REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć przepustowość w magazynie

Subskrybuj nas na Youtube
Wózek widłowy w magazynie
Wózek widłowy w magazynie
STILL

REKLAMA

REKLAMA

W niektórych okresach następuje skokowy wzrost intensywności prac w magazynach. Jak trafnie zdiagnozować zapotrzebowanie na dodatkowy personel i dodatkowy sprzęt w magazynie?

Według danych GUS, średnia dynamika obrotów w przedsiębiorstwach detalicznych osiąga swoje maksimum w ostatnim miesiącu roku. W raporcie za 2013 r. na temat krajowego rynku wewnętrznego, wartość wskaźnika w grudniu przewyższyła roczną średnią o 16%. Występują oczywiście różnice rok do roku, a niektóre branże są bardziej niż inne podatne na tego typu sezonowe zmiany. Najjaskrawszym przykładem przedsiębiorstwa, którego działalność przed świętami gwałtownie przyspiesza, jest Amazon – internetowy potentat sprzedaży wysyłkowej. W kontekście Bożego Narodzenia w firmie mówi się o tysiącach dorywczych pracowników, całodobowym funkcjonowaniu magazynów w przedświątecznych tygodniach i rekordowym dniu, w którym złożono ponad 4 miliony zamówień. Jednak każde przedsiębiorstwo jest inne. Jak przewidzieć, o ile zwiększy się intensywność pracy w magazynach? Jakie rozwiązania pozwalające podołać wyzwaniom najgorętszego okresu, oferują dostawcy sprzętu intralogistycznego?

REKLAMA

REKLAMA

Jak rozpoznać skalę wzrostu intensyfikacji prac w magazynie?

Pierwszym, kluczowym krokiem, niezbędnym dla podjęcia trafnych decyzji sezonowego doposażenia magazynu, jest rozpoznanie skali wzrostu intensyfikacji prac w tym okresie. Poziom trudności tego zadania warunkują takie czynniki, jak rodzaj prowadzonej działalności i dostęp do raportów dotyczących wolumenu produkcji, zamówień czy przeładowanych towarów w latach ubiegłych. Możliwość dokładnego oszacowania zapotrzebowania na sprzęt intralogistyczny w tym okresie jest uzależniona od stopnia szczegółowości dokumentacji i jej powiązania z funkcjonowaniem procesów logistycznych. Przykładowo, dysponując zestawieniami dostaw i zamówień,

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

REKLAMA

powinniśmy być w stanie oszacować liczbę palet wpływających i opuszczających magazyn. W zestawieniu z ewidencją czasu pracy maszyn, możemy z dość dużym prawdopodobieństwem przewidzieć zmiany w zakresie eksploatacji pojazdów poszczególnych typów. Niestety, jeśli w danej firmie nie prowadzi się na bieżąco digitalizacji dokumentów lub nie istnieje wystandaryzowany sposób porządkowania raportów, dotarcie do danych i ich rzetelna analiza może okazać się zadaniem ponad siły. – Z doświadczeń naszych klientów wynika, że w przedsiębiorstwach o rozbudowanej flocie intralogistycznej, utrzymanie wysokich standardów ewidencji czasu pracy operatorów i maszyn napotyka wiele problemów. Tradycyjne metody rzadko bywają tu wystarczające – mówi Tobiasz Jakubczak, ekspert ds. produktu STILL Polska. – Coraz większą popularnością cieszą się jednak zautomatyzowane systemy zarządzania flotą. Wdrażane na coraz szerszą skalę programy typu Fleet Manager, gwarantują generowanie wystandaryzowanych, szczegółowych i dostępnych w „chmurze” raportów, pozwalających na dokładne określenie liczby roboczogodzin przepracowanych przez wszystkie działające w ramach systemu maszyny. Korzyści płynące z zastosowania tego typu aplikacji są nie do przecenienia gdy chce się dokonać analizy funkcjonowania procesów logistycznych i oszacować zapotrzebowanie na dodatkowy sprzęt – uzupełnia Jakubczak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Krótkoterminowy wynajem wózków widłowych

Kiedy mamy już pewność co do tego, jakiego typu urządzenia są nam najbardziej potrzebne, trzeba zdecydować się na najbardziej adekwatną formę ich pozyskania. – Jednym z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych w sezonach zwiększonej aktywności handlowej jest krótkoterminowy wynajem wózków widłowych – mówi Eliza Świętochowska, Dyrektor Działu Wynajmu STILL Polska. – Forma ta daje możliwość korzystania z pojazdów w czasie dostosowanym do indywidualnego zapotrzebowania, tj. przez kilka dni, tygodni czy miesięcy. Oczywistą zaletą usługi jest możliwość uniknięcia obciążenia finansowego związanego z zakupem nowych pojazdów. Bywa to szczególnie istotne, jeśli okres intensyfikacji prac przypada na ostatnie miesiące roku, gdy firma nie dysponuje już w pełni budżetem na inwestycje – dodaje ekspert. Przedsiębiorcom wynajmującym maszyny najczęściej oferowana jest w ramach jednej umowy kompletna obsługa serwisowa. Dostawcy zapewniają najczęściej również dodatkowy osprzęt, odpowiadający dokładnie specyfice funkcjonowania przedsiębiorstwa w danym okresie, taki jak: widły o niestandardowych długościach, pozycjonery czy podwójne paletyzery. Dzięki temu, nie trzeba uwzględniać w budżecie dodatkowych wydatków związanych z przeglądami, naprawami i dostosowaniem wózka do potrzeb firmy. W związku z tym, całkowity koszt pozyskania maszyn, które pozwolą na sprawną obsługę zamówień w najintensywniejszym okresie, może zamknąć się w kilkuset złotych miesięcznie.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA