Ćwierćpaleta nowej generacji
REKLAMA
REKLAMA
20 lat temu CHEP, wynalazł nowatorską paletę wystawową o wymiarach 600x400 mm. Dziś firma ponownie rewolucjonizuje rynek za sprawą ćwierćpalety nowej generacji (P0604B). Bazuje ona na sprawdzonych rozwiązaniach i została dodatkowo wyposażona w innowacyjne, ulepszone elementy, opracowane przy współpracy z klientami i partnerami CHEP.
REKLAMA
Nowa ćwierćpaleta ma wiele ulepszeń w porównaniu z dotychczasową wersją. Według producenta gwarantuje większą stabilność ładunku oraz oszczędność przestrzeni w trakcie transportu pustych palet i gotowych ekspozytorów. Łatwo mocuje się na niej standy kartonowe do promocji produktów. Zastosowanie nowatorskiego systemu Blue Click usprawniło proces kompletacji i tworzenia standów.
Zobacz też: Laserowe reflektory są już na rynku
Cechy ćwierćpalety nowej generacji
REKLAMA
- Wytrzymałość nowej ćwierćpalety została dokładnie sprawdzona m.in. w laboratorium opakowań instytutu Fraunhofer IML. Umożliwiło to weryfikację stabilności statycznej, dynamicznej i termicznej oraz bezpośrednie porównanie tych parametrów ze starszą ćwierćpaletą CHEP. Każdy test wykonywano ponad 30 razy, aby wyniki były miarodajne – tłumaczy Dr. Volker Lange, szef działu opakowań i logistyki handlu instytutu Fraunhofera.
Model P0604B waży 1,9 kg i jest lżejszy o 0,2 kg od obecnej ćwierćpalety. Obniżona wysokość palety przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu - w ciężarówce można ułożyć jedną na drugiej aż 36 palet, a nie 30 jak w przypadku starszego modelu. To oznacza możliwość zagospodarowania dodatkowej przestrzeni (do 20 proc. więcej miejsca), a co za tym idzie zmniejszenie liczby pojazdów wykorzystanych do przewożenia towarów i niższy poziom emisji CO2.
P0604B ma certyfikat Carbon Neutral. Oznacza to, że jej użytkowanie nie powoduje zanieczyszczenia środowiska poprzez emisję dwutlenku węgla. Jest to możliwe m.in. dzięki realizacji przez producenta projektów zalesiania, które neutralizują wpływ produkcji palety na środowisko naturalne.
- Koncentrujemy prace badawczo-rozwojowe na nowych produktach i usługach, aby pomóc naszym klientom w budowaniu coraz lepszych łańcuchów dostaw. Ćwierćpaleta nowej generacji umacnia naszą pozycję światowego lidera usług wynajmu palet i kontenerów - mówi Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Zobacz też: Jak zyskać klientów w branży przewozów chłodniczych?
Projekt nowej ćwierćpalety
REKLAMA
Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy - w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.
Efektem tych badań jest paleta nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. Producent przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli wytwórcy, sprzedawcy detaliczni oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.
- Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla nas, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.
Źródło: Materiały prasowe CHEP
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.