REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ćwierćpaleta nowej generacji

Ćwierćpaleta P0604B
Ćwierćpaleta P0604B
CHEP

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza ćwierćpaleta jest lżejsza i niższa od poprzednika, co przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu. Jakie jeszcze cechy ma paleta nowej generacji?

20 lat temu CHEP, wynalazł nowatorską paletę wystawową o wymiarach 600x400 mm. Dziś firma ponownie rewolucjonizuje rynek za sprawą ćwierćpalety nowej generacji (P0604B). Bazuje ona na sprawdzonych rozwiązaniach i została dodatkowo wyposażona w innowacyjne, ulepszone elementy, opracowane przy współpracy z klientami i partnerami CHEP.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa ćwierćpaleta ma wiele ulepszeń w porównaniu z dotychczasową wersją. Według producenta gwarantuje większą stabilność ładunku oraz oszczędność przestrzeni w trakcie transportu pustych palet i gotowych ekspozytorów. Łatwo mocuje się na niej standy kartonowe do promocji produktów. Zastosowanie nowatorskiego systemu Blue Click usprawniło proces kompletacji i tworzenia standów.

Zobacz też: Laserowe reflektory są już na rynku

REKLAMA

Cechy ćwierćpalety nowej generacji

- Wytrzymałość nowej ćwierćpalety została dokładnie sprawdzona m.in. w laboratorium opakowań instytutu Fraunhofer IML. Umożliwiło to weryfikację stabilności statycznej, dynamicznej i termicznej oraz bezpośrednie porównanie tych parametrów ze starszą ćwierćpaletą CHEP. Każdy test wykonywano ponad 30 razy, aby wyniki były miarodajne – tłumaczy Dr. Volker Lange, szef działu opakowań i logistyki handlu instytutu Fraunhofera.
Model P0604B waży 1,9 kg i jest lżejszy o 0,2 kg od obecnej ćwierćpalety. Obniżona wysokość palety przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu - w ciężarówce można ułożyć jedną na drugiej aż 36 palet, a nie 30 jak w przypadku starszego modelu. To oznacza możliwość zagospodarowania dodatkowej przestrzeni (do 20 proc. więcej miejsca), a co za tym idzie zmniejszenie liczby pojazdów wykorzystanych do przewożenia towarów i niższy poziom emisji CO2.
P0604B ma certyfikat Carbon Neutral. Oznacza to, że jej użytkowanie nie powoduje zanieczyszczenia środowiska poprzez emisję dwutlenku węgla. Jest to możliwe m.in. dzięki realizacji przez producenta projektów zalesiania, które neutralizują wpływ produkcji palety na środowisko naturalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Koncentrujemy prace badawczo-rozwojowe na nowych produktach i usługach, aby pomóc naszym klientom w budowaniu coraz lepszych łańcuchów dostaw. Ćwierćpaleta nowej generacji umacnia naszą pozycję światowego lidera usług wynajmu palet i kontenerów - mówi Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.

Zobacz też: Jak zyskać klientów w branży przewozów chłodniczych?

Projekt nowej ćwierćpalety

Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy - w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę  sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.

Efektem tych badań jest paleta nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. Producent przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli wytwórcy, sprzedawcy detaliczni oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.
- Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla nas, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA