REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DKW UL 500 od Audi Tradition

DKW UL 500
DKW UL 500
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Na tegorocznym rajdzie „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernsttha Audi zaprezentuje wyjątkowy rarytas - zbudowaną niedawno rekonstrukcję motocykla DKW UL 500.

DKW UL 500 od Audi Tradition

Organizatorzy spotkania miłośników historycznych motocykli wyścigowych „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal oczekują, że na imprezie zaplanowanej w dniach 10-12 czerwca br., pojawi się ponad 20 tysięcy widzów. Audi Tradition zaprezentuje tam wyjątkowy w ponad stuletniej historii firmy jednoślad: DKW UL 500 z 1937 roku. To zbudowana niedawno dokładna rekonstrukcja tego słynnego motocykla.

REKLAMA

REKLAMA

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic“. Hohenstein-Ernstthal pod Chemnitz było zakładowym torem znamienitej niegdyś marki motocykli DKW, która stała się potem jednym z czterech pierścieni – dzisiejszego symbolu marki Audi. Zlokalizowana niedaleko fabryka DKW w Zschopau, w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku była największym w ówczesnym świecie zakładem produkującym motocykle. Marki tej do dziś tam nie zapomniano, podobnie jak zwycięstw ówczesnych kierowców DKW: Ewalda Kluge, Kurta Mansfelda, H. P. Müllera czy Wilhelma Herza.

Zobacz też: Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor

DKW UL 500 był największym „ścigaczem” wyprodukowanym przez DKW. Jego dwucylindrowy silnik miał moc 48 KM i rozkręcał się do 5000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrał trzy wyścigi zaliczane do mistrzostw Niemiec. Niestety, do dziś nie zachowała się żadna oryginalna maszyna. Audi Tradition, wraz z grupą fachowców z dziedziny odnawiania pojazdów, postanowiło więc wykonać wierną kopię motocykla. Zwieńczeniem żmudnej, czteroletniej pracy nad rekonstrukcją, będzie prezentacja tej niezwykłej maszyny na torze Sachsenring. DKW UL 500 poprowadzi dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata, Ralf Waldmann. Podczas „ADAC Sachsenring Classic“ Audi Tradition pokaże też inny, rzadki motocykl: NSU SSR 500 z 1931, znany jako Bullus-NSU.

REKLAMA

Zobacz też: BMW Motorrad - 90 lat historii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Atrakcje „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal

W imprezie na torze Sachsenring obok motocykli wezmą udział także historyczne, wyścigowe samochody. Audi Tradition wystawia w tym roku dwa takie pojazdy.

W roku 1990, Hans Joachim Stuck zasiadający za kierownicą Audi 90 quattro IMSA-GTO, ukończył amerykańską serię wyścigów IMSA z siedmioma indywidualnymi zwycięstwami na koncie, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Po 26 latach, na Sachsenring, Stuck znowu poprowadzi to niezwykłe auto. Także Frank Biela cofnie się do przeszłości. Biela jest zwycięzcą wyścigów serii DTM z roku 1991, a w dalszej karierze, zawsze prowadząc Audi, pięciokrotnie zwyciężał w wyścigu 24h Le Mans. Na Sachsenring siądzie za sterami Audi V8 quattro DTM z 1990 roku.

Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj

Źródło: Audi

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic".
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA