DSV oferuje zdalny dostęp do zasobów magazynu
REKLAMA
REKLAMA
W naszej codziennej pracy stawiamy sobie za priorytet dostarczanie naszym klientom rozwiązań, które są w stanie w maksymalny sposób odpowiedzieć na ich oczekiwania. Zdalny dostęp do zasobów magazynu za pośrednictwem przeglądarki internetowej jest jednym z takich rozwiązań. Wdrożone przez nas narzędzie pozwala na wykonywanie w ten sposób szeregu czynności m.in. zdalny wgląd w stany magazynu, zdalne składanie zleceń oraz generowanie statystyk i analiz – mówi Agata Grenda, Dyrektor ds. Sprzedaży w DSV Solutions.
REKLAMA
DSV Solutions: Jak działa zdalny system?
REKLAMA
System zdalnego dostępu do zasobów magazynu został opracowany i wdrożony w DSV Solutions w zakresie obsługi materiałów wspierających sprzedaż, wspólnie z jednym z kluczowych klientów. Każda firma korzystająca z obszernych zasobów materiałów marketingowych staje w końcu przed problemem: jak zapewnić skuteczną dystrybucję tych materiałów do przedstawicieli handlowych w całej Polsce, aby uniknąć konieczności ich przechowywania przez przedstawiciela w mieszkaniu, piwnicy czy garażu, lub samochodzie? Jak nie dopuścić do zdezaktualizowania ulotek, folderów i broszur w skutek tego, że przedstawiciel zamawia je na zapas? - mówi Agata Grenda, Dyrektor ds. Sprzedaży w DSV Solutions.
Cały zapas materiałów marketingowych składowany jest w magazynie centralnym DSV. Poprzez przeglądarkę internetową przedstawiciel handlowy naszego klienta zamawia materiały, które następnie są przygotowywane i wysyłane do 17 lokalnych magazynów DSV. Zamówienie przedstawiciela weryfikowane jest przez upoważnione osoby po stronie klienta, a cały proces realizacji zlecenia, od momentu złożenia zamówienia do finalnego odebrania
towaru przez handlowca w swoim magazynie lokalnym, jest w pełni zarządzany przez Dział Obsługi Klienta DSV. Lokalizacje magazynów zostały dobrane pod kątem obszaru działania i miejsca zamieszkania przedstawicieli. 24 godziny przed odbiorem materiałów z lokalnego magazynu, przedstawiciel awizuje partię materiałów, którą zamierza pobrać.
Nie ma konieczności pobierania ich na zapas, reszta zamówienia może poczekać do kolejnego odbioru.
Jak ograniczyć koszty składowania?
REKLAMA
Poprzez wdrożenie tego projektu nasz klient ograniczył koszty składowania w lokalnych magazynach do niezbędnego minimum oraz wyeliminował składowanie materiałów w przypadkowych miejscach. Zmniejszył również koszty dostarczenia towaru do miejsca odbioru przez przedstawiciela, poprzez zbiorcze dostawy do magazynów lokalnych.
Firma posiada także kontrolę nad ilością zamówionych, pobranych i dysponowanych przez przedstawiciela materiałów, co może zweryfikować poprzez wgląd on-line do stanów magazynowych oraz poprzez generowanie raportów dla poszczególnych przedstawicieli - mówi Agata Grenda, Dyrektor ds. Sprzedaży w DSV Solutions. Wdrożenie projektu zdalnego dostępu do zasobów magazynu ma również korzyści dla przedstawicieli handlowych. Składając samodzielnie zamówienia na potrzebne materiały, optymalizują swoją pracę, planując z wyprzedzeniem działania marketingowe.
Przedstawiciele handlowi mają także możliwość sprawdzenia w systemie jak wyglądają poszczególne produkty, dzięki umieszczonym tam zdjęciom, oraz mają dostęp do danych logistycznych produktów. Samodzielnie również odbierają zamówione towary w dogodnych dla siebie terminach i miejscu.
DSV
Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura oraz oddziały w ponad 60 krajach, a dzięki rozbudowanej sieci sieci partnerów, świadczy swoje usługi na całym świecie. Firma zatrudnia obecnie około 22 tys. pracowników.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.