REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tempomat do cieżąrówek Mercedesa, który oszczędza paliwo

Tempomat PPC Mercedes-Benz
Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Inteligenty tempomat PPC opracowany przez Mercedesa ogranicza zużycie paliwa nawet o 5%. Co więcej można go zamówić nawet do używanych modeli aut ciężarowych niemieckiej marki. Jakie modele

Przewidujący tempomat Mercedesa

Predictive Powertrain Control (PPC) wielokrotnie udowodnił już swój potencjał w oszczędzaniu paliwa. Przewidujący tempomat ogranicza zużycie oleju napędowego do 5%, a tym samym w odczuwalny sposób zmniejsza łączne koszty eksploatacji samochodu ciężarowego. To bestsellerowe rozwiązanie jest teraz dostępne jako wyposażenie akcesoryjne dla używanych egzemplarzy aktualnego Actrosa, Antosa i Arocsa u partnerów serwisowych Mercedes-Benz w całej Europie. Jego koszt wraz z montażem w Polsce wynosi poniżej 6000 PLN netto, a instalacja zajmuje jedynie 2,5 godziny i nie wymaga przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego.

REKLAMA

Zamortyzowany w ciągu zaledwie kilku miesięcy

REKLAMA

Klienci, którzy wcześniej nie zdecydowali się na dokupienie „przewidującego” tempomatu PPC, mogą od teraz korzystać z zalet tej sprawdzonej technologii. Jeśli wziąć pod uwagę typowy roczny przebieg w transporcie dalekobieżnym – około 130 tys. km – i zmniejszenie zużycia paliwa o 5%, PPC zwraca się nabywcy w ciągu około 8 miesięcy, i to nawet przy obecnych, niewygórowanych cenach oleju napędowego. Co więcej, zamontowanie PPC przynosi korzyści również w zakresie ochrony środowiska – równocześnie z zapotrzebowaniem na paliwo spada emisja dwutlenku węgla.
 

Prosty montaż, możliwy w niemal wszystkich egzemplarzach Actrosa, Antosa i Arocsa
PPC można zainstalować w niemal wszystkich ciężarówkach aktualnej generacji Actrosa, Antosa i Arocsa. Pojazd musi być zarejestrowany po raz pierwszy nie wcześniej niż w sierpniu 2012 roku i wyposażony w całkowicie zautomatyzowaną przekładnię Mercedes PowerShift 3. Głównym elementem zestawu instalacyjnego jest dodatkowa jednostka sterująca. Z myślą o maksymalnej wydajności, jej oprogramowanie można później aktualizować o najnowsze mapy oraz dane. Montaż PPC zajmuje około 2,5 godziny i nie wymaga świadectwa TÜV ani innej organizacji.
 

REKLAMA

PPC to dla Mercedes-Benz pionierski i decydujący krok w opracowywaniu wydajnych, niskoemisyjnych ciężarówek. Jako pierwszy na świecie tempomat korzystający z danych GPS, nie tylko reguluje on prędkość pojazdu, ale na podstawie trójwymiarowych map potrafi wykorzystywać pęd pojazdu na zjazdach, w odpowiednim czasie zmniejsza obciążenie na podjazdach, sam zmienia przełożenia oraz uruchamia bieg jałowy (funkcja EcoRoll) – wszystko w celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo.

Rezultatem działania PPC jest przewidujący, zrównoważony styl jazdy, oparty na perfekcyjnej znajomości trasy i możliwości pojazdu, a co za tym idzie – znaczne ograniczenia zużycia oleju napędowego, uzależnione od topografii terenu, a także niższa emisja spalin i mniejsze obciążenie kierowcy.
 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Znajomość trasy to kluczowy element strategii działania PPC: dane systemu nawigacji obejmują około 300 000 km dróg w formie cyfrowych map 3D. Odpowiada to około 95% wszystkich europejskich autostrad i dróg szybkiego ruchu – od Portugalii do Finlandii, od Irlandii do Grecji.
 

Administratorzy flot szybko docenili imponujące możliwości PPC: wprowadzono go po raz pierwszy jako opcja w Actrosie latem 2012 roku, a dziś jest zamawiany średnio przez 64% nabywców modelu, i jest to tendencja wzrostowa. PPC stopniowo umacnia swoją pozycję również w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, w przypadku Antosa, oraz budowlanym, wśród klienteli Arocsa.
 

Fuel Duel: wyjątkowo oszczędny Actros z PPC

Obecnie Mercedes-Benz Actros prezentuje swoją niezrównaną efektywność paliwową podczas pojedynków paliwowych „Fuel Duel”, zwanych dawniej w Polsce „EcoBesią”. Polegają one na rywalizacji z innymi konkurencyjnymi pojazdami w trakcie bieżącej eksploatacji we flotach. Wstępne wyniki ponad 800 pojedynków w 22 krajach Europy robią wrażenie: Actros wygrał ponad 90% z nich. Średnio, podczas codziennego użytkowania zużywa on około 11% mniej oleju napędowego od rywali. Do wyposażenia 90 lub więcej egzemplarzy modelu biorących udział w pojedynkach należy przewidujący tempomat PPC.

Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA