REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DKW UL 500 od Audi Tradition

DKW UL 500
DKW UL 500
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Na tegorocznym rajdzie „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernsttha Audi zaprezentuje wyjątkowy rarytas - zbudowaną niedawno rekonstrukcję motocykla DKW UL 500.

DKW UL 500 od Audi Tradition

Organizatorzy spotkania miłośników historycznych motocykli wyścigowych „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal oczekują, że na imprezie zaplanowanej w dniach 10-12 czerwca br., pojawi się ponad 20 tysięcy widzów. Audi Tradition zaprezentuje tam wyjątkowy w ponad stuletniej historii firmy jednoślad: DKW UL 500 z 1937 roku. To zbudowana niedawno dokładna rekonstrukcja tego słynnego motocykla.

REKLAMA

REKLAMA

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic“. Hohenstein-Ernstthal pod Chemnitz było zakładowym torem znamienitej niegdyś marki motocykli DKW, która stała się potem jednym z czterech pierścieni – dzisiejszego symbolu marki Audi. Zlokalizowana niedaleko fabryka DKW w Zschopau, w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku była największym w ówczesnym świecie zakładem produkującym motocykle. Marki tej do dziś tam nie zapomniano, podobnie jak zwycięstw ówczesnych kierowców DKW: Ewalda Kluge, Kurta Mansfelda, H. P. Müllera czy Wilhelma Herza.

Zobacz też: Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor

DKW UL 500 był największym „ścigaczem” wyprodukowanym przez DKW. Jego dwucylindrowy silnik miał moc 48 KM i rozkręcał się do 5000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrał trzy wyścigi zaliczane do mistrzostw Niemiec. Niestety, do dziś nie zachowała się żadna oryginalna maszyna. Audi Tradition, wraz z grupą fachowców z dziedziny odnawiania pojazdów, postanowiło więc wykonać wierną kopię motocykla. Zwieńczeniem żmudnej, czteroletniej pracy nad rekonstrukcją, będzie prezentacja tej niezwykłej maszyny na torze Sachsenring. DKW UL 500 poprowadzi dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata, Ralf Waldmann. Podczas „ADAC Sachsenring Classic“ Audi Tradition pokaże też inny, rzadki motocykl: NSU SSR 500 z 1931, znany jako Bullus-NSU.

REKLAMA

Zobacz też: BMW Motorrad - 90 lat historii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Atrakcje „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal

W imprezie na torze Sachsenring obok motocykli wezmą udział także historyczne, wyścigowe samochody. Audi Tradition wystawia w tym roku dwa takie pojazdy.

W roku 1990, Hans Joachim Stuck zasiadający za kierownicą Audi 90 quattro IMSA-GTO, ukończył amerykańską serię wyścigów IMSA z siedmioma indywidualnymi zwycięstwami na koncie, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Po 26 latach, na Sachsenring, Stuck znowu poprowadzi to niezwykłe auto. Także Frank Biela cofnie się do przeszłości. Biela jest zwycięzcą wyścigów serii DTM z roku 1991, a w dalszej karierze, zawsze prowadząc Audi, pięciokrotnie zwyciężał w wyścigu 24h Le Mans. Na Sachsenring siądzie za sterami Audi V8 quattro DTM z 1990 roku.

Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj

Źródło: Audi

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic".
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA