REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Systemy WMS - kierunki rozwoju

Subskrybuj nas na Youtube
magazyn
magazyn
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jakim kierunku rozwijają się funkcjonalności systemów do zarządzania magazynami? Jakie nowe możliwości wykorzystania się pojawiają?

Odpowiedzi na powyższe pytania, i nie tylko te udzielił Robert Pisek, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego MWS BPSC S.A.

REKLAMA

- W jakim kierunku rozwijają się funkcjonalności systemów do zarządzania magazynami? Jakie nowe możliwości wykorzystania się pojawiają?

O rozwoju każdego produktu decydują wymagania rynku. Nie inaczej jest w przypadku systemów informatycznych klasy WMS. Wprowadzenie mobilnej rejestracji danych oraz elektronicznej wymiany informacji w łańcuchu dostaw, jest we współczesnym świecie rzeczą oczywistą. Jednak wraz z rozwojem świadomości odbiorców, pojawia się potrzeba tworzenia bardziej inteligentnych form zarządzania magazynem. Mamy tu do czynienia z takimi wymaganiami jak harmonogramowanie zadań, przydział zasobów, sterowanie automatyką transportową czy też optymalizacja przestrzeni magazynowej. W takim systemie, rola kierownika osiąga nowy wymiar – to rola administratora, który otrzymując zestaw reguł i parametrów, wpływa na zwiększenie efektywności pracy oraz na bieżąco dostosowuje pracę magazynu do warunków zewnętrznych. Ponadto, system może być wspierany przez aparat matematyczny np. poprzez zastosowanie algorytmów optymalizacji.

- Jakie są trendy rozwojowe? Czy modne technologie i pojęcia (np. cloud, big data, BYOD) odcisnęły piętno na WMS – w jaki sposób?

Wydaje się, iż wyżej wymienione technologie (cloud, BYOD) nie są w tego typu systemach zbyt popularne. Prawdę mówiąc, dotychczas nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami. Myślę, że głównym powodem jest tutaj specyfika systemu, którego działanie jest uzależnione od infrastruktury, poczynając od urządzeń mobilnych i etykieciarek, a kończąc na urządzeniach wagowych oraz na automatyce magazynowej. WMS jest często wdrażany jako składnik systemu MES i w takim rozumieniu trudno jest wyobrazić sobie działanie „w chmurze”. Ponadto WMS musi spełniać wyśrubowane wymagania czasowe a te lepiej realizowane są przez serwery lokalne.
Nie znaczy to jednak, iż rozwiązania w chmurze nie mają racji bytu. W przypadku małych przedsiębiorstw może być to jedyny opłacalny sposób na zinformatyzowanie własnych magazynów. Możemy wyobrazić sobie np. sytuację, w której praca w magazynie będzie realizowana z użyciem telefonu lub tabletu wyposażonego w aparat fotograficzny odczytujący kody kreskowe zamiast tradycyjnego skanera. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Czy zmiany polegają tylko na dodaniu kolejnych funkcji, czy może zachodzą także innych w warstwach np. ergonomii? 

Rozwój aplikacji WMS polega również na zastosowaniu nowszych rozwiązań technologicznych. Np. czarno-białe mobilne aplikacje „tekstowe”, oparte na protokole telnet, już dawno zastąpiliśmy kolorową aplikacją graficzną, na której praca może odbywać się również za pośrednictwem ekranu dotykowego. Realizujemy też prace unifikacyjne. Nasze aplikacje mobilne mogą być uruchamiane na większości urządzeń PDT oferowanych na polskim rynku. WMS ma możliwość współpracy z dowolnymi drukarkami etykiet, drukując etykiety w trybie tekstowym lub graficznym, bezpośrednio z urządzeń mobilnych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA