Program ograniczenia pustych przewozów
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki redukcji emisja dwutlenku węgla została zmniejszona o 2340 ton. Ilość ta jest porównywalna z ilością CO2 wyemitowanego przy zużyciu energii elektrycznej przez 350 gospodarstw domowych w ciągu jednego roku.
REKLAMA
Program ograniczenia pustych przewozów
REKLAMA
Ten wynik jest rezultatem wdrożonego przez firmę CHEP i firmy współpracujące programu ograniczenia liczby pustych przewozów. Samochody, za pomocą których klient dostarcza produkty do sprzedawców detalicznych, zwykle wracają bez żadnego ładunku. Wspólny program transportowy pozwala tak zsynchronizować przejazdy, by po wykonaniu dostawy samochód mógł zostać od razu załadowany paletami odebranymi od innego partnera lub z najbliższego magazynu CHEP. Proces ten eliminuje puste przewozy i obniża koszty transportu.
„Coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać korzyści płynące z programu transportowego prowadzonego wspólnie z klientami. Pozwala on na usprawnienie przepływu palet, co z kolei przekłada się nie tylko na oszczędności w łańcuchu dostaw, lecz też pozytywnie wpływa na środowisko. W roku 2012 w ramach tej inicjatywy współpracowało z nami 50 firm z całej Europy, w tym tak duże przedsiębiorstwa jak czołowy producent wyrobów mleczarskich w Hiszpanii – firma CAPSA, producent wody San Pellegrino we Włoszech czy sieć handlowa Carrefour (na terenie Włoch i Francji)” – powiedział Frédéric Fimbel, który kieruje programem w CHEP Europe.
Program ograniczenia pustych przewozów - wirtualna sieć dystrybucyjna
Opinie firm biorących udział w projekcie również są pozytywne. Dyrektor ds. transportu Carrefour Włochy, Gasparini Matteo, powiedział: „Carrefour stale szuka możliwości współpracy w zakresie optymalizacji przewozów u swoich głównych dostawców. Jedną z firm, która zaoferowała satysfakcjonujące rozwiązanie na tym polu, jest CHEP. Wykorzystanie tego samego pojazdu gwarantuje budowę wirtualnej sieci dystrybucyjnej, umożliwiając efektywne reagowanie na trudne sytuacje transportowe, na które zdarza się nam natrafić.”
CHEP stara się zachęcić do udziału w programie coraz większą liczbę kontrahentów. Firma nie ustaje jednak w poszukiwaniach innych rozwiązań, które pozwolą na oszczędności w łańcuchu dostaw i przyniosą korzyści w zakresie ochrony środowiska. Celem CHEP jest osiągnięcie pozycji wiodącej „zielonej” marki, która dostarcza najbardziej efektywne rozwiązania mające na celu ochronę środowiska w obrębie łańcucha dostaw.
Źródło: Materiały prasowe CHEP
REKLAMA
REKLAMA