REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn tymczasowy
Magazyn tymczasowy
Neptunus

REKLAMA

REKLAMA

Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `

Potrzeby przedsiębiorców stale rosną. Coraz częściej poszukują oni rozwiązań szytych na miarę, wygodnych i najbardziej opłacalnych dla prowadzonego biznesu. Tymczasowe obiekty produkowane przez firmę Neptunus pozwalają na wybudowanie magazynu w dowolnym miejscu, dopasowanego do potrzeb, z możliwością demontażu i przeniesienia w inne miejsce. Rozwiązanie to kierowane jest zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które potrzebują magazynu na własny użytek. Tego rodzaju hale powstają w systemie Evolution II, który pozwala na szybki montaż i demontaż oraz dopasowywanie powierzchni do aktualnych potrzeb. Hale składają się z aluminiowej konstrukcji i obudowy ściany szczytowej z PCV oraz izolowanego termodachu. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego, cała konstrukcja dachowa, łącznie z pokryciem i zintegrowanym systemem rynien, może być́ wzniesiona w bardzo krótkim czasie bez użycia dźwigu. Hala Evolution II ma charakter modułowy i szerokość́ samonośną na poziomie od 10 do 60 m. W zależności od potrzeb może być wyposażona dodatkowo m.in. w panele szklane, półpiętro, drzwi przesuwne i klimatyzację.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Magazyn w kilka dni

Czas potrzebny do wzniesienia tymczasowego magazynu jest zależny od jego rozmiarów i stopnia skomplikowania. Należy także wziąć pod uwagę czas przygotowania podłoża, na którym ma stanąć hala. Standardowo magazyn średniej wielkości może powstać nawet w kilka dni. W równie krótkim czasie może zostać zdemontowany.

REKLAMA

Podłoże oraz warunki klimatyczno-pogodowe to kolejny istotny punkt przy planowaniu budowy tymczasowej hali magazynowej. W tej kwestii budowa demontowalnych obiektów podlega takim restrykcjom, jak budowa obiektów stałych. Opisana już konstrukcja Evolution, ze względu na swoją elastyczność i wytrzymałość, nadaje się nawet do budowy obiektu w trudnych warunkach. Przygotowanie podłoża pod budowę tymczasowej budowli przebiega w sposób standardowy, z zachowaniem norm budowlanych i może stać po stronie firmy Neptunus lub firmy zlecającej. Co ważne, tego rodzaju obiekty można stawiać także na trudnym podłożu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Podłączenie mediów w halach tymczasowych

Kolejnym krokiem po wzniesieniu magazynu jest wyposażenie go w podstawowe media. Koszty podłączenia prądu i wody kształtują się różnie w zależności od umiejscowienia tymczasowego magazynu. Podłączenie mediów podlega takim procedurom, jak w przypadku budynków stałych. Obiekty tymczasowe są izolowane w inny sposób niż budynki stałe, ale końcowy efekt jest taki sam. Nowoczesne rozwiązania Neptunusa charakteryzują się klasą energetyczną A, co sprawia, że użytkowanie obiektu jest ekonomiczne. Poza podstawowymi mediami istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja.

Trwałość magazynów tymczasowych

Demontowalne konstrukcje budowane charakteryzuje wysoka jakość. Zachowanie najwyższych standardów oraz dbałość o szczegóły sprawia, że takie obiekty mogą funkcjonować jako magazyny dystrybucyjne nawet przez 20 lat. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, po upływie określonego czasu użytkowania, zależnego od przeznaczenia magazynu, zleca się jego badania kontrolne. Jeśli to konieczne wykonywane są prace konserwacyjne oraz wymiana pojedynczych paneli.

Evolution w praktyce

Z tymczasowych konstrukcji skorzystała m.in. firma Valeo Vision produkująca  oświetlenie dla branży motoryzacyjnej, która potrzebowała dodatkowej przestrzeni magazynowej w Belgii. Belgijski oddział to część międzynarodowej firmy, która ma ponad 60 fabryk na całym świecie. Wymagania dotyczące obiektu stawiane przez firmę były bardzo wysokie, m.in. zamontowanie specjalnej instalacji przeciwpożarowej i ogniotrwałych ścian oraz zastosowaniu konstrukcji dachu z odpornością na ciężar dużo wyższą niż stanowią wymagane w Belgii normy. System Evolution okazał się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem, spełniającym wszelkie obostrzenia budowlane stawiane przez Valeo Vision.

Kolejnym przykładem wykorzystania tymczasowych konstrukcji na rynku magazynowym jest centrum dystrybucyjne dla firmy MediaMotion, zajmującej się m.in. dystrybucją płyt CD i DVD w holenderskim Uden. Specyfika planów użytkowania obiektu wymagała poza powierzchnią magazynową, także organizacji powierzchni biurowych. W tym przypadku również do realizacji projektu użyto systemu Evolution, który dzięki jego właściwościom można było idealnie dopasować do potrzeb – zarówno w części magazynowej, jak i biurowej, zapewniając najwyższy komfort pracy. Dzięki temu rozwiązaniu i trwałości systemu, firma mogła w szybkim czasie dostosować się do rynku stawiając nowe centrum dystrybucyjne, z którego może korzystać przez wiele lat, a w razie potrzeby zdemontować i przenieść w inne miejsce, czy też zmodyfikować zmniejszając lub zwiększając przestrzeń użytkową.

Z tymczasowych rozwiązań skorzystała także firma Volvo Trucks. W okresach zwiększonej produkcji, firma potrzebowała dodatkowej powierzchni, którą po szczytowym okresie można zdemontować i ponownie postawić gdy zajdzie taka potrzeba. W belgijskim oddziale firmy powstały trzy konstrukcje Evolution o łącznej powierzchni 3550 m2. Największy z nich miał powierzchnię 1800 m2, a najmniejszy 750 m2. Do budowy zastosowano solidną, wzmocnioną konstrukcję dachową, odporną na obfite opady śniegu oraz system podłóg przystosowany do obciążenia do 2500 kg. Odpowiednia podłoga była jednym z najważniejszych wymagań przy budowie hali produkcyjnej samochodów ciężarowych. Kolejnym warunkiem była niska emisja dwutlenku węgla. Obiekty Evolution mają doskonałe właściwości termiczne i klasę energetyczną A w klasyfikacji zgodnej z wymogami Unii Europejskiej. Całość projektu została zrealizowana przez ekipę Neptunusa w 2 tygodnie.

Zobacz też: Wprowadzenie magazynowego systemu informatycznego (WMS) - case study

Szeroka gama zastosowań magazynów tymczasowych

Rozwiązania tymczasowe są przeznaczone zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, rozwiniętych i początkujących firm. Nowoczesne rozwiązania spełniają najwyższe normy budowlane, a elastyczność pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb i możliwości.

Kiedy warto pomyśleć o tymczasowych konstrukcjach?

• w sytuacji, gdy dostępne na rynku magazyny nie spełniają oczekiwań – za równo ze względu na położenie, jak i powierzchnię
• kiedy obecna sytuacja nie pozwala na pewne umiejscowienie firmy w jednym miejscu – dzięki systemowi Evolution konstrukcję w razie potrzeby można zdemontować i przenieść w inne miejsce
• kiedy potrzebna jest przestrzeń magazynowa maksymalnie dostosowana do potrzeb
• na początku działalności – gdy możliwości finansowe nie pozwalają na inwestycję w stały obiekt, lub gdy firma nie chce przywiązywać się na stałe do jednego miejsca
• gdy zachodzi potrzeba dodatkowej, tymczasowej przestrzeni, dodatkowego lub zastępczego budynku
• na czas remontu stałego obiektu lub jego odbudowy po utracie w wyniku klęski żywiołowej

Tego rodzaju rozwiązania są coraz popularniejsze na Zachodzie, w niedalekiej przyszłości będą się pojawiały również i u nas. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, konstrukcje tymczasowe są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Obiekty tymczasowe pozwalają firmom swobodnie rozwijać biznes i szybko reagować na zmiany. W całej Europie Neptunus buduje kilka tymczasowych magazynów na rok.

Źródło: Neptus

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA