REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy bezpieczeństwa - jak działa Opel OnStar?

Opel Onstar
Opel Onstar
Opel

REKLAMA

REKLAMA

System OnStar przygotowany przez Opla ma na celu zwiększyć komfort i bezpieczeństwo osób podróżujących autem. Aby sprawdzić jego możliwości

Opel Insignia pojawił się na rynku w 2008 roku. Mimo dojrzałego wieku, cały czas prezentuje wysoki stopień zaawansowania technicznego. Sukcesywnie modernizowany i rozwijany, dysponuje najnowszymi rozwiązaniami. Jedną z nowości jaka zadebiutował w Insignii przy okazji jej niedawnego faceliftingu jest system OnStar czyli Osobisty Asystent Łączności i Usług.

REKLAMA

Opel OnStar – Osobisty Asystent Łączności i Usług

Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom klientów, w najnowszej Insignii Opel zaprezentował przełomowe rozwiązanie, niespotykane dotąd w tej klasie aut. Opel OnStar, bo o nim mowa, to zaawansowany system wsparcia kierowcy, zwiększający komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Co więcej, wachlarz jego możliwości jest naprawdę szeroki, a sama obsługa bardzo łatwa.

Głosowe wprowadzenie celu w nawigacji

Rozwiązanie przygotowane przez Opla przypomina te stosowane w samochodach BMW. W ramach systemu OnStar, kierowca ma do dyspozycji doradcę, z którym może połączyć się w każdej chwili za przyciśnięciem jednego klawisza. Konsultant ten może doradzić prowadzącemu m.in. optymalną trasę dojazdu w wybrane przez niego miejsce, zdalnie ustawiając cel w nawigacji Insignii. Doradca pomoże także odnaleźć w jego okolicy interesujący go hotel, park rozrywki, centrum handlowe, a nawet najbliższą stację paliw, jeśli w aucie poziom paliwa będzie niski. Co więcej, wytyczy także objazd, jeśli na drodze prowadzącej do celu pojawi się nieprzewidziany korek.

Zobacz też: Nowoczesne systemy samochodowe wspomagające kierowców

Opel Onstar

Opel Onstar pozwala właścicielowi szybko zlokalizować auto, zdalnie je otworzyć lub zamknąć, a nawet sprawdzić jego stan techniczny. Co więcej, kierowca może liczyć na darmową pomoc konsultanta.

Opel

Automatyczne powiadamianie służb ratunkowych o wypadku

Projektanci systemu OnStar przyłożyli ogromną wagę do bezpieczeństwa podróżnych. W sytuacji gdy dojdzie do wypadku z udziałem auta z tym układem, jego komputer bezzwłocznie uruchomi automatyczny system wzywania pomocy, a ten poprzez konsultanta, zawiadomi odpowiednie służby ratownicze (jeśli kierowca nie będzie reagował na komunikaty doradcy). Pozwala to do minimum ograniczyć czas niezbędny do udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Łatwiejsze zlokalizowanie skradzionego samochodu

Z punktu widzenia przedsiębiorcy niewątpliwą zaletą systemu jest także możliwość szybkiego zlokalizowania auta jeśli dojdzie do jego kradzieży. Nie dość, że auto samo powiadomi kierowcę poprzez jego telefon o zaistniałym zdarzeniu, to na dodatek właściciel samochodu może liczyć na pomoc doradców OnStar. Konsultanci na jego życzenie przekażą Policji aktualne położenie auta, a nawet zablokują zapłon w pojeździe, skutecznie unieruchamiając poszukiwany samochód. Jeśli w aucie znajdowały się ważne dokumenty firmy (faktury, pełnomocnictwa, akta spraw sądowych itp.) albo jej specjalistyczny sprzęt, to istnieje duża szansa na ich odzyskanie. Na życzenie właściciela auta, usługę lokalizacji można jednak zawsze łatwo dezaktywować.

Kontrola stanu technicznego auta na odległość

Oprócz tego wszystkiego, system OnStar oferuje użytkownikowi Opla Insignii szereg innych przydatnych funkcji. Na wyświetlaczu swojego smartfona może on sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach, kondycję oleju silnikowego, ilość paliwa w baku, czy termin zbliżającego się przeglądu. Skontroluje także pojazd na wypadek pojawienia się ewentualnych błędów czy usterek, a raz w miesiącu OnStar prześle e-mailem całościowy raport o stanie technicznym auta do jego właściciela.

Zobacz też: Jakie są wady bezkluczykowego dostępu do auta?

REKLAMA

Kierowca zyskuje zatem więcej czasu na realizację zadań, ważnych z punktu widzenia funkcjonowania firmy. Brak konieczności ręcznego obsługiwania nawigacji, zwiększa jego bezpieczeństwo za kierownicą, a wczesna informacja o zbliżającym się przeglądzie pojazdu, pozwoli mu z wyprzedzeniem zaplanować  plan pracy na nadchodzące dni.

System ten wprowadza Opla Insignię w świat absolutnie najnowszej techniki, który dotąd dostępny był wyłącznie w klasie aut luksusowych. Co więcej, korzystanie z niego jest w pełni darmowe przez okres pierwszego roku.

Czy ma jakieś wady? Póki co, reklamowany przez Opla system WiFi nie jest aktywny. Jego uruchomienie jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy. Pozostałe funkcje systemu OnStar są w pełni funkcjonalne. Po upływie roku, właściciel auta będzie mógł zdecydować, czy chce dalej korzystać z systemu (odpłatnie) czy zrezygnować z niego.

Opel Onstar
Opel
Opel Onstar
Opel
Opel Onstar
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA