REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Harley-Davidson Breakout: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Nowy motocykl Harley-Davidson Breakout z rocznika 2013 to jedna z nowości przygotowanych przez Harleya na nadchodzący sezon. Według przedstawicieli firmy Breakout jest prawdziwym miejskim włóczęgą. Motocykl należy do segmentu cruiser klasy Premium, którego nie można pomylić z żadnym innym motocyklem. Ogromne koła i wyeksponowany silnik są nawiązaniem do motocyklowych podstaw.

Breakout  cechuje długa i niska sylwetka. Szeroka 240 mm tylna opona wizualnie równoważy się z masywnym widelcem i skróconymi błotnikami, a zmniejszona konsola zbiornika i kierownica w stylu drag jeszcze bardziej podkreślają niski profil motocykla. Potężny silnik Twin Cam 103B i inne komponenty mają lśniące, chromowe wykończenie i błyszczący, czarny kolor.

REKLAMA

„W modelu Breakout  wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół” – mówi Kirk Rasmussen, Kierownik ds. Stylizacji Harley-Davidson. „Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.”

Zobacz też: Harley-Davidson Street Bob Specjal Edition: opis modelu

Rasmussen przekazał również, że nowe koła typu Gasser powstały specjalnie dla modelu Breakout.

REKLAMA

„Zawsze podobały się nam podrasowane koła w stylu drag racing z lat 60. i 70.” – opowiada Rasmussen. „Nasze koła są odrobinę inspirowane tymi klasykami. Każde koło ma 10 półokrągłych, naprzemiennie mocowanych ramion. Koła są lakierowane proszkowo na czarny, błyszczący kolor a ramiona są dodatkowo frezowane na zewnętrznym boku, aby pokazać aluminium pod malowaniem.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czarne, błyszczące wykończenie jest również stosowane na nowym zbiorniku oleju z odlewu aluminium, a także na dolnej części widelca, mocowaniach tarcz hamulcowych, osłonach tłumika i na kierownicy.

„Aby obniżyć profil motocykla Breakout, prędkościomierz umieściliśmy na wsporniku kierownicy” – mówi Rasmussen. „Ponadto przykryliśmy zbiornik paliwa paskiem z czarnej skóry, który pokrywa łączenie, oraz chromowanym panelem na tyle wysokim, aby zakryć nieuniknione okablowanie i kanały wentylacyjne. Kierownica ma nowe wygięcie drążka, które według mnie sprawia, że kierowca ma bardziej agresywną sylwetkę podczas jazdy.”

Podwozie Softail naśladuje czystą linię dawnych motocykli ze sztywnym tylnym zawieszeniem, zachowując komfort współczesnej jazdy dzięki tylnym amortyzatorom zamocowanym poziomo pod silnikiem i ukrytymi poza zasięgiem wzroku w profilu ramy. Motocykl Breakout jest wyposażony w ABS oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson.

Zobacz też: Kup motocykl Suzuki i przetestuj go na torze wyścigowym

Główne cechy Breakout

  • Silnik Twin Cam 103B™ o pojemności 1690 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.
  • Silnik jest wykończony czarną farbą proszkową doskonale współgrającą z chromowanymi pokrywami. Osłony nad dwoma chromowanymi tłumikami są lakierowane na czarny połysk.
  • 10 ramienne koła z odlewu aluminium, typu Gasser są lakierowane na czarny połysk i mają naprzemiennie ustawione, frezowane na zewnętrznym boku ramiona. 18” koło z 240mm oponą z tyłu oraz 21’ i 130mm z przodu.
  • Przednie i tylne tarcze hamulcowe ze swobodnym zaciskiem mają czarne, połyskujące mocowania.
  • Przednie i tylne błotniki są skrócone. Specyficzne dla Breakout jest położenie przedniego błotnika i wspornika. Tylny błotnik ma kształt i umiejscowienie, które umożliwiają bardzo ciasne dopasowanie do opony 240mm. Wsporniki tylnego błotnika z kutego aluminium są wykończone na wysoki połysk.
  • 49-mm rozstaw przedniego widelca jest około 4,5 cm szerszy niż w poprzednich modelach FX Softail, co umożliwia użycie 130-mm opony przedniej. Dolna część  widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.
  • Nowy zbiornik oleju z pojedynczym żebrem z odlewu aluminium jest również lakierowany na czarny połysk.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.
  • Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.
  • Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy.
  • Dyskretna,  niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.
  • Wypełnienia emblematów i grafiki na zbiorniku paliwa specyficzne dla modelu Breakout.
  • Dostępne kolory: Vivid Black, Big Blue Pearl oraz Ember Red Sunglo.
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Harley-Davidson Breakout
Fot. Harley-Davidson
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA