Połączenie trasy Kielce-Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową w 2017 r.
REKLAMA
REKLAMA
Jak powiedział w środę Klepacki planowana łącznica kolejowa w Czarncy (Świętokrzyskie) „jest inwestycją o tyle istotną, że tworzy alternatywną drogę połączenia kolejowego Kielc z Warszawą”
REKLAMA
Szacuje się, że będzie kosztowała około 42 mln zł. Klepacki podkreślił, że są to jednak wstępne wyliczenia. „W momencie, kiedy programy operacyjne będą dostępne, chcemy uruchomić przetarg w trybie "projektuj i buduj". Planujemy w latach 2016 – 2017 zrealizować tę inwestycje tak, aby z końcem 2017 roku tę łącznicę uruchomić” – zaznaczył. Obecnie PKP PLK wspólnie z samorządem województwa świętokrzyskiego finalizują jej studium wykonalności.
Zobacz też: Nowy filtr paliwa do silników Diesla
„To będzie wspólny projekt województwa i PKP PLK przy udziale środków unijnych” – powiedział dziennikarzom członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak. „Pieniądze będą pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego, a nasz partner zapewni konieczny wkład własny” – wyjaśnił.
Według marszałka województwa świętokrzyskiego Adama Jarubasa poziom dofinansowania tej inwestycji z funduszy unijnych wyniesie 80-85 proc.
Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w serwisie zmiany opon?
REKLAMA
Pod Czarncą (gmina Włoszczowa) krzyżuje się linia Kielce – Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową łącząca Warszawę z Górnym Śląskiem oraz Krakowem. Planowana od lat łącznica ma zapewnić stworzenie nowej trasy Kielce - Warszawa. Zdaniem Klepackiego przy takim rozwiązaniu podróż na tej relacji trwałaby 2 godziny 35 minut.
Obecnie podróż bezpośrednim pociągiem z Kielc do Warszawy „starą trasą” przez Radom trwa 3 godz. 17 minut. Ma to związek z pracami remontowymi i objazdami na linii kolejowej nr 8. Według ministra modernizacja tej trasy powinna zakończyć się do 2019 roku. (PAP)
mjk/ dym/
REKLAMA
REKLAMA