REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrakty ze spedycjami rozwiązaniem dla przewoźników?

Subskrybuj nas na Youtube
Współpraca z firmą spedycyjną to dobre rozwiązanie dla małych przewoźników
Współpraca z firmą spedycyjną to dobre rozwiązanie dla małych przewoźników
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Bolączką małych przewoźników przewożących towary do i z Europy Zachodniej jest zmienna ilość zleceń. W czasach niepewnej koniunktury warto rozważyć podpisanie stałego kontraktu ze spedycją.

Czy kontrakt ze spedycją to wysokie stawki?

REKLAMA

REKLAMA

Rozwiązaniem problemu zmiennego frachtu jest współpraca ze spedycjami, które dzięki licznym kontaktom z klientami w Europie Zachodniej, są w stanie zagwarantować ciągłość pracy, niezależnie od aktualnej sytuacji na rynku. Dzięki temu niektóre spedycje potrafią zagwarantować przewoźnikom nie tylko stałe, wysokie stawki, ale również ilość kilometrów przejechanych w ciągu miesiąca.
- Nasza praca w dużej mierze oparta jest na stałych kontraktach, które realizujemy dla dużych zagranicznych przedsiębiorstw przez cały rok – tłumaczy Adam Aszyk, dyrektor spedycji firmy Adar. – Mając duża bazę kontrahentów zagranicznych i stałe kierunki na przerzutach po krajach starej Unii, byliśmy w stanie wprowadzić do naszej oferty gwarancję miesięcznie przejechanych kilometrów dla przewoźników pracujących z nami. Dzięki temu przez cały rok są w stanie planować liczbę zrobionych kilometrów i przychody swoich firm – wyjaśnia sytuację Adam Aszyk.

Stawki na giełdach towarowych są zazwyczaj niskie

Do tej pory najbardziej popularnym rozwiązaniem w Polsce, jeśli chodzi o pozyskiwanie frachtów jest praca z giełdami transportowymi. Mimo niewątpliwych zalet, mają one jednak również swoje wady: - Giełdy transportowe są zależne od koniunktury. Przez to stawki jakie się na nich oferuje są często nieopłacalne dla przewoźników. Stałe kontrakty to gwarancja stałej, wyższej od przeciętnej stawki za kilometr – podkreśla Adam Aszyk ze spedycji Adar.
Jako największe niebezpieczeństwo pracy z giełdą małe firmy najczęściej wskazują problemy z weryfikacją klientów, co powoduje możliwość nadużyć, jakich ofiarą często padają mniejsze firmy. Po części z tymi zarzutami zgadza się Adam Aszyk, chociaż widzi też inna przyczynę kłopotów: - Na pewno łatwiej pracować na giełdzie dużym firmom. Z „dużym” nikt nie chce zadzierać – zbyt duże ryzyko spotkania się w przyszłości, co może zablokować zrobienie dobrego interesu. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest współpraca małych przewoźników z dużą spedycją. Solidny partner gwarantuje przyzwoite stawki i terminowe płatności. Innego rozwiązania nie widzę.

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe Adar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA