REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Magazyn tymczasowy
Magazyn tymczasowy
Neptunus

REKLAMA

REKLAMA

Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `

Potrzeby przedsiębiorców stale rosną. Coraz częściej poszukują oni rozwiązań szytych na miarę, wygodnych i najbardziej opłacalnych dla prowadzonego biznesu. Tymczasowe obiekty produkowane przez firmę Neptunus pozwalają na wybudowanie magazynu w dowolnym miejscu, dopasowanego do potrzeb, z możliwością demontażu i przeniesienia w inne miejsce. Rozwiązanie to kierowane jest zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które potrzebują magazynu na własny użytek. Tego rodzaju hale powstają w systemie Evolution II, który pozwala na szybki montaż i demontaż oraz dopasowywanie powierzchni do aktualnych potrzeb. Hale składają się z aluminiowej konstrukcji i obudowy ściany szczytowej z PCV oraz izolowanego termodachu. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego, cała konstrukcja dachowa, łącznie z pokryciem i zintegrowanym systemem rynien, może być́ wzniesiona w bardzo krótkim czasie bez użycia dźwigu. Hala Evolution II ma charakter modułowy i szerokość́ samonośną na poziomie od 10 do 60 m. W zależności od potrzeb może być wyposażona dodatkowo m.in. w panele szklane, półpiętro, drzwi przesuwne i klimatyzację.

REKLAMA

Zobacz też: Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Magazyn w kilka dni

REKLAMA

Czas potrzebny do wzniesienia tymczasowego magazynu jest zależny od jego rozmiarów i stopnia skomplikowania. Należy także wziąć pod uwagę czas przygotowania podłoża, na którym ma stanąć hala. Standardowo magazyn średniej wielkości może powstać nawet w kilka dni. W równie krótkim czasie może zostać zdemontowany.

Podłoże oraz warunki klimatyczno-pogodowe to kolejny istotny punkt przy planowaniu budowy tymczasowej hali magazynowej. W tej kwestii budowa demontowalnych obiektów podlega takim restrykcjom, jak budowa obiektów stałych. Opisana już konstrukcja Evolution, ze względu na swoją elastyczność i wytrzymałość, nadaje się nawet do budowy obiektu w trudnych warunkach. Przygotowanie podłoża pod budowę tymczasowej budowli przebiega w sposób standardowy, z zachowaniem norm budowlanych i może stać po stronie firmy Neptunus lub firmy zlecającej. Co ważne, tego rodzaju obiekty można stawiać także na trudnym podłożu.

Zobacz też: Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Podłączenie mediów w halach tymczasowych

Kolejnym krokiem po wzniesieniu magazynu jest wyposażenie go w podstawowe media. Koszty podłączenia prądu i wody kształtują się różnie w zależności od umiejscowienia tymczasowego magazynu. Podłączenie mediów podlega takim procedurom, jak w przypadku budynków stałych. Obiekty tymczasowe są izolowane w inny sposób niż budynki stałe, ale końcowy efekt jest taki sam. Nowoczesne rozwiązania Neptunusa charakteryzują się klasą energetyczną A, co sprawia, że użytkowanie obiektu jest ekonomiczne. Poza podstawowymi mediami istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja.

Trwałość magazynów tymczasowych

Demontowalne konstrukcje budowane charakteryzuje wysoka jakość. Zachowanie najwyższych standardów oraz dbałość o szczegóły sprawia, że takie obiekty mogą funkcjonować jako magazyny dystrybucyjne nawet przez 20 lat. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, po upływie określonego czasu użytkowania, zależnego od przeznaczenia magazynu, zleca się jego badania kontrolne. Jeśli to konieczne wykonywane są prace konserwacyjne oraz wymiana pojedynczych paneli.

Evolution w praktyce

REKLAMA

Z tymczasowych konstrukcji skorzystała m.in. firma Valeo Vision produkująca  oświetlenie dla branży motoryzacyjnej, która potrzebowała dodatkowej przestrzeni magazynowej w Belgii. Belgijski oddział to część międzynarodowej firmy, która ma ponad 60 fabryk na całym świecie. Wymagania dotyczące obiektu stawiane przez firmę były bardzo wysokie, m.in. zamontowanie specjalnej instalacji przeciwpożarowej i ogniotrwałych ścian oraz zastosowaniu konstrukcji dachu z odpornością na ciężar dużo wyższą niż stanowią wymagane w Belgii normy. System Evolution okazał się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem, spełniającym wszelkie obostrzenia budowlane stawiane przez Valeo Vision.

Kolejnym przykładem wykorzystania tymczasowych konstrukcji na rynku magazynowym jest centrum dystrybucyjne dla firmy MediaMotion, zajmującej się m.in. dystrybucją płyt CD i DVD w holenderskim Uden. Specyfika planów użytkowania obiektu wymagała poza powierzchnią magazynową, także organizacji powierzchni biurowych. W tym przypadku również do realizacji projektu użyto systemu Evolution, który dzięki jego właściwościom można było idealnie dopasować do potrzeb – zarówno w części magazynowej, jak i biurowej, zapewniając najwyższy komfort pracy. Dzięki temu rozwiązaniu i trwałości systemu, firma mogła w szybkim czasie dostosować się do rynku stawiając nowe centrum dystrybucyjne, z którego może korzystać przez wiele lat, a w razie potrzeby zdemontować i przenieść w inne miejsce, czy też zmodyfikować zmniejszając lub zwiększając przestrzeń użytkową.

Z tymczasowych rozwiązań skorzystała także firma Volvo Trucks. W okresach zwiększonej produkcji, firma potrzebowała dodatkowej powierzchni, którą po szczytowym okresie można zdemontować i ponownie postawić gdy zajdzie taka potrzeba. W belgijskim oddziale firmy powstały trzy konstrukcje Evolution o łącznej powierzchni 3550 m2. Największy z nich miał powierzchnię 1800 m2, a najmniejszy 750 m2. Do budowy zastosowano solidną, wzmocnioną konstrukcję dachową, odporną na obfite opady śniegu oraz system podłóg przystosowany do obciążenia do 2500 kg. Odpowiednia podłoga była jednym z najważniejszych wymagań przy budowie hali produkcyjnej samochodów ciężarowych. Kolejnym warunkiem była niska emisja dwutlenku węgla. Obiekty Evolution mają doskonałe właściwości termiczne i klasę energetyczną A w klasyfikacji zgodnej z wymogami Unii Europejskiej. Całość projektu została zrealizowana przez ekipę Neptunusa w 2 tygodnie.

Zobacz też: Wprowadzenie magazynowego systemu informatycznego (WMS) - case study

Szeroka gama zastosowań magazynów tymczasowych

Rozwiązania tymczasowe są przeznaczone zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, rozwiniętych i początkujących firm. Nowoczesne rozwiązania spełniają najwyższe normy budowlane, a elastyczność pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb i możliwości.

Kiedy warto pomyśleć o tymczasowych konstrukcjach?

• w sytuacji, gdy dostępne na rynku magazyny nie spełniają oczekiwań – za równo ze względu na położenie, jak i powierzchnię
• kiedy obecna sytuacja nie pozwala na pewne umiejscowienie firmy w jednym miejscu – dzięki systemowi Evolution konstrukcję w razie potrzeby można zdemontować i przenieść w inne miejsce
• kiedy potrzebna jest przestrzeń magazynowa maksymalnie dostosowana do potrzeb
• na początku działalności – gdy możliwości finansowe nie pozwalają na inwestycję w stały obiekt, lub gdy firma nie chce przywiązywać się na stałe do jednego miejsca
• gdy zachodzi potrzeba dodatkowej, tymczasowej przestrzeni, dodatkowego lub zastępczego budynku
• na czas remontu stałego obiektu lub jego odbudowy po utracie w wyniku klęski żywiołowej

Tego rodzaju rozwiązania są coraz popularniejsze na Zachodzie, w niedalekiej przyszłości będą się pojawiały również i u nas. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, konstrukcje tymczasowe są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Obiekty tymczasowe pozwalają firmom swobodnie rozwijać biznes i szybko reagować na zmiany. W całej Europie Neptunus buduje kilka tymczasowych magazynów na rok.

Źródło: Neptus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA