REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Łukasz Kuźmiuk
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia
Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżdżenie jednośladami po warszawskich buspasach to temat, który elektryzuje stołecznych motocyklistów. Czy można jeździć motocyklami po buspasach w Warszawie?

Zbliżająca się wiosna sprawia, że coraz większa liczba motocyklistów nie może się doczekać nadejścia cieplejszych dni. Ci z Warszawy zapewne zadają sobie teraz pytanie - czy można jeździć motocyklami po buspasach?

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedź brzmi: jeszcze nie. Wszystko wskazywało na to, że od marca bieżącego roku będzie można jeździć motocyklami po warszawskich buspasach, jednak wciąż czekamy na ostateczną decyzję władz miasta. Ubiegłoroczne badanie wykonane przez Politechnikę Warszawską jednoznacznie wskazało, że nie ma żadnych przeciwwskazań do wpuszczenia jednośladów na buspasy. Także ZTM zgodził się na to rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że motocykliści nie będą wydłużać czasu przejazdów autobusów. Co więcej, wielu motocyklistów i tak jeździło po buspasach, np. na Trasie Łazienkowskiej, ponieważ było to znacznie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż przeciskanie się przez stojące w korkach samochody.

Ostatnie doniesienia głoszą, że władze Warszawy czekają jeszcze na pozytywną opinię wydziału ruchu drogowego Komendy Stołecznej Policji, by móc w końcu wpuścić motocyklistów na buspasy. Kiedy w takim razie jednoślady w końcu dostaną zielone światło? Wysłaliśmy zapytanie do Urzędu Miasta, jednak jeszcze czekamy na odpowiedź. Warto dodać, że motocykliści mogą poruszać się po buspasach m.in. w Krakowie, Gdańsku i Łodzi.

AKTUALIZACJA 07.03.2018 r. - odpowiedź Urzędu Miasta Warszawa

REKLAMA

Otrzymaliśmy odpowiedź od Urzędu Miasta. Władze Warszawy wysłały prośby do miast, w których motocykliści jeżdżą po buspasach, by przesłały swoje statystyki, informacje i podsumowania, związane z wpuszczeniem jednośladów na tego typu drogi. Ponadto urzędnicy czekają również na opinie i statystki policji z m.in. Łodzi i Gdańska, które mają wykazać, czy wpuszczenie motocyklistów na buspasy wpłynęło na bezpieczeństwo na drogach. Co ciekawe, Komenda Stołeczna Policji negatywnie opiniuje zastosowanie tego rozwiązania w Warszawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AKTUALIZACJA 19.03.2018 r. - odpowiedź Komendy Stołecznej Policji

Zapytaliśmy się również rzecznika prasowego Komendy Stołecznej Policji o powody negatywnego opiniowania pomysłu wpuszczenia motocyklistów na warszawskie buspasy. Oto odpowiedź jaką otrzymaliśmy:

"Szanowny Panie,

Uprzejmie informuję, że w ocenie Komendy Stołecznej Policji dopuszczenie motocykli do poruszania się po pasach BUS może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności podczas wykonywania manewrów wyprzedzania i omijania przez kierujących autobusami i motocyklami.

Nasze doświadczenia wskazują, że motocykliści często poruszają się z prędkością większą od dozwolonej, więc jest wysoce prawdopodobne, że nie będą poruszać się za jadącym autobusem lecz zechcą go wyprzedzić, przekraczając przy tym linię ciągłą i wjeżdżając na pas przeznaczony do poruszania się pozostałych pojazdów, co może skutkować wypadkami drogowymi.

Ponadto kierujący autobusami podczas włączania się do ruchu, przy wyjeździe z zatoki autobusowej także będą musieli wykazać się dużo większą ostrożnością. Motocykl jest słabiej widoczny w lusterku niż samochód.

Należy również pamiętać, że pasy BUS zaprojektowano w celu usprawnienia przejazdu komunikacji miejskiej, a dopuszczenie do poruszania się po pasach BUS motocykli może skutkować zarówno powstawaniem sytuacji niebezpiecznych na drodze, jak i pogorszyć płynność ruchu na pasach BUS.

Jednocześnie przypominam, że opinia Komendy Stołecznej Policji nie jest wiążąca dla zarządcy drogi, który może wprowadzić zmiany w organizacji organizacji ruchu.

Z poważaniem,

Wydział Komunikacji Społecznej
Komendy Stołecznej Policji"

AKTUALIZACJA 23.03.2018 r - motocykle wjadą na buspasy

Podczas wczorajszego spotkania motocyklistów z władzami miasta i przedstawicielami stołecznej policji udało się dojść do porozumienia między stronami. Po dyskusji ustalono, że motocykliści będą mogli testowo wjechać na buspasy na ulicy Radzymińskiej oraz na Trasie Łazienkowskiej, a będzie to możliwe najprawdopodobniej już od maja bieżącego roku. Okres testowy potrwa prawdopodobnie do końca października 2019 roku, a po tym czasie zostaną podsumowane skutki decyzji. Jeśli pomysł wpuszczenia jednośladów na buspasy się sprawdzi, to w kolejnych latach zostanie on wdrożony na stałe.

AKTUALIZACJA 25.04.2018 r. - motocykliści wjadą na warszawskie buspasy już 1 maja

Stołeczni motocykliści w końcu się doczekali - od pierwszego maja będą mogli poruszać się po warszawskich buspasach na Trasie Łazienkowskiej i ul. Radzymińskiej. Trwa właśnie montaż odpowiednich tablic informacyjnych, a 27 kwietnia odbędzie się oficjalna konferencja prasowa, podczas której zostanie ogłoszona możliwość korzystania przez motocyklistów z podanych wyżej buspasów.

Ważna informacja dla posiadaczy motorowerów i skuterów z silnikami o pojemności 50 cm3 - tego typu pojazdy nie będą mogły korzystać z warszawskich buspasów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA