REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Magazyn tymczasowy
Magazyn tymczasowy
Neptunus

REKLAMA

REKLAMA

Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `

Potrzeby przedsiębiorców stale rosną. Coraz częściej poszukują oni rozwiązań szytych na miarę, wygodnych i najbardziej opłacalnych dla prowadzonego biznesu. Tymczasowe obiekty produkowane przez firmę Neptunus pozwalają na wybudowanie magazynu w dowolnym miejscu, dopasowanego do potrzeb, z możliwością demontażu i przeniesienia w inne miejsce. Rozwiązanie to kierowane jest zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw, które potrzebują magazynu na własny użytek. Tego rodzaju hale powstają w systemie Evolution II, który pozwala na szybki montaż i demontaż oraz dopasowywanie powierzchni do aktualnych potrzeb. Hale składają się z aluminiowej konstrukcji i obudowy ściany szczytowej z PCV oraz izolowanego termodachu. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego, cała konstrukcja dachowa, łącznie z pokryciem i zintegrowanym systemem rynien, może być́ wzniesiona w bardzo krótkim czasie bez użycia dźwigu. Hala Evolution II ma charakter modułowy i szerokość́ samonośną na poziomie od 10 do 60 m. W zależności od potrzeb może być wyposażona dodatkowo m.in. w panele szklane, półpiętro, drzwi przesuwne i klimatyzację.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Magazyn w kilka dni

Czas potrzebny do wzniesienia tymczasowego magazynu jest zależny od jego rozmiarów i stopnia skomplikowania. Należy także wziąć pod uwagę czas przygotowania podłoża, na którym ma stanąć hala. Standardowo magazyn średniej wielkości może powstać nawet w kilka dni. W równie krótkim czasie może zostać zdemontowany.

REKLAMA

Podłoże oraz warunki klimatyczno-pogodowe to kolejny istotny punkt przy planowaniu budowy tymczasowej hali magazynowej. W tej kwestii budowa demontowalnych obiektów podlega takim restrykcjom, jak budowa obiektów stałych. Opisana już konstrukcja Evolution, ze względu na swoją elastyczność i wytrzymałość, nadaje się nawet do budowy obiektu w trudnych warunkach. Przygotowanie podłoża pod budowę tymczasowej budowli przebiega w sposób standardowy, z zachowaniem norm budowlanych i może stać po stronie firmy Neptunus lub firmy zlecającej. Co ważne, tego rodzaju obiekty można stawiać także na trudnym podłożu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Podłączenie mediów w halach tymczasowych

Kolejnym krokiem po wzniesieniu magazynu jest wyposażenie go w podstawowe media. Koszty podłączenia prądu i wody kształtują się różnie w zależności od umiejscowienia tymczasowego magazynu. Podłączenie mediów podlega takim procedurom, jak w przypadku budynków stałych. Obiekty tymczasowe są izolowane w inny sposób niż budynki stałe, ale końcowy efekt jest taki sam. Nowoczesne rozwiązania Neptunusa charakteryzują się klasą energetyczną A, co sprawia, że użytkowanie obiektu jest ekonomiczne. Poza podstawowymi mediami istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja.

Trwałość magazynów tymczasowych

Demontowalne konstrukcje budowane charakteryzuje wysoka jakość. Zachowanie najwyższych standardów oraz dbałość o szczegóły sprawia, że takie obiekty mogą funkcjonować jako magazyny dystrybucyjne nawet przez 20 lat. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, po upływie określonego czasu użytkowania, zależnego od przeznaczenia magazynu, zleca się jego badania kontrolne. Jeśli to konieczne wykonywane są prace konserwacyjne oraz wymiana pojedynczych paneli.

Evolution w praktyce

Z tymczasowych konstrukcji skorzystała m.in. firma Valeo Vision produkująca  oświetlenie dla branży motoryzacyjnej, która potrzebowała dodatkowej przestrzeni magazynowej w Belgii. Belgijski oddział to część międzynarodowej firmy, która ma ponad 60 fabryk na całym świecie. Wymagania dotyczące obiektu stawiane przez firmę były bardzo wysokie, m.in. zamontowanie specjalnej instalacji przeciwpożarowej i ogniotrwałych ścian oraz zastosowaniu konstrukcji dachu z odpornością na ciężar dużo wyższą niż stanowią wymagane w Belgii normy. System Evolution okazał się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem, spełniającym wszelkie obostrzenia budowlane stawiane przez Valeo Vision.

Kolejnym przykładem wykorzystania tymczasowych konstrukcji na rynku magazynowym jest centrum dystrybucyjne dla firmy MediaMotion, zajmującej się m.in. dystrybucją płyt CD i DVD w holenderskim Uden. Specyfika planów użytkowania obiektu wymagała poza powierzchnią magazynową, także organizacji powierzchni biurowych. W tym przypadku również do realizacji projektu użyto systemu Evolution, który dzięki jego właściwościom można było idealnie dopasować do potrzeb – zarówno w części magazynowej, jak i biurowej, zapewniając najwyższy komfort pracy. Dzięki temu rozwiązaniu i trwałości systemu, firma mogła w szybkim czasie dostosować się do rynku stawiając nowe centrum dystrybucyjne, z którego może korzystać przez wiele lat, a w razie potrzeby zdemontować i przenieść w inne miejsce, czy też zmodyfikować zmniejszając lub zwiększając przestrzeń użytkową.

Z tymczasowych rozwiązań skorzystała także firma Volvo Trucks. W okresach zwiększonej produkcji, firma potrzebowała dodatkowej powierzchni, którą po szczytowym okresie można zdemontować i ponownie postawić gdy zajdzie taka potrzeba. W belgijskim oddziale firmy powstały trzy konstrukcje Evolution o łącznej powierzchni 3550 m2. Największy z nich miał powierzchnię 1800 m2, a najmniejszy 750 m2. Do budowy zastosowano solidną, wzmocnioną konstrukcję dachową, odporną na obfite opady śniegu oraz system podłóg przystosowany do obciążenia do 2500 kg. Odpowiednia podłoga była jednym z najważniejszych wymagań przy budowie hali produkcyjnej samochodów ciężarowych. Kolejnym warunkiem była niska emisja dwutlenku węgla. Obiekty Evolution mają doskonałe właściwości termiczne i klasę energetyczną A w klasyfikacji zgodnej z wymogami Unii Europejskiej. Całość projektu została zrealizowana przez ekipę Neptunusa w 2 tygodnie.

Zobacz też: Wprowadzenie magazynowego systemu informatycznego (WMS) - case study

Szeroka gama zastosowań magazynów tymczasowych

Rozwiązania tymczasowe są przeznaczone zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, rozwiniętych i początkujących firm. Nowoczesne rozwiązania spełniają najwyższe normy budowlane, a elastyczność pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb i możliwości.

Kiedy warto pomyśleć o tymczasowych konstrukcjach?

• w sytuacji, gdy dostępne na rynku magazyny nie spełniają oczekiwań – za równo ze względu na położenie, jak i powierzchnię
• kiedy obecna sytuacja nie pozwala na pewne umiejscowienie firmy w jednym miejscu – dzięki systemowi Evolution konstrukcję w razie potrzeby można zdemontować i przenieść w inne miejsce
• kiedy potrzebna jest przestrzeń magazynowa maksymalnie dostosowana do potrzeb
• na początku działalności – gdy możliwości finansowe nie pozwalają na inwestycję w stały obiekt, lub gdy firma nie chce przywiązywać się na stałe do jednego miejsca
• gdy zachodzi potrzeba dodatkowej, tymczasowej przestrzeni, dodatkowego lub zastępczego budynku
• na czas remontu stałego obiektu lub jego odbudowy po utracie w wyniku klęski żywiołowej

Tego rodzaju rozwiązania są coraz popularniejsze na Zachodzie, w niedalekiej przyszłości będą się pojawiały również i u nas. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, konstrukcje tymczasowe są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Obiekty tymczasowe pozwalają firmom swobodnie rozwijać biznes i szybko reagować na zmiany. W całej Europie Neptunus buduje kilka tymczasowych magazynów na rok.

Źródło: Neptus

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA