REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

viaTOLL z kartami paliwowymi DKV- ile to kosztuje

REKLAMA

REKLAMA

Przewoźnicy szukają sposobów na uproszczenie i zmniejszenie wydatków, to efekt pierwszych miesięcy doświadczeń z systemem viaTOLL. Z pomocą przychodzą operatorzy kart paliwowych, którzy przejmują na siebie ciężar tych rozliczeń.  

Operatorzy kart świadczą pełną obsługę systemu e-myta: od zamawiania urządzeń viaBOX, przez fakturowanie z długimi terminami płatności, po programy do zarządzania transakcjami i obsługę reklamacji.

REKLAMA

Za usługi te pobierana jest prowizja, jednak jej wysokość jest nieporównywalnie mniejsza niż koszt pracownika, który odpowiada w firmie za utrzymanie dyscypliny indywidualnych rozliczeń z viaTOLL. 

Z danych DKV Euro Service wynika, że średni miesięczny koszt prowizji za rozliczanie e-myta wynosi tylko 2 zł na pojazd.

Pierwsza korzyść: brak zabezpieczenia finansowego

Jeśli firma chce rozliczać płatności viaTOLL metodą post-paid, a więc na podstawie faktury, powinna ponownie zarejestrować się w systemie.

Może to zrobić na dwa sposoby:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • bezpośrednio w punkcie viaTOLL 
  • poprzez operatora kart paliwowych. 

W tym pierwszym przypadku musi przedstawić wysokie zabezpieczenie finansowe, np. dla 10 pojazdów ponad 20 tys. zł.

Jeśli przewoźnik decyduje się na pośrednictwo operatora kart paliwowych, gwarancje bankowe przestają być problemem.

Na przykład DKV Euro Service, jako jedyny operator kart, nie wymaga od swoich klientów żadnego zabezpieczenia finansowego w celu rozliczania e-myta metodą post-paid.

Natomiast w przypadku innych operatorów kart kwoty te są indywidualnie ustalane, zwykle na niższym poziomie niż przy rejestracji w okienku viaTOLL.

Druga korzyść: kilka złotych prowizji za cenę bezpieczeństwa finansowego

W zamian za przejęcie odpowiedzialności za rachunek viaTOLL operatorzy pobierają prowizję od rozliczeń e-myta.

Prześledziliśmy średnie obciążenie finansowe tym kosztem. Okazało się, że w ciągu miesiąca wynosi ono ok. 1 - 3 zł na jeden pojazd (np. 0,76 gr dla floty 500 pojazdów i 2,8 zł dla floty 38 pojazdów).

Koszt narzutu serwisowego jest więc znikomy, a przekłada się na bezpieczeństwo finansowe firmy i wygodę przewoźnika.

Za co pobierana jest prowizja?

Prowizja jest opłatą za przejęcie przez operatora kart paliwowych odpowiedzialności za rozliczenia opłat viaTOLL.

Zamiast obowiązku ciągłego doładowywania urządzeń viaBOX przez kierowcę, operator kart zapewnia rozliczenie jedną fakturą z długim terminem płatności (21-30 dni).

Faktura płatna jest z dołu, a więc firma jeszcze przed dokonaniem płatności może dokładnie przyjrzeć się za jakie przejazdy system naliczył opłatę.

Jest to ważne szczególnie teraz, kiedy w systemie viaTOLL pojawiają się błędy i istnieje ryzyko wielokrotnego naliczenia opłat przez jedną bramkę. 

Rozliczanie e-myta za pośrednictwem operatora kart paliwowych oznacza więc bezpieczeństwo finansowe firmy.

Nie ma ryzyka naliczenia mandatów przez kontrolerów ITD, ponieważ płatności regulowane są zawsze w terminie odroczonym – a ich stroną jest operator kart paliwowych, a nie przewoźnik.

Pamiętajmy, że kary finansowe w systemie viaTOLL są bardzo wysokie (1,5 – 3 tys. zł) i zgodnie z dzisiejszymi interpretacjami prawnymi naliczane są podczas przejazdu pod każdą bramką viaTOLL.

źródło: DKV

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA