REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka produktów wentylacyjnych, grzewczych i klimatyzacyjnych

Magazyn Dachser
Magazyn Dachser
Media

REKLAMA

REKLAMA

Logistyka przedmiotów dedykowanych do branż klimatyzacyjnych i grzewczych jest wyzwaniem m.in. ze względu na delikatność oraz dużą wartość transportowanego towaru.

W specjalnym transporcie, specjalne palety

REKLAMA

Artykuły z branży wentylacyjnej, grzewczej i klimatyzacyjnej mogą mieć wysoką wartość. „Duże, technicznie zaawansowane wyroby typu pompa ciepła wyprodukowana na specjalne zamówienie, pod konkretną inwestycję, mogą mieć wartość nawet kilkuset tysięcy złotych” – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistyki kontraktowej Dachser w Polsce. Wysoka wartość tych produktów oraz wyjątkowa wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne powodują, że ich transport musi być szczególnie zabezpieczony. W Dachser do przewozu wyjątkowych przesyłek stosowane są specjalnie palety, o wymiarach dopasowanych do ładunku. Przesyłki te mogą być dodatkowo zabezpieczone przed uszkodzeniami drewnianymi kątownikami oraz bandowaniem.

Sposób na sezonowość przesyłek

Sporym problemem dla branży jest sezonowość. Wyzwaniu temu muszą sprostać również operatorzy logistyczni pracujący dla tego segmentu rynku. „Obsługując od lat firmy z branży budowlanej, doskonale znamy specyfikę produktów i całego sektora” – mówi Juliusz Pakuński, project manager usługi Dachser DIY Logistics, kierowanej dla dostawców marketów budowlanych. „Znamy zarówno rynek dystrybucji tradycyjnej, czyli współpracę z hurtowniami i sklepami specjalistycznymi, jak i nowoczesnej, czyli realizację dostaw dla marketów sieciowych. Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, które optymalizują koszty oraz usprawniają dystrybucję produktów, w tym również ich zwroty do magazynów” – wyjaśnia. W ramach Dachser DIY Logistics operator oferuje również merchandising na terenie sklepów, czyli m.in. wykładanie towaru na półki, organizację promocji oraz kontrolę zwrotów. 

Outsourcing magazynowania 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Duży dostawca usług logistycznych, posiadający wiele magazynów oraz współpracujący z klientami z różnych branż, może równoważyć wykorzystanie zasobów, łagodząc w ten sposób problemy związane z sezonowością. Zlecając magazynowanie operatorowi logistycznemu, producent czy dystrybutor nie musi martwić się, co zrobić z załogą magazynu w okresie braku zamówień.

Koszty transportu, a efektywność

Zauważalny trend na rynku usług logistycznych, dotyczący właściwie każdej branży, to nacisk na efektywność kosztową transportu. Dzięki odpowiednim systemom do zarządzania operacjami, Dachser optymalizuje procesy transportowe już na etapie przygotowywania zamówień w magazynie „Jeśli zarządzamy zarówno magazynem, jak i dystrybucją, jesteśmy w stanie tak zaplanować transport, aby jego koszty były jak najmniejsze” – mówi Juliusz Pakuński. System IT musi posiadać informacje o wadze produktów, ich dokładnych wymiarach lub ewentualnym zakwalifikowaniu do grupy produktów niebezpiecznych. Dzięki tym informacjom można dokładnie wyliczyć optymalny ładunek lub np. wykluczyć te produkty, które nie mogą danym transportem pojechać ze względu na ciężar, długość czy kwalifikację towaru niebezpiecznego. Dzięki zastosowaniu takiego systemu, również operacje magazynowe są planowane zgodnie z priorytetami transportowymi. W pierwszej kolejności są planowane kompletacje zamówień według ważności zamówienia, terminu odbioru, czy terminu załadunku w centrum dystrybucyjnym.
Wyraźnym trendem na rynku usług logistycznych jest rozdrobnienie zamówień – są one mniejsze i częstsze. Przedsiębiorcy nie chcą utrzymywać dużych zapasów z powodu wysokich kosztów oraz niepewnej przyszłości. Ta tendencja oraz nacisk na efektywność kosztową transportu powoduje, że operator logistyczny ma wyjątkowo trudne zadanie. „Dzięki naszym systemom IT, doświadczeniu oraz znakomitej organizacji, sprawnie organizujemy nawet najbardziej skomplikowany transport, optymalizując go pod względem kosztów oraz czasu dostawy” – wyjaśnia Juliusz Pakuński.

Źródło: Materiały prasowe Dachser

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA