REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w zarządzie PKP Cargo

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Do składy zarządu PKP Cargo dołączyło czterech nowych członków.

Konkurs został ogłoszony przez Radę Nadzorczą spółki pod koniec lutego 2014 roku. Do wyznaczonej przez Radę daty 31 marca 2014 roku wpłynęło łącznie kilkadziesiąt aplikacji i odbyły się dwie tury rozmów kwalifikacyjnych. 

REKLAMA

REKLAMA

Proces rekrutacji był prowadzony w transparentny sposób, z wykorzystaniem najlepszych zasad ładu korporacyjnego oraz przy wsparciu firmy doradztwa personalnego.
- Gratuluję nowym członkom zarządu PKP CARGO. Jestem przekonany, że ich kompetencje i doświadczenie przełożą się na dalszy dynamiczny rozwój spółki, zarówno w Polsce i za granicą. W konkursie wyłoniliśmy najlepszych profesjonalistów gotowych do realizacji ambitnej strategii PKP CARGO z korzyścią dla klientów, akcjonariuszy i pracowników – mówi Jakub Karnowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP CARGO oraz Prezes Zarządu PKP SA.

Jacek Neska, Wojciech Derda, Grzegorz Browarek zostali powołani z dniem 24 kwietnia, a Łukasz Hadyś z dniem 12 maja. Wraz z wybranym w drodze konkursu prezesem – Adamem Purwinem – utworzą oni 5-osoby zarząd spółki PKP CARGO.

REKLAMA

Informacja o Jacku Nesce:
Doświadczony menadżer, specjalizujący się w zarządzaniu dużymi organizacjami. Od 20 lat pracuje w polskich i międzynarodowych podmiotach gospodarczych, realizując na ich potrzeby projekty polegające, między innymi, na budowaniu efektywnych struktur organizacyjnych oraz projektowaniu i wdrażaniu strategii handlowej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał jako menadżer międzynarodowej firmy konsultingowej Arthur Andersen, gdzie koordynował szereg projektów w segmencie transportowym, telekomunikacyjnym i energetycznym. Za jeden z najbardziej istotnych projektów realizowanych przez niego w tym okresie uważa ten związany z przekształceniami PKP z przedsiębiorstwa państwowego w spółkę akcyjną oraz procesem budowy Grupy Kapitałowej PKP. Pracował także dla funduszy typu private equity takich jak Innova Capital oraz Enterprise Investors, gdzie pełnił funkcje zarządcze w ich spółkach portfelowych. W latach 2006-2012 pełnił funkcję prezesa zarządu Spółki Lotos Oil SA, największego producenta olejów i środków smarnych w Polsce. Równolegle do tej funkcji w latach 2008-2009 był pełnomocnikiem dyrektora generalnego do spraw handlu Grupy Lotos, sprawującym nadzór nad wszystkimi obszarami działalności handlowej oraz logistycznej grupy, budując efektywne struktury sprzedażowe. Od grudnia 2013 roku Jacek Neska jest związany z PKP Cargo, gdzie odpowiada za optymalizację procesu sprzedaży i poszerzanie bazy klientów. 

Informacja o Wojciechu Derdzie
Dynamiczny i kompetentny menadżer, który łączy doświadczenia z pracy w Ernst & Young oraz w strukturach Grupy PKP. Od początku swojej kariery zawodowej zajmował się szeroko rozumianymi procesami optymalizacyjnymi, ściśle połączonymi z finansowymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstw. Przez ponad 10 lat przygotowywał i wdrażał procesy optymalizacji dla największych polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw. Odpowiadał za budowę systemów informacji zarządczej, modeli finansowych wspierających procesy decyzyjne, projektowanie nowych struktur organizacyjnych.
W 2012 roku przeszedł do PKP SA, gdzie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego ds. operacyjnych i kontrolingu. W ramach swoich obowiązków zrealizował z powodzeniem projekty zmiany struktury organizacyjnej, budowy Grupy Zakupowej PKP, którą następnie kierował, oraz centralizację procesów kontrolingowych, finansowo – księgowych, kadrowych i windykacyjnych. Od grudnia 2012 roku pracował w PKP CARGO na stanowisku dyrektora zarządzającego ds. operacyjnych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Informacja o Łukaszu Hadysiu:
Doświadczony menadżer i finansista zasiadający w strukturach zarządczych dużych firm z branży energetycznej i paliwowej. Posiada doświadczenie we wdrażaniu najlepszych praktyk w obszarach finansów, księgowości, kontrolingu i zakupów. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Ernst & Young, doradzając zarządom i prowadząc badania sprawozdań finansowych dla szeregu spółek. Następnie pełnił funkcje kierownicze w spółkach Tauron Dystrybucja S.A., Karpackiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o. i Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o., zarządzając m.in. obszarem księgowości i finansów, polityką rachunkowości, sprawozdawczością finansową i rozliczeniami podatkowymi. 

Informacja o Dariuszu Browarku:
Od ponad 30 lat zajmuje się problematyką pracowniczą w branży kolejowej, z PKP CARGO związany od początku jej istnienia. Od maja 2008 roku pełni funkcję wiceprzewodniczącego Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP. Ukończył Technikum Kolejowe w Olsztynie oraz studia politologiczne w zakresie administracji samorządowej oraz na kierunku administracja. Jako wieloletni działacz związkowy wesprze zarząd PKP CARGO w skutecznym dialogu ze stroną społeczną.

Źródło: PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA