REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrakty ze spedycjami rozwiązaniem dla przewoźników?

Subskrybuj nas na Youtube
Współpraca z firmą spedycyjną to dobre rozwiązanie dla małych przewoźników
Współpraca z firmą spedycyjną to dobre rozwiązanie dla małych przewoźników
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Bolączką małych przewoźników przewożących towary do i z Europy Zachodniej jest zmienna ilość zleceń. W czasach niepewnej koniunktury warto rozważyć podpisanie stałego kontraktu ze spedycją.

Czy kontrakt ze spedycją to wysokie stawki?

REKLAMA

Rozwiązaniem problemu zmiennego frachtu jest współpraca ze spedycjami, które dzięki licznym kontaktom z klientami w Europie Zachodniej, są w stanie zagwarantować ciągłość pracy, niezależnie od aktualnej sytuacji na rynku. Dzięki temu niektóre spedycje potrafią zagwarantować przewoźnikom nie tylko stałe, wysokie stawki, ale również ilość kilometrów przejechanych w ciągu miesiąca.
- Nasza praca w dużej mierze oparta jest na stałych kontraktach, które realizujemy dla dużych zagranicznych przedsiębiorstw przez cały rok – tłumaczy Adam Aszyk, dyrektor spedycji firmy Adar. – Mając duża bazę kontrahentów zagranicznych i stałe kierunki na przerzutach po krajach starej Unii, byliśmy w stanie wprowadzić do naszej oferty gwarancję miesięcznie przejechanych kilometrów dla przewoźników pracujących z nami. Dzięki temu przez cały rok są w stanie planować liczbę zrobionych kilometrów i przychody swoich firm – wyjaśnia sytuację Adam Aszyk.

Stawki na giełdach towarowych są zazwyczaj niskie

Do tej pory najbardziej popularnym rozwiązaniem w Polsce, jeśli chodzi o pozyskiwanie frachtów jest praca z giełdami transportowymi. Mimo niewątpliwych zalet, mają one jednak również swoje wady: - Giełdy transportowe są zależne od koniunktury. Przez to stawki jakie się na nich oferuje są często nieopłacalne dla przewoźników. Stałe kontrakty to gwarancja stałej, wyższej od przeciętnej stawki za kilometr – podkreśla Adam Aszyk ze spedycji Adar.
Jako największe niebezpieczeństwo pracy z giełdą małe firmy najczęściej wskazują problemy z weryfikacją klientów, co powoduje możliwość nadużyć, jakich ofiarą często padają mniejsze firmy. Po części z tymi zarzutami zgadza się Adam Aszyk, chociaż widzi też inna przyczynę kłopotów: - Na pewno łatwiej pracować na giełdzie dużym firmom. Z „dużym” nikt nie chce zadzierać – zbyt duże ryzyko spotkania się w przyszłości, co może zablokować zrobienie dobrego interesu. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest współpraca małych przewoźników z dużą spedycją. Solidny partner gwarantuje przyzwoite stawki i terminowe płatności. Innego rozwiązania nie widzę.

Źródło: Materiały prasowe Adar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

REKLAMA

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

REKLAMA