REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżdżenie jednośladami po warszawskich buspasach to temat, który elektryzuje stołecznych motocyklistów. Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Zbliżająca się wiosna sprawia, że coraz większa liczba motocyklistów nie może się doczekać nadejścia cieplejszych dni. Ci z Warszawy zapewne zadają sobie teraz pytanie - czy można jeździć motocyklami po buspasach?

REKLAMA

Odpowiedź brzmi: jeszcze nie. Wszystko wskazywało na to, że od marca bieżącego roku będzie można jeździć motocyklami po warszawskich buspasach, jednak wciąż czekamy na ostateczną decyzję władz miasta. Ubiegłoroczne badanie wykonane przez Politechnikę Warszawską jednoznacznie wskazało, że nie ma żadnych przeciwwskazań do wpuszczenia jednośladów na buspasy. Także ZTM zgodził się na to rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że motocykliści nie będą wydłużać czasu przejazdów autobusów. Co więcej, wielu motocyklistów i tak jeździło po buspasach, np. na Trasie Łazienkowskiej, ponieważ było to znacznie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż przeciskanie się przez stojące w korkach samochody.

Ostatnie doniesienia głoszą, że władze Warszawy czekają jeszcze na pozytywną opinię wydziału ruchu drogowego Komendy Stołecznej Policji, by móc w końcu wpuścić motocyklistów na buspasy. Kiedy w takim razie jednoślady w końcu dostaną zielone światło? Wysłaliśmy zapytanie do Urzędu Miasta, jednak jeszcze czekamy na odpowiedź. Warto dodać, że motocykliści mogą poruszać się po buspasach m.in. w Krakowie, Gdańsku i Łodzi.

AKTUALIZACJA 07.03.2018 r. - odpowiedź Urzędu Miasta Warszawa

Otrzymaliśmy odpowiedź od Urzędu Miasta. Władze Warszawy wysłały prośby do miast, w których motocykliści jeżdżą po buspasach, by przesłały swoje statystyki, informacje i podsumowania, związane z wpuszczeniem jednośladów na tego typu drogi. Ponadto urzędnicy czekają również na opinie i statystki policji z m.in. Łodzi i Gdańska, które mają wykazać, czy wpuszczenie motocyklistów na buspasy wpłynęło na bezpieczeństwo na drogach. Co ciekawe, Komenda Stołeczna Policji negatywnie opiniuje zastosowanie tego rozwiązania w Warszawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AKTUALIZACJA 19.03.2018 r. - odpowiedź Komendy Stołecznej Policji

Zapytaliśmy się również rzecznika prasowego Komendy Stołecznej Policji o powody negatywnego opiniowania pomysłu wpuszczenia motocyklistów na warszawskie buspasy. Oto odpowiedź jaką otrzymaliśmy:

"Szanowny Panie,

REKLAMA

Uprzejmie informuję, że w ocenie Komendy Stołecznej Policji dopuszczenie motocykli do poruszania się po pasach BUS może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności podczas wykonywania manewrów wyprzedzania i omijania przez kierujących autobusami i motocyklami.

Nasze doświadczenia wskazują, że motocykliści często poruszają się z prędkością większą od dozwolonej, więc jest wysoce prawdopodobne, że nie będą poruszać się za jadącym autobusem lecz zechcą go wyprzedzić, przekraczając przy tym linię ciągłą i wjeżdżając na pas przeznaczony do poruszania się pozostałych pojazdów, co może skutkować wypadkami drogowymi.

Ponadto kierujący autobusami podczas włączania się do ruchu, przy wyjeździe z zatoki autobusowej także będą musieli wykazać się dużo większą ostrożnością. Motocykl jest słabiej widoczny w lusterku niż samochód.

Należy również pamiętać, że pasy BUS zaprojektowano w celu usprawnienia przejazdu komunikacji miejskiej, a dopuszczenie do poruszania się po pasach BUS motocykli może skutkować zarówno powstawaniem sytuacji niebezpiecznych na drodze, jak i pogorszyć płynność ruchu na pasach BUS.

Jednocześnie przypominam, że opinia Komendy Stołecznej Policji nie jest wiążąca dla zarządcy drogi, który może wprowadzić zmiany w organizacji organizacji ruchu.

Z poważaniem,

Wydział Komunikacji Społecznej
Komendy Stołecznej Policji"

AKTUALIZACJA 23.03.2018 r - motocykle wjadą na buspasy

Podczas wczorajszego spotkania motocyklistów z władzami miasta i przedstawicielami stołecznej policji udało się dojść do porozumienia między stronami. Po dyskusji ustalono, że motocykliści będą mogli testowo wjechać na buspasy na ulicy Radzymińskiej oraz na Trasie Łazienkowskiej, a będzie to możliwe najprawdopodobniej już od maja bieżącego roku. Okres testowy potrwa prawdopodobnie do końca października 2019 roku, a po tym czasie zostaną podsumowane skutki decyzji. Jeśli pomysł wpuszczenia jednośladów na buspasy się sprawdzi, to w kolejnych latach zostanie on wdrożony na stałe.

AKTUALIZACJA 25.04.2018 r. - motocykliści wjadą na warszawskie buspasy już 1 maja

Stołeczni motocykliści w końcu się doczekali - od pierwszego maja będą mogli poruszać się po warszawskich buspasach na Trasie Łazienkowskiej i ul. Radzymińskiej. Trwa właśnie montaż odpowiednich tablic informacyjnych, a 27 kwietnia odbędzie się oficjalna konferencja prasowa, podczas której zostanie ogłoszona możliwość korzystania przez motocyklistów z podanych wyżej buspasów.

Ważna informacja dla posiadaczy motorowerów i skuterów z silnikami o pojemności 50 cm3 - tego typu pojazdy nie będą mogły korzystać z warszawskich buspasów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA