REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Harley-Davidson Breakout: opis modelu

REKLAMA

REKLAMA

Nowy motocykl Harley-Davidson Breakout z rocznika 2013 to jedna z nowości przygotowanych przez Harleya na nadchodzący sezon. Według przedstawicieli firmy Breakout jest prawdziwym miejskim włóczęgą. Motocykl należy do segmentu cruiser klasy Premium, którego nie można pomylić z żadnym innym motocyklem. Ogromne koła i wyeksponowany silnik są nawiązaniem do motocyklowych podstaw.

Breakout  cechuje długa i niska sylwetka. Szeroka 240 mm tylna opona wizualnie równoważy się z masywnym widelcem i skróconymi błotnikami, a zmniejszona konsola zbiornika i kierownica w stylu drag jeszcze bardziej podkreślają niski profil motocykla. Potężny silnik Twin Cam 103B i inne komponenty mają lśniące, chromowe wykończenie i błyszczący, czarny kolor.

REKLAMA

REKLAMA

„W modelu Breakout  wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół” – mówi Kirk Rasmussen, Kierownik ds. Stylizacji Harley-Davidson. „Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.”

Zobacz też: Harley-Davidson Street Bob Specjal Edition: opis modelu

Rasmussen przekazał również, że nowe koła typu Gasser powstały specjalnie dla modelu Breakout.

REKLAMA

„Zawsze podobały się nam podrasowane koła w stylu drag racing z lat 60. i 70.” – opowiada Rasmussen. „Nasze koła są odrobinę inspirowane tymi klasykami. Każde koło ma 10 półokrągłych, naprzemiennie mocowanych ramion. Koła są lakierowane proszkowo na czarny, błyszczący kolor a ramiona są dodatkowo frezowane na zewnętrznym boku, aby pokazać aluminium pod malowaniem.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czarne, błyszczące wykończenie jest również stosowane na nowym zbiorniku oleju z odlewu aluminium, a także na dolnej części widelca, mocowaniach tarcz hamulcowych, osłonach tłumika i na kierownicy.

„Aby obniżyć profil motocykla Breakout, prędkościomierz umieściliśmy na wsporniku kierownicy” – mówi Rasmussen. „Ponadto przykryliśmy zbiornik paliwa paskiem z czarnej skóry, który pokrywa łączenie, oraz chromowanym panelem na tyle wysokim, aby zakryć nieuniknione okablowanie i kanały wentylacyjne. Kierownica ma nowe wygięcie drążka, które według mnie sprawia, że kierowca ma bardziej agresywną sylwetkę podczas jazdy.”

Podwozie Softail naśladuje czystą linię dawnych motocykli ze sztywnym tylnym zawieszeniem, zachowując komfort współczesnej jazdy dzięki tylnym amortyzatorom zamocowanym poziomo pod silnikiem i ukrytymi poza zasięgiem wzroku w profilu ramy. Motocykl Breakout jest wyposażony w ABS oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson.

Zobacz też: Kup motocykl Suzuki i przetestuj go na torze wyścigowym

Główne cechy Breakout

  • Silnik Twin Cam 103B™ o pojemności 1690 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.
  • Silnik jest wykończony czarną farbą proszkową doskonale współgrającą z chromowanymi pokrywami. Osłony nad dwoma chromowanymi tłumikami są lakierowane na czarny połysk.
  • 10 ramienne koła z odlewu aluminium, typu Gasser są lakierowane na czarny połysk i mają naprzemiennie ustawione, frezowane na zewnętrznym boku ramiona. 18” koło z 240mm oponą z tyłu oraz 21’ i 130mm z przodu.
  • Przednie i tylne tarcze hamulcowe ze swobodnym zaciskiem mają czarne, połyskujące mocowania.
  • Przednie i tylne błotniki są skrócone. Specyficzne dla Breakout jest położenie przedniego błotnika i wspornika. Tylny błotnik ma kształt i umiejscowienie, które umożliwiają bardzo ciasne dopasowanie do opony 240mm. Wsporniki tylnego błotnika z kutego aluminium są wykończone na wysoki połysk.
  • 49-mm rozstaw przedniego widelca jest około 4,5 cm szerszy niż w poprzednich modelach FX Softail, co umożliwia użycie 130-mm opony przedniej. Dolna część  widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.
  • Nowy zbiornik oleju z pojedynczym żebrem z odlewu aluminium jest również lakierowany na czarny połysk.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.
  • Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.
  • Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy.
  • Dyskretna,  niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.
  • Wypełnienia emblematów i grafiki na zbiorniku paliwa specyficzne dla modelu Breakout.
  • Dostępne kolory: Vivid Black, Big Blue Pearl oraz Ember Red Sunglo.
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA