REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Magazyn tymczasowy
Magazyn tymczasowy
Neptunus

REKLAMA

REKLAMA

Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `

Potrzeby przedsiębiorców stale rosną. Coraz częściej poszukują oni rozwiązań szytych na miarę, wygodnych i najbardziej opłacalnych dla prowadzonego biznesu. Tymczasowe obiekty produkowane przez firmę Neptunus pozwalają na wybudowanie magazynu w dowolnym miejscu, dopasowanego do potrzeb, z możliwością demontażu i przeniesienia w inne miejsce. Rozwiązanie to kierowane jest zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które potrzebują magazynu na własny użytek. Tego rodzaju hale powstają w systemie Evolution II, który pozwala na szybki montaż i demontaż oraz dopasowywanie powierzchni do aktualnych potrzeb. Hale składają się z aluminiowej konstrukcji i obudowy ściany szczytowej z PCV oraz izolowanego termodachu. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego, cała konstrukcja dachowa, łącznie z pokryciem i zintegrowanym systemem rynien, może być́ wzniesiona w bardzo krótkim czasie bez użycia dźwigu. Hala Evolution II ma charakter modułowy i szerokość́ samonośną na poziomie od 10 do 60 m. W zależności od potrzeb może być wyposażona dodatkowo m.in. w panele szklane, półpiętro, drzwi przesuwne i klimatyzację.

REKLAMA

Zobacz też: Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Magazyn w kilka dni

REKLAMA

Czas potrzebny do wzniesienia tymczasowego magazynu jest zależny od jego rozmiarów i stopnia skomplikowania. Należy także wziąć pod uwagę czas przygotowania podłoża, na którym ma stanąć hala. Standardowo magazyn średniej wielkości może powstać nawet w kilka dni. W równie krótkim czasie może zostać zdemontowany.

Podłoże oraz warunki klimatyczno-pogodowe to kolejny istotny punkt przy planowaniu budowy tymczasowej hali magazynowej. W tej kwestii budowa demontowalnych obiektów podlega takim restrykcjom, jak budowa obiektów stałych. Opisana już konstrukcja Evolution, ze względu na swoją elastyczność i wytrzymałość, nadaje się nawet do budowy obiektu w trudnych warunkach. Przygotowanie podłoża pod budowę tymczasowej budowli przebiega w sposób standardowy, z zachowaniem norm budowlanych i może stać po stronie firmy Neptunus lub firmy zlecającej. Co ważne, tego rodzaju obiekty można stawiać także na trudnym podłożu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Podłączenie mediów w halach tymczasowych

Kolejnym krokiem po wzniesieniu magazynu jest wyposażenie go w podstawowe media. Koszty podłączenia prądu i wody kształtują się różnie w zależności od umiejscowienia tymczasowego magazynu. Podłączenie mediów podlega takim procedurom, jak w przypadku budynków stałych. Obiekty tymczasowe są izolowane w inny sposób niż budynki stałe, ale końcowy efekt jest taki sam. Nowoczesne rozwiązania Neptunusa charakteryzują się klasą energetyczną A, co sprawia, że użytkowanie obiektu jest ekonomiczne. Poza podstawowymi mediami istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja.

Trwałość magazynów tymczasowych

Demontowalne konstrukcje budowane charakteryzuje wysoka jakość. Zachowanie najwyższych standardów oraz dbałość o szczegóły sprawia, że takie obiekty mogą funkcjonować jako magazyny dystrybucyjne nawet przez 20 lat. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, po upływie określonego czasu użytkowania, zależnego od przeznaczenia magazynu, zleca się jego badania kontrolne. Jeśli to konieczne wykonywane są prace konserwacyjne oraz wymiana pojedynczych paneli.

Evolution w praktyce

REKLAMA

Z tymczasowych konstrukcji skorzystała m.in. firma Valeo Vision produkująca  oświetlenie dla branży motoryzacyjnej, która potrzebowała dodatkowej przestrzeni magazynowej w Belgii. Belgijski oddział to część międzynarodowej firmy, która ma ponad 60 fabryk na całym świecie. Wymagania dotyczące obiektu stawiane przez firmę były bardzo wysokie, m.in. zamontowanie specjalnej instalacji przeciwpożarowej i ogniotrwałych ścian oraz zastosowaniu konstrukcji dachu z odpornością na ciężar dużo wyższą niż stanowią wymagane w Belgii normy. System Evolution okazał się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem, spełniającym wszelkie obostrzenia budowlane stawiane przez Valeo Vision.

Kolejnym przykładem wykorzystania tymczasowych konstrukcji na rynku magazynowym jest centrum dystrybucyjne dla firmy MediaMotion, zajmującej się m.in. dystrybucją płyt CD i DVD w holenderskim Uden. Specyfika planów użytkowania obiektu wymagała poza powierzchnią magazynową, także organizacji powierzchni biurowych. W tym przypadku również do realizacji projektu użyto systemu Evolution, który dzięki jego właściwościom można było idealnie dopasować do potrzeb – zarówno w części magazynowej, jak i biurowej, zapewniając najwyższy komfort pracy. Dzięki temu rozwiązaniu i trwałości systemu, firma mogła w szybkim czasie dostosować się do rynku stawiając nowe centrum dystrybucyjne, z którego może korzystać przez wiele lat, a w razie potrzeby zdemontować i przenieść w inne miejsce, czy też zmodyfikować zmniejszając lub zwiększając przestrzeń użytkową.

Z tymczasowych rozwiązań skorzystała także firma Volvo Trucks. W okresach zwiększonej produkcji, firma potrzebowała dodatkowej powierzchni, którą po szczytowym okresie można zdemontować i ponownie postawić gdy zajdzie taka potrzeba. W belgijskim oddziale firmy powstały trzy konstrukcje Evolution o łącznej powierzchni 3550 m2. Największy z nich miał powierzchnię 1800 m2, a najmniejszy 750 m2. Do budowy zastosowano solidną, wzmocnioną konstrukcję dachową, odporną na obfite opady śniegu oraz system podłóg przystosowany do obciążenia do 2500 kg. Odpowiednia podłoga była jednym z najważniejszych wymagań przy budowie hali produkcyjnej samochodów ciężarowych. Kolejnym warunkiem była niska emisja dwutlenku węgla. Obiekty Evolution mają doskonałe właściwości termiczne i klasę energetyczną A w klasyfikacji zgodnej z wymogami Unii Europejskiej. Całość projektu została zrealizowana przez ekipę Neptunusa w 2 tygodnie.

Zobacz też: Wprowadzenie magazynowego systemu informatycznego (WMS) - case study

Szeroka gama zastosowań magazynów tymczasowych

Rozwiązania tymczasowe są przeznaczone zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, rozwiniętych i początkujących firm. Nowoczesne rozwiązania spełniają najwyższe normy budowlane, a elastyczność pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb i możliwości.

Kiedy warto pomyśleć o tymczasowych konstrukcjach?

• w sytuacji, gdy dostępne na rynku magazyny nie spełniają oczekiwań – za równo ze względu na położenie, jak i powierzchnię
• kiedy obecna sytuacja nie pozwala na pewne umiejscowienie firmy w jednym miejscu – dzięki systemowi Evolution konstrukcję w razie potrzeby można zdemontować i przenieść w inne miejsce
• kiedy potrzebna jest przestrzeń magazynowa maksymalnie dostosowana do potrzeb
• na początku działalności – gdy możliwości finansowe nie pozwalają na inwestycję w stały obiekt, lub gdy firma nie chce przywiązywać się na stałe do jednego miejsca
• gdy zachodzi potrzeba dodatkowej, tymczasowej przestrzeni, dodatkowego lub zastępczego budynku
• na czas remontu stałego obiektu lub jego odbudowy po utracie w wyniku klęski żywiołowej

Tego rodzaju rozwiązania są coraz popularniejsze na Zachodzie, w niedalekiej przyszłości będą się pojawiały również i u nas. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, konstrukcje tymczasowe są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Obiekty tymczasowe pozwalają firmom swobodnie rozwijać biznes i szybko reagować na zmiany. W całej Europie Neptunus buduje kilka tymczasowych magazynów na rok.

Źródło: Neptus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA