REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżdżenie jednośladami po warszawskich buspasach to temat, który elektryzuje stołecznych motocyklistów. Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Zbliżająca się wiosna sprawia, że coraz większa liczba motocyklistów nie może się doczekać nadejścia cieplejszych dni. Ci z Warszawy zapewne zadają sobie teraz pytanie - czy można jeździć motocyklami po buspasach?

REKLAMA

Odpowiedź brzmi: jeszcze nie. Wszystko wskazywało na to, że od marca bieżącego roku będzie można jeździć motocyklami po warszawskich buspasach, jednak wciąż czekamy na ostateczną decyzję władz miasta. Ubiegłoroczne badanie wykonane przez Politechnikę Warszawską jednoznacznie wskazało, że nie ma żadnych przeciwwskazań do wpuszczenia jednośladów na buspasy. Także ZTM zgodził się na to rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że motocykliści nie będą wydłużać czasu przejazdów autobusów. Co więcej, wielu motocyklistów i tak jeździło po buspasach, np. na Trasie Łazienkowskiej, ponieważ było to znacznie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż przeciskanie się przez stojące w korkach samochody.

Ostatnie doniesienia głoszą, że władze Warszawy czekają jeszcze na pozytywną opinię wydziału ruchu drogowego Komendy Stołecznej Policji, by móc w końcu wpuścić motocyklistów na buspasy. Kiedy w takim razie jednoślady w końcu dostaną zielone światło? Wysłaliśmy zapytanie do Urzędu Miasta, jednak jeszcze czekamy na odpowiedź. Warto dodać, że motocykliści mogą poruszać się po buspasach m.in. w Krakowie, Gdańsku i Łodzi.

AKTUALIZACJA 07.03.2018 r. - odpowiedź Urzędu Miasta Warszawa

Otrzymaliśmy odpowiedź od Urzędu Miasta. Władze Warszawy wysłały prośby do miast, w których motocykliści jeżdżą po buspasach, by przesłały swoje statystyki, informacje i podsumowania, związane z wpuszczeniem jednośladów na tego typu drogi. Ponadto urzędnicy czekają również na opinie i statystki policji z m.in. Łodzi i Gdańska, które mają wykazać, czy wpuszczenie motocyklistów na buspasy wpłynęło na bezpieczeństwo na drogach. Co ciekawe, Komenda Stołeczna Policji negatywnie opiniuje zastosowanie tego rozwiązania w Warszawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AKTUALIZACJA 19.03.2018 r. - odpowiedź Komendy Stołecznej Policji

Zapytaliśmy się również rzecznika prasowego Komendy Stołecznej Policji o powody negatywnego opiniowania pomysłu wpuszczenia motocyklistów na warszawskie buspasy. Oto odpowiedź jaką otrzymaliśmy:

"Szanowny Panie,

REKLAMA

Uprzejmie informuję, że w ocenie Komendy Stołecznej Policji dopuszczenie motocykli do poruszania się po pasach BUS może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności podczas wykonywania manewrów wyprzedzania i omijania przez kierujących autobusami i motocyklami.

Nasze doświadczenia wskazują, że motocykliści często poruszają się z prędkością większą od dozwolonej, więc jest wysoce prawdopodobne, że nie będą poruszać się za jadącym autobusem lecz zechcą go wyprzedzić, przekraczając przy tym linię ciągłą i wjeżdżając na pas przeznaczony do poruszania się pozostałych pojazdów, co może skutkować wypadkami drogowymi.

Ponadto kierujący autobusami podczas włączania się do ruchu, przy wyjeździe z zatoki autobusowej także będą musieli wykazać się dużo większą ostrożnością. Motocykl jest słabiej widoczny w lusterku niż samochód.

Należy również pamiętać, że pasy BUS zaprojektowano w celu usprawnienia przejazdu komunikacji miejskiej, a dopuszczenie do poruszania się po pasach BUS motocykli może skutkować zarówno powstawaniem sytuacji niebezpiecznych na drodze, jak i pogorszyć płynność ruchu na pasach BUS.

Jednocześnie przypominam, że opinia Komendy Stołecznej Policji nie jest wiążąca dla zarządcy drogi, który może wprowadzić zmiany w organizacji organizacji ruchu.

Z poważaniem,

Wydział Komunikacji Społecznej
Komendy Stołecznej Policji"

AKTUALIZACJA 23.03.2018 r - motocykle wjadą na buspasy

Podczas wczorajszego spotkania motocyklistów z władzami miasta i przedstawicielami stołecznej policji udało się dojść do porozumienia między stronami. Po dyskusji ustalono, że motocykliści będą mogli testowo wjechać na buspasy na ulicy Radzymińskiej oraz na Trasie Łazienkowskiej, a będzie to możliwe najprawdopodobniej już od maja bieżącego roku. Okres testowy potrwa prawdopodobnie do końca października 2019 roku, a po tym czasie zostaną podsumowane skutki decyzji. Jeśli pomysł wpuszczenia jednośladów na buspasy się sprawdzi, to w kolejnych latach zostanie on wdrożony na stałe.

AKTUALIZACJA 25.04.2018 r. - motocykliści wjadą na warszawskie buspasy już 1 maja

Stołeczni motocykliści w końcu się doczekali - od pierwszego maja będą mogli poruszać się po warszawskich buspasach na Trasie Łazienkowskiej i ul. Radzymińskiej. Trwa właśnie montaż odpowiednich tablic informacyjnych, a 27 kwietnia odbędzie się oficjalna konferencja prasowa, podczas której zostanie ogłoszona możliwość korzystania przez motocyklistów z podanych wyżej buspasów.

Ważna informacja dla posiadaczy motorowerów i skuterów z silnikami o pojemności 50 cm3 - tego typu pojazdy nie będą mogły korzystać z warszawskich buspasów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA