REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Systemy WMS - kierunki rozwoju

Subskrybuj nas na Youtube
magazyn
magazyn
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jakim kierunku rozwijają się funkcjonalności systemów do zarządzania magazynami? Jakie nowe możliwości wykorzystania się pojawiają?

Odpowiedzi na powyższe pytania, i nie tylko te udzielił Robert Pisek, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego MWS BPSC S.A.

REKLAMA

- W jakim kierunku rozwijają się funkcjonalności systemów do zarządzania magazynami? Jakie nowe możliwości wykorzystania się pojawiają?

O rozwoju każdego produktu decydują wymagania rynku. Nie inaczej jest w przypadku systemów informatycznych klasy WMS. Wprowadzenie mobilnej rejestracji danych oraz elektronicznej wymiany informacji w łańcuchu dostaw, jest we współczesnym świecie rzeczą oczywistą. Jednak wraz z rozwojem świadomości odbiorców, pojawia się potrzeba tworzenia bardziej inteligentnych form zarządzania magazynem. Mamy tu do czynienia z takimi wymaganiami jak harmonogramowanie zadań, przydział zasobów, sterowanie automatyką transportową czy też optymalizacja przestrzeni magazynowej. W takim systemie, rola kierownika osiąga nowy wymiar – to rola administratora, który otrzymując zestaw reguł i parametrów, wpływa na zwiększenie efektywności pracy oraz na bieżąco dostosowuje pracę magazynu do warunków zewnętrznych. Ponadto, system może być wspierany przez aparat matematyczny np. poprzez zastosowanie algorytmów optymalizacji.

- Jakie są trendy rozwojowe? Czy modne technologie i pojęcia (np. cloud, big data, BYOD) odcisnęły piętno na WMS – w jaki sposób?

Wydaje się, iż wyżej wymienione technologie (cloud, BYOD) nie są w tego typu systemach zbyt popularne. Prawdę mówiąc, dotychczas nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami. Myślę, że głównym powodem jest tutaj specyfika systemu, którego działanie jest uzależnione od infrastruktury, poczynając od urządzeń mobilnych i etykieciarek, a kończąc na urządzeniach wagowych oraz na automatyce magazynowej. WMS jest często wdrażany jako składnik systemu MES i w takim rozumieniu trudno jest wyobrazić sobie działanie „w chmurze”. Ponadto WMS musi spełniać wyśrubowane wymagania czasowe a te lepiej realizowane są przez serwery lokalne.
Nie znaczy to jednak, iż rozwiązania w chmurze nie mają racji bytu. W przypadku małych przedsiębiorstw może być to jedyny opłacalny sposób na zinformatyzowanie własnych magazynów. Możemy wyobrazić sobie np. sytuację, w której praca w magazynie będzie realizowana z użyciem telefonu lub tabletu wyposażonego w aparat fotograficzny odczytujący kody kreskowe zamiast tradycyjnego skanera. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Czy zmiany polegają tylko na dodaniu kolejnych funkcji, czy może zachodzą także innych w warstwach np. ergonomii? 

Rozwój aplikacji WMS polega również na zastosowaniu nowszych rozwiązań technologicznych. Np. czarno-białe mobilne aplikacje „tekstowe”, oparte na protokole telnet, już dawno zastąpiliśmy kolorową aplikacją graficzną, na której praca może odbywać się również za pośrednictwem ekranu dotykowego. Realizujemy też prace unifikacyjne. Nasze aplikacje mobilne mogą być uruchamiane na większości urządzeń PDT oferowanych na polskim rynku. WMS ma możliwość współpracy z dowolnymi drukarkami etykiet, drukując etykiety w trybie tekstowym lub graficznym, bezpośrednio z urządzeń mobilnych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA