REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DKW UL 500 od Audi Tradition

Subskrybuj nas na Youtube
DKW UL 500
DKW UL 500
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Na tegorocznym rajdzie „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernsttha Audi zaprezentuje wyjątkowy rarytas - zbudowaną niedawno rekonstrukcję motocykla DKW UL 500.

DKW UL 500 od Audi Tradition

REKLAMA

Organizatorzy spotkania miłośników historycznych motocykli wyścigowych „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal oczekują, że na imprezie zaplanowanej w dniach 10-12 czerwca br., pojawi się ponad 20 tysięcy widzów. Audi Tradition zaprezentuje tam wyjątkowy w ponad stuletniej historii firmy jednoślad: DKW UL 500 z 1937 roku. To zbudowana niedawno dokładna rekonstrukcja tego słynnego motocykla.

REKLAMA

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic“. Hohenstein-Ernstthal pod Chemnitz było zakładowym torem znamienitej niegdyś marki motocykli DKW, która stała się potem jednym z czterech pierścieni – dzisiejszego symbolu marki Audi. Zlokalizowana niedaleko fabryka DKW w Zschopau, w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku była największym w ówczesnym świecie zakładem produkującym motocykle. Marki tej do dziś tam nie zapomniano, podobnie jak zwycięstw ówczesnych kierowców DKW: Ewalda Kluge, Kurta Mansfelda, H. P. Müllera czy Wilhelma Herza.

Zobacz też: Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor

DKW UL 500 był największym „ścigaczem” wyprodukowanym przez DKW. Jego dwucylindrowy silnik miał moc 48 KM i rozkręcał się do 5000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrał trzy wyścigi zaliczane do mistrzostw Niemiec. Niestety, do dziś nie zachowała się żadna oryginalna maszyna. Audi Tradition, wraz z grupą fachowców z dziedziny odnawiania pojazdów, postanowiło więc wykonać wierną kopię motocykla. Zwieńczeniem żmudnej, czteroletniej pracy nad rekonstrukcją, będzie prezentacja tej niezwykłej maszyny na torze Sachsenring. DKW UL 500 poprowadzi dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata, Ralf Waldmann. Podczas „ADAC Sachsenring Classic“ Audi Tradition pokaże też inny, rzadki motocykl: NSU SSR 500 z 1931, znany jako Bullus-NSU.

Zobacz też: BMW Motorrad - 90 lat historii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Atrakcje „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal

W imprezie na torze Sachsenring obok motocykli wezmą udział także historyczne, wyścigowe samochody. Audi Tradition wystawia w tym roku dwa takie pojazdy.

W roku 1990, Hans Joachim Stuck zasiadający za kierownicą Audi 90 quattro IMSA-GTO, ukończył amerykańską serię wyścigów IMSA z siedmioma indywidualnymi zwycięstwami na koncie, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Po 26 latach, na Sachsenring, Stuck znowu poprowadzi to niezwykłe auto. Także Frank Biela cofnie się do przeszłości. Biela jest zwycięzcą wyścigów serii DTM z roku 1991, a w dalszej karierze, zawsze prowadząc Audi, pięciokrotnie zwyciężał w wyścigu 24h Le Mans. Na Sachsenring siądzie za sterami Audi V8 quattro DTM z 1990 roku.

Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj

Źródło: Audi

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic".
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA