju.
Zobacz też: Płaca minimalna w Niemczech, a problemy polskich przewoźników
Zgodnie z planami w tym roku wykonawca wybuduje drugi tor na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wydłuży połączenie o około 500 metrów do głównego terminalu lotniskowego, a także zelektryfikuje linię. Po modernizacji zwiększy się jej przepustowość. Na trasę będą mogły wyjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią obecnie wykorzystywane szynobusy spalinowe. Maksymalna prędkość pociągów wyniesie 80 km/h. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA