REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tempomat do cieżąrówek Mercedesa, który oszczędza paliwo

Subskrybuj nas na Youtube
Tempomat PPC Mercedes-Benz
Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Inteligenty tempomat PPC opracowany przez Mercedesa ogranicza zużycie paliwa nawet o 5%. Co więcej można go zamówić nawet do używanych modeli aut ciężarowych niemieckiej marki. Jakie modele

Przewidujący tempomat Mercedesa

Predictive Powertrain Control (PPC) wielokrotnie udowodnił już swój potencjał w oszczędzaniu paliwa. Przewidujący tempomat ogranicza zużycie oleju napędowego do 5%, a tym samym w odczuwalny sposób zmniejsza łączne koszty eksploatacji samochodu ciężarowego. To bestsellerowe rozwiązanie jest teraz dostępne jako wyposażenie akcesoryjne dla używanych egzemplarzy aktualnego Actrosa, Antosa i Arocsa u partnerów serwisowych Mercedes-Benz w całej Europie. Jego koszt wraz z montażem w Polsce wynosi poniżej 6000 PLN netto, a instalacja zajmuje jedynie 2,5 godziny i nie wymaga przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego.

REKLAMA

REKLAMA

Zamortyzowany w ciągu zaledwie kilku miesięcy

Klienci, którzy wcześniej nie zdecydowali się na dokupienie „przewidującego” tempomatu PPC, mogą od teraz korzystać z zalet tej sprawdzonej technologii. Jeśli wziąć pod uwagę typowy roczny przebieg w transporcie dalekobieżnym – około 130 tys. km – i zmniejszenie zużycia paliwa o 5%, PPC zwraca się nabywcy w ciągu około 8 miesięcy, i to nawet przy obecnych, niewygórowanych cenach oleju napędowego. Co więcej, zamontowanie PPC przynosi korzyści również w zakresie ochrony środowiska – równocześnie z zapotrzebowaniem na paliwo spada emisja dwutlenku węgla.
 

Prosty montaż, możliwy w niemal wszystkich egzemplarzach Actrosa, Antosa i Arocsa
PPC można zainstalować w niemal wszystkich ciężarówkach aktualnej generacji Actrosa, Antosa i Arocsa. Pojazd musi być zarejestrowany po raz pierwszy nie wcześniej niż w sierpniu 2012 roku i wyposażony w całkowicie zautomatyzowaną przekładnię Mercedes PowerShift 3. Głównym elementem zestawu instalacyjnego jest dodatkowa jednostka sterująca. Z myślą o maksymalnej wydajności, jej oprogramowanie można później aktualizować o najnowsze mapy oraz dane. Montaż PPC zajmuje około 2,5 godziny i nie wymaga świadectwa TÜV ani innej organizacji.
 

REKLAMA

PPC to dla Mercedes-Benz pionierski i decydujący krok w opracowywaniu wydajnych, niskoemisyjnych ciężarówek. Jako pierwszy na świecie tempomat korzystający z danych GPS, nie tylko reguluje on prędkość pojazdu, ale na podstawie trójwymiarowych map potrafi wykorzystywać pęd pojazdu na zjazdach, w odpowiednim czasie zmniejsza obciążenie na podjazdach, sam zmienia przełożenia oraz uruchamia bieg jałowy (funkcja EcoRoll) – wszystko w celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo.

Rezultatem działania PPC jest przewidujący, zrównoważony styl jazdy, oparty na perfekcyjnej znajomości trasy i możliwości pojazdu, a co za tym idzie – znaczne ograniczenia zużycia oleju napędowego, uzależnione od topografii terenu, a także niższa emisja spalin i mniejsze obciążenie kierowcy.
 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Znajomość trasy to kluczowy element strategii działania PPC: dane systemu nawigacji obejmują około 300 000 km dróg w formie cyfrowych map 3D. Odpowiada to około 95% wszystkich europejskich autostrad i dróg szybkiego ruchu – od Portugalii do Finlandii, od Irlandii do Grecji.
 

Administratorzy flot szybko docenili imponujące możliwości PPC: wprowadzono go po raz pierwszy jako opcja w Actrosie latem 2012 roku, a dziś jest zamawiany średnio przez 64% nabywców modelu, i jest to tendencja wzrostowa. PPC stopniowo umacnia swoją pozycję również w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, w przypadku Antosa, oraz budowlanym, wśród klienteli Arocsa.
 

Fuel Duel: wyjątkowo oszczędny Actros z PPC

Obecnie Mercedes-Benz Actros prezentuje swoją niezrównaną efektywność paliwową podczas pojedynków paliwowych „Fuel Duel”, zwanych dawniej w Polsce „EcoBesią”. Polegają one na rywalizacji z innymi konkurencyjnymi pojazdami w trakcie bieżącej eksploatacji we flotach. Wstępne wyniki ponad 800 pojedynków w 22 krajach Europy robią wrażenie: Actros wygrał ponad 90% z nich. Średnio, podczas codziennego użytkowania zużywa on około 11% mniej oleju napędowego od rywali. Do wyposażenia 90 lub więcej egzemplarzy modelu biorących udział w pojedynkach należy przewidujący tempomat PPC.

Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA