Śląskie Centrum Logistyki powiększa magazyny o jedną trzecią
REKLAMA
REKLAMA
Spółka ŚCL obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic, mniejszościowi akcjonariusze to m.in. DB Schenker Rail Polska oraz Odratrans.
REKLAMA
W ostatnich miesiącach firma została przygotowana organizacyjnie do prywatyzacji przez giełdę. Jak poinformował Łukasz Oryszczak z gliwickiego magistratu, na razie nie jest jeszcze znana data debiutu giełdowego spółki.
Miasto wraz z firmami konsultingowymi uważają, że sytuacja na rynku na razie nie sprzyja temu posunięciu. Firma została już jednak przygotowana organizacyjnie na
prywatyzację.
Robert Goc z Centrum powiedział PAP, że spółka na razie realizuje przyjęty plan rozwoju. Pod koniec kwietnia Centrum podpisało wartą ok. 12 mln zł umowę na budowę nowoczesnej hali magazynowej o powierzchni 4,8 tys. m kw - z suwnicami o udźwigu 32 i 25 ton do szybkiego przeładunku wyrobów stalowych.
Powstanie też 170-metrowy wewnętrzny tor przeładunkowy, urządzenia do kontroli warunków składowania, zaplecze do prostych usług np. cięcia stali, a także pomieszczenia biurowe.
REKLAMA
Będzie to czwarta duża hala na terenie Centrum. Dotychczasowe mają łączną powierzchnię 14,5 tys. m kw. Budowany przez Martifer Polska nowy obiekt ma być gotowy do końca listopada. Dzięki niemu od grudnia ŚCL wprowadzi nową usługę logistyczną obejmującą kolejowy transport, magazynowanie, przeładunek i dystrybucję wyrobów stalowych - głównie kręgów o wadze do 28 ton oraz blach - wraz z obsługą celną.
Usługa będzie związana z ofertą współudziałowca spółki - przewoźnika DB Schenker Rail Polska, który prowadzi regularne połączenie towarowe z i do Niemiec pociągiem liniowym "Śląsk". W przyszłości przygotowywane mają być stałe połączenia również w innych relacjach. Prócz możliwości transportu kolejowego, ŚCL dysponuje własnymi samochodami ze specjalistycznymi naczepami.
ŚCL na najbliższe lata przewidują budowę ponad 80 tys. m kw. zamkniętych powierzchni magazynowych, przeszło 25 tys. utwardzonych placów składowych oraz powiększenie terminalu kontenerowego do 7,4 tys. hektarów i pojemności 3 tys. kontenerów.
Planowany jest też rozwój infrastruktury kolejowej. Samorządu Gliwic, który wspiera finansowo kolejne przedsięwzięcia Centrum, nie stać na samodzielne poniesienie tak dużych nakładów, stąd plan pozyskania dla Centrum inwestora branżowego.
We wstępnych założeniach przewidywano, że w ofercie znalazłyby się akcje nowej emisji, co pozwoliłoby firmie na pozyskanie kapitału.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA