REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja gospodarki magazynowej

Subskrybuj nas na Youtube
Optymalizacja gospodarki magazynowej.
Optymalizacja gospodarki magazynowej.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Na sukces firmy składa się wiele czynników. Jednym z istotniejszych jest wydajna gospodarka magazynowa. Jak nowoczesne technologie wpływają na optymalizację pracy w magazynie?

Procesy magazynowe realizowane we współczesnych przedsiębiorstwach cechują się dużą złożonością i zawsze podlegają presji czasowej. By je usprawnić, konieczne jest stosowanie odpowiednich narzędzi informatycznych i sprzętowych, które pozwalają na osiągnięcie oczekiwanej efektywności. Podmioty, które rezygnują z wykorzystania nowych rozwiązań, skazane są na wykluczenie z peletonu rynkowej rywalizacji.

REKLAMA

Zobacz też: Jak zwiększyć przepustowość w magazynie

Dwuwymiarowe kody kreskowe

REKLAMA

Jedną z podstawowych technologii stosowanych w logistyce są kody kreskowe. Sama technologia istnieje od wielu lat i w swojej podstawowej formie nie uległa znaczącej przemianie. Istotną innowacją było jednak pojawienie się i popularyzacja kodów dwuwymiarowych (2D), które mają szereg zalet w stosunku do kodów linearnych – przede wszystkim pozwalają na przenoszenie znacznie większej ilości informacji, jak również są bardziej odporne na błędy odczytu – w przypadku uszkodzenia etykiety z kodem dwuwymiarowym, jego poprawne odczytanie jest bardziej prawdopodobne niż w przypadku kodu jednowymiarowego.

– Kiedy mówimy o kodach kreskowych, najważniejszym aspektem jest ewolucja możliwości ich zastosowania, wynikająca z rozwoju technologii sprzętowej, jak również pojawiania się coraz bardziej wyspecjalizowanych, zaawansowanych rozwiązań informatycznych – tłumaczy Tomasz Czarnecki, kierownik ds. kluczowych klientów w HDF Polska. Przede wszystkim z każdym rokiem następuje poprawa parametrów urządzeń służących do drukowania i odczytu kodów kreskowych. Drukarki etykiet cechują się coraz większą wydajnością i dokładnością, a wyposażenie w nowe funkcje pozwala na lepszą ich aplikację. Urządzenia te powoli stają się autonomicznymi jednostkami – dzięki wyposażeniu w kolorowe panele dotykowe i zaawansowane oprogramowanie, mogą być stosowane bez użycia komputera – wszystkie operacje potrzebne do wydruku kodów kreskowych można realizować z poziomu drukarki etykiet. Czytniki kodów kreskowych i terminale mobilne pozwalają na coraz szybszy odczyt z coraz większej odległości. Duży stopień programowalności tych urządzeń pozwala na ich aplikację w bardzo zaawansowanych rozwiązaniach informatycznych, których wysoka specjalizacja umożliwia efektywne realizowanie nawet najtrudniejszych zadań.

Zobacz też: Rynek magazynowy w Polsce w 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Ważnym trendem w ostatnich latach, podobnie jak w przypadku produktów konsumenckich, jest pojawianie się coraz większej ilości urządzeń do pracy w ruchu – mówi specjalista z HDF Polska. Terminale mobilne, przenośne drukarki etykiet oraz tablety przemysłowe umożliwiają pracę na terenie całego magazynu lub poza nim, bez konieczności przebywania pracownika w jednym punkcie – stacjonarnym stanowisku roboczym. Istotną zmianą – również analogiczną do urządzeń konsumenckich – jest popularyzacja zastosowania w urządzeniach mobilnych systemu operacyjnego Android. Otwiera to przed użytkownikami tego rodzaju rozwiązań zupełnie nowe możliwości wykorzystania aplikacji pracujących w przyjaznym, znanym z prywatnych doświadczeń środowisku.

Zobacz też: Utrata polskiego prawa jazdy w Niemczech - co dalej robić ?

Systemy wykorzystujące RIFD

REKLAMA

Automatyczna identyfikacja z wykorzystaniem fal radiowych znajduje coraz częstsze zastosowanie w optymalizacji gospodarki magazynowej. Możliwość zdalnego, automatycznego odczytu zdejmuje z barków pracowników magazynu dużą część pracy, która wykonywana jest za nich przez system informatyczny, rejestrujący za pośrednictwem zespołu czytników RFID ze specjalnymi antenami zmiany położenia obiektów na terenie magazynu.

Dzięki automatyzacji odczytu, nie jest konieczne skanowanie każdego produktu z osobna, system informatyczny w oparciu o RFID może samodzielnie rejestrować wchodzące i schodzące z magazynu opakowania zbiorcze.

– Ustawienie bramek RFID pomiędzy poszczególnymi sektorami lub magazynami pozwala również na rejestrację wszystkich przemieszczeń w czasie rzeczywistym, dzięki czemu lokalizowanie konkretnych obiektów jest bardzo łatwe. Przyspiesza to znacząco dostarczanie aktualnie potrzebnych produktów lub elementów – wyjaśnia Czarnecki z HDF Polska.

Zobacz też: Samochód służbowy do celów prywatnych od 1 stycznia 2015 r.

Złożone systemy informatyczne do wykorzystania w magazynach

Złożone systemy informatyczne są podstawą funkcjonowania współczesnych magazynów. Z ich pomocą można dokładnie śledzić wszystkie procesy magazynowe, których kontrola przy użyciu tradycyjnych metod byłaby w zasadzie niemożliwa, biorąc pod uwagę ogromną skalę, na jaką prowadzone są działania we współczesnych przedsiębiorstwach. Odpowiednio zaprojektowany system magazynowy daje pracownikom skuteczne narzędzia do efektywnej realizacji codziennych czynności, jak również pozwala na przeprowadzanie złożonych analiz funkcjonowania gospodarki magazynowej. Daje to możliwość wprowadzania niezbędnych zmian w organizacji pracy, które przyczyniają się do realnej optymalizacji prowadzonych działań.

Możliwość rejestrowania wszystkich przyjęć, wydań i przemieszczeń oraz monitorowania ich w czasie rzeczywistym umożliwia bieżącą kontrolę nad stanem magazynu. 

– Dzięki temu eliminowane są opóźnienia wynikające z niewłaściwej alokacji siły roboczej, błędów w organizacji przestrzeni i procesów magazynowych, jak również pomyłek pracowników, które są zmorą przedsiębiorstw niewyposażonych w zautomatyzowane narzędzia wspierające pracę w magazynie – tłumaczy specjalista z HDF Polska.

Wyposażenie magazynu w zaawansowane technologiczne przyczynia się do niespotykanej wcześniej optymalizacji wszystkich procesów. We współczesnej gospodarce, która promuje najbardziej efektywne rozwiązania, przedsiębiorstwa korzystające z najnowszych rozwiązań mogą budować trwałą przewagę konkurencyjną. Kompleksowe systemy pozwalają na uzyskanie mierzalnych wyników poprawy wydajności, co bezpośrednio przekłada się na generowanie przez przedsiębiorstwo większych zysków.

Źródło: Materiały prasowe HDF Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA