REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ćwierćpaleta nowej generacji

Subskrybuj nas na Youtube
Ćwierćpaleta P0604B
Ćwierćpaleta P0604B
CHEP

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza ćwierćpaleta jest lżejsza i niższa od poprzednika, co przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu. Jakie jeszcze cechy ma paleta nowej generacji?

20 lat temu CHEP, wynalazł nowatorską paletę wystawową o wymiarach 600x400 mm. Dziś firma ponownie rewolucjonizuje rynek za sprawą ćwierćpalety nowej generacji (P0604B). Bazuje ona na sprawdzonych rozwiązaniach i została dodatkowo wyposażona w innowacyjne, ulepszone elementy, opracowane przy współpracy z klientami i partnerami CHEP.

REKLAMA

Nowa ćwierćpaleta ma wiele ulepszeń w porównaniu z dotychczasową wersją. Według producenta gwarantuje większą stabilność ładunku oraz oszczędność przestrzeni w trakcie transportu pustych palet i gotowych ekspozytorów. Łatwo mocuje się na niej standy kartonowe do promocji produktów. Zastosowanie nowatorskiego systemu Blue Click usprawniło proces kompletacji i tworzenia standów.

Zobacz też: Laserowe reflektory są już na rynku

Cechy ćwierćpalety nowej generacji

REKLAMA

- Wytrzymałość nowej ćwierćpalety została dokładnie sprawdzona m.in. w laboratorium opakowań instytutu Fraunhofer IML. Umożliwiło to weryfikację stabilności statycznej, dynamicznej i termicznej oraz bezpośrednie porównanie tych parametrów ze starszą ćwierćpaletą CHEP. Każdy test wykonywano ponad 30 razy, aby wyniki były miarodajne – tłumaczy Dr. Volker Lange, szef działu opakowań i logistyki handlu instytutu Fraunhofera.
Model P0604B waży 1,9 kg i jest lżejszy o 0,2 kg od obecnej ćwierćpalety. Obniżona wysokość palety przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu - w ciężarówce można ułożyć jedną na drugiej aż 36 palet, a nie 30 jak w przypadku starszego modelu. To oznacza możliwość zagospodarowania dodatkowej przestrzeni (do 20 proc. więcej miejsca), a co za tym idzie zmniejszenie liczby pojazdów wykorzystanych do przewożenia towarów i niższy poziom emisji CO2.
P0604B ma certyfikat Carbon Neutral. Oznacza to, że jej użytkowanie nie powoduje zanieczyszczenia środowiska poprzez emisję dwutlenku węgla. Jest to możliwe m.in. dzięki realizacji przez producenta projektów zalesiania, które neutralizują wpływ produkcji palety na środowisko naturalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Koncentrujemy prace badawczo-rozwojowe na nowych produktach i usługach, aby pomóc naszym klientom w budowaniu coraz lepszych łańcuchów dostaw. Ćwierćpaleta nowej generacji umacnia naszą pozycję światowego lidera usług wynajmu palet i kontenerów - mówi Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.

Zobacz też: Jak zyskać klientów w branży przewozów chłodniczych?

Projekt nowej ćwierćpalety

REKLAMA

Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy - w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę  sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.

Efektem tych badań jest paleta nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. Producent przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli wytwórcy, sprzedawcy detaliczni oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.
- Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla nas, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA