REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ćwierćpaleta nowej generacji

Subskrybuj nas na Youtube
Ćwierćpaleta P0604B
Ćwierćpaleta P0604B
CHEP

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza ćwierćpaleta jest lżejsza i niższa od poprzednika, co przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu. Jakie jeszcze cechy ma paleta nowej generacji?

20 lat temu CHEP, wynalazł nowatorską paletę wystawową o wymiarach 600x400 mm. Dziś firma ponownie rewolucjonizuje rynek za sprawą ćwierćpalety nowej generacji (P0604B). Bazuje ona na sprawdzonych rozwiązaniach i została dodatkowo wyposażona w innowacyjne, ulepszone elementy, opracowane przy współpracy z klientami i partnerami CHEP.

REKLAMA

Nowa ćwierćpaleta ma wiele ulepszeń w porównaniu z dotychczasową wersją. Według producenta gwarantuje większą stabilność ładunku oraz oszczędność przestrzeni w trakcie transportu pustych palet i gotowych ekspozytorów. Łatwo mocuje się na niej standy kartonowe do promocji produktów. Zastosowanie nowatorskiego systemu Blue Click usprawniło proces kompletacji i tworzenia standów.

Zobacz też: Laserowe reflektory są już na rynku

Cechy ćwierćpalety nowej generacji

REKLAMA

- Wytrzymałość nowej ćwierćpalety została dokładnie sprawdzona m.in. w laboratorium opakowań instytutu Fraunhofer IML. Umożliwiło to weryfikację stabilności statycznej, dynamicznej i termicznej oraz bezpośrednie porównanie tych parametrów ze starszą ćwierćpaletą CHEP. Każdy test wykonywano ponad 30 razy, aby wyniki były miarodajne – tłumaczy Dr. Volker Lange, szef działu opakowań i logistyki handlu instytutu Fraunhofera.
Model P0604B waży 1,9 kg i jest lżejszy o 0,2 kg od obecnej ćwierćpalety. Obniżona wysokość palety przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu - w ciężarówce można ułożyć jedną na drugiej aż 36 palet, a nie 30 jak w przypadku starszego modelu. To oznacza możliwość zagospodarowania dodatkowej przestrzeni (do 20 proc. więcej miejsca), a co za tym idzie zmniejszenie liczby pojazdów wykorzystanych do przewożenia towarów i niższy poziom emisji CO2.
P0604B ma certyfikat Carbon Neutral. Oznacza to, że jej użytkowanie nie powoduje zanieczyszczenia środowiska poprzez emisję dwutlenku węgla. Jest to możliwe m.in. dzięki realizacji przez producenta projektów zalesiania, które neutralizują wpływ produkcji palety na środowisko naturalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Koncentrujemy prace badawczo-rozwojowe na nowych produktach i usługach, aby pomóc naszym klientom w budowaniu coraz lepszych łańcuchów dostaw. Ćwierćpaleta nowej generacji umacnia naszą pozycję światowego lidera usług wynajmu palet i kontenerów - mówi Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.

Zobacz też: Jak zyskać klientów w branży przewozów chłodniczych?

Projekt nowej ćwierćpalety

REKLAMA

Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy - w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę  sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.

Efektem tych badań jest paleta nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. Producent przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli wytwórcy, sprzedawcy detaliczni oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.
- Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla nas, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA