Przednia szyba powie prawdę o faktycznym przebiegu samochodu
REKLAMA
REKLAMA
Często sprzedawcy paroletnich lub starszych samochodów deklarują bardzo niski przebieg auta, tłumacząc, że jeździł nim np. emeryt. Z reguły w takich przypadkach prawdą jest fakt, że licznik został cofnięty. Sposobem na uniknięcie nieuczciwej transakcji jest dokładna analiza stanu przedniej szyby samochodowej.
REKLAMA
Zobacz też: Jak usunąć naklejkę rejestracyjną z przedniej szyby?
- Przednia szyba prawdę ci powie – mówi Jarosław Kuciński, ekspert firmy NordGlass – przy przebiegu powyżej 100 tyś. kilometrów staje się ona matowa i widać pierwsze oznaki zużycia. Powyżej 200 tyś. kilometrów na szybie widoczne już będą koliste zarysowania.
Warto również zwrócić uwagę na obszar pracy wycieraczek. Ich częste używanie powoduje delikatne zarysowania spowodowane złym stanem piór bądź pojawieniem się drobinek piasku.
Zobacz też: Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?
Aby mieć całkowitą pewność, co do diagnozy przebiegu samochodu można poddać ocenie również stan tapicerki, zużycie kierownicy czy pedałów.
Źródło: NordGlass
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA