REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opłaca się korzystać z raportów płacowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Trochymiak

REKLAMA

REKLAMA

Wśród firm, które biorą udział w raportach wynagrodzeń jest coraz więcej firm małej i średniej wielkości, a nie tylko duże korporacje. Polscy pracodawcy coraz częściej przyznają, że praktyka „płacić jak najmniej” nie jest jedynym lekiem na oszczędności i niekoniecznie wspiera rozwój firmy.

Jak zatem korzystać z benchmarkingu wynagrodzeń i dlaczego warto brać udział w badaniu wynagrodzeń? Dzięki temu można zarządzać wynagrodzeniami w oparciu o dostępne dane rynkowe oraz branżowe i regionalne benchmarki. 

REKLAMA

REKLAMA

- Firmę CAT Polska można zaliczyć do firm logistycznych średniej wielkości, w której zatrudniamy około 130 pracowników etatowych. Raporty płacowe zamawiamy od co najmniej 10 lat, gdyż towarzyszą nam one praktycznie na co dzień. Raport jest dla nas niezbędnym narzędziem w prowadzeniu odpowiedzialnej polityki personalnej. Pozwala na porównanie się z innymi firmami oraz zaplanowanie optymalnego budżetu płac, co w obecnej bardzo dynamicznej sytuacji rynkowej ma szczególnie duże znaczenie - mówi Iwona Orzechowska HR manager CAT Polska.

Dzięki raportom płacowym jest lepsza możliwość porównywania i ustalania wysokości wynagrodzeń, modyfikacji polityki płacowej, planowania wysokości podwyżek, ustalania stawek dla nowych pracowników, a także do negocjacji płacowych i prezentowania poziomu wynagrodzeń przed zarządem, zwłaszcza jeśli znajduje się zagranicą. Raporty płacowe dają możliwość porównania się z innymi na rynku i ocenę zewnętrznej konkurencyjności stawek płac. 

- Dzięki wiedzy o danych płacowych możemy dostosować poziom wynagrodzeń oraz zakres benefitów do tego, co oferuje rynek. W naszej branży bardzo ważne jest, aby zatrzymać w swoich strukturach kluczowych pracowników, dlatego też raporty płacowe dają wiedzę, która jest niezbędna, aby unikać przepłacania ale również tego, aby nie płacić za mało. Jest to bardzo ważne, gdyż wynagrodzenia są istotnym składnikiem kosztów operacyjnych firmy, a dzięki raportom możemy te koszty optymalizować wyjaśnia Iwona Orzechowska z CAT Polska.

REKLAMA

Badanie wynagrodzeń powinno być zatem wpisane w strategię każdej każdej firmy, w której management myśli o rozwoju kadr kategoriami biznesowymi. Korzyści z prawidłowej analizy wynagrodzeń są ogromne i dają podstawę do wielu innych analiz biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Firma, która definiuje w swojej strategii personalnej politykę wynagrodzeń powinna mieć solidne podstawy do realizacji polityki HR. Pomijam oczywiście sytuację, kiedy w strategii firmy akceptowalna jest wysoka fluktuacja - mówi Barbara Szczepańska HR manager Havi Logistics.
Być może takie analizy są najlepsze dla „twardych” sektorów – bankowości, finansów, ubezpieczeń, ale jak wskazują eksperci od zarządzania zasobami ludzkimi, to błędne przekonanie. Raporty płacowe dostarczane przez profesjonalne firmy są niezbędnym narzędziem do realizacji polityki wynagradzania niezależnie od branży.

Więcej na stronie: www.pracujwlogistyce.pl

Przeciętne wynagrodzenie w TSL

Przeciętne wynagrodzenie całkowite pracownika TSL wzrosło do poziomu 4200 zł brutto (dla porównania: przeciętne wynagrodzenie brutto wg GUS za II półrocze w sektorze transportu i gospodarki magazynowej wyniosło 3340 a przeciętne wynagrodzenie ogółem wg GUS w III kwartale 2011 r. wyniosło 3416*). Najlepiej zarabiającą grupą spośród przebadanych pracowników są menedżerowie, otrzymujący średnie wynagrodzenie na poziomie 9130 zł. Pracownicy operacyjni mogą liczyć na przeciętne wynagrodzenie na poziomie 2870 zł a doświadczeni specjaliści w branży zarabiają dzisiaj 5600 zł.

(źr. Raport HRM partners S.A. - Rynkowa analiza wynagrodzeń, 2011/2012)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA