REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Śląskie Centrum Logistyki powiększa magazyny o jedną trzecią

REKLAMA

REKLAMA

O jedną trzecią do grudnia 2011 r. zwiększy się powierzchnia magazynów Śląskiego Centrum Logistyki SA (ŚCL) w Gliwicach. Wiąże się to z wdrażaniem nowej usługi skierowanej głównie do importerów i eksporterów stali.

Spółka ŚCL obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic, mniejszościowi akcjonariusze to m.in. DB Schenker Rail Polska oraz Odratrans.

REKLAMA

W ostatnich miesiącach firma została przygotowana organizacyjnie do prywatyzacji przez giełdę. Jak poinformował Łukasz Oryszczak z gliwickiego magistratu, na razie nie jest jeszcze znana data debiutu giełdowego spółki.

Miasto wraz z firmami konsultingowymi uważają, że sytuacja na rynku na razie nie sprzyja temu posunięciu. Firma została już jednak przygotowana organizacyjnie na
prywatyzację.

Robert Goc z Centrum powiedział PAP, że spółka na razie realizuje przyjęty plan rozwoju. Pod koniec kwietnia Centrum podpisało wartą ok. 12 mln zł umowę na budowę nowoczesnej hali magazynowej o powierzchni 4,8 tys. m kw - z suwnicami o udźwigu 32 i 25 ton do szybkiego przeładunku wyrobów stalowych.

Powstanie też 170-metrowy wewnętrzny tor przeładunkowy, urządzenia do kontroli warunków składowania, zaplecze do prostych usług np. cięcia stali, a także pomieszczenia biurowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Będzie to czwarta duża hala na terenie Centrum. Dotychczasowe mają łączną powierzchnię 14,5 tys. m kw. Budowany przez Martifer Polska nowy obiekt ma być gotowy do końca listopada. Dzięki niemu od grudnia ŚCL wprowadzi nową usługę logistyczną obejmującą kolejowy transport, magazynowanie, przeładunek i dystrybucję wyrobów stalowych - głównie kręgów o wadze do 28 ton oraz blach - wraz z obsługą celną.

Usługa będzie związana z ofertą współudziałowca spółki - przewoźnika DB Schenker Rail Polska, który prowadzi regularne połączenie towarowe z i do Niemiec pociągiem liniowym "Śląsk". W przyszłości przygotowywane mają być stałe połączenia również w innych relacjach. Prócz możliwości transportu kolejowego, ŚCL dysponuje własnymi samochodami ze specjalistycznymi naczepami.

ŚCL na najbliższe lata przewidują budowę ponad 80 tys. m kw. zamkniętych powierzchni magazynowych, przeszło 25 tys. utwardzonych placów składowych oraz powiększenie terminalu kontenerowego do 7,4 tys. hektarów i pojemności 3 tys. kontenerów.

Planowany jest też rozwój infrastruktury kolejowej. Samorządu Gliwic, który wspiera finansowo kolejne przedsięwzięcia Centrum, nie stać na samodzielne poniesienie tak dużych nakładów, stąd plan pozyskania dla Centrum inwestora branżowego.

We wstępnych założeniach przewidywano, że w ofercie znalazłyby się akcje nowej emisji, co pozwoliłoby firmie na pozyskanie kapitału.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA