REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tempomat do cieżąrówek Mercedesa, który oszczędza paliwo

Subskrybuj nas na Youtube
Tempomat PPC Mercedes-Benz
Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Inteligenty tempomat PPC opracowany przez Mercedesa ogranicza zużycie paliwa nawet o 5%. Co więcej można go zamówić nawet do używanych modeli aut ciężarowych niemieckiej marki. Jakie modele

Przewidujący tempomat Mercedesa

Predictive Powertrain Control (PPC) wielokrotnie udowodnił już swój potencjał w oszczędzaniu paliwa. Przewidujący tempomat ogranicza zużycie oleju napędowego do 5%, a tym samym w odczuwalny sposób zmniejsza łączne koszty eksploatacji samochodu ciężarowego. To bestsellerowe rozwiązanie jest teraz dostępne jako wyposażenie akcesoryjne dla używanych egzemplarzy aktualnego Actrosa, Antosa i Arocsa u partnerów serwisowych Mercedes-Benz w całej Europie. Jego koszt wraz z montażem w Polsce wynosi poniżej 6000 PLN netto, a instalacja zajmuje jedynie 2,5 godziny i nie wymaga przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego.

REKLAMA

Zamortyzowany w ciągu zaledwie kilku miesięcy

REKLAMA

Klienci, którzy wcześniej nie zdecydowali się na dokupienie „przewidującego” tempomatu PPC, mogą od teraz korzystać z zalet tej sprawdzonej technologii. Jeśli wziąć pod uwagę typowy roczny przebieg w transporcie dalekobieżnym – około 130 tys. km – i zmniejszenie zużycia paliwa o 5%, PPC zwraca się nabywcy w ciągu około 8 miesięcy, i to nawet przy obecnych, niewygórowanych cenach oleju napędowego. Co więcej, zamontowanie PPC przynosi korzyści również w zakresie ochrony środowiska – równocześnie z zapotrzebowaniem na paliwo spada emisja dwutlenku węgla.
 

Prosty montaż, możliwy w niemal wszystkich egzemplarzach Actrosa, Antosa i Arocsa
PPC można zainstalować w niemal wszystkich ciężarówkach aktualnej generacji Actrosa, Antosa i Arocsa. Pojazd musi być zarejestrowany po raz pierwszy nie wcześniej niż w sierpniu 2012 roku i wyposażony w całkowicie zautomatyzowaną przekładnię Mercedes PowerShift 3. Głównym elementem zestawu instalacyjnego jest dodatkowa jednostka sterująca. Z myślą o maksymalnej wydajności, jej oprogramowanie można później aktualizować o najnowsze mapy oraz dane. Montaż PPC zajmuje około 2,5 godziny i nie wymaga świadectwa TÜV ani innej organizacji.
 

REKLAMA

PPC to dla Mercedes-Benz pionierski i decydujący krok w opracowywaniu wydajnych, niskoemisyjnych ciężarówek. Jako pierwszy na świecie tempomat korzystający z danych GPS, nie tylko reguluje on prędkość pojazdu, ale na podstawie trójwymiarowych map potrafi wykorzystywać pęd pojazdu na zjazdach, w odpowiednim czasie zmniejsza obciążenie na podjazdach, sam zmienia przełożenia oraz uruchamia bieg jałowy (funkcja EcoRoll) – wszystko w celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo.

Rezultatem działania PPC jest przewidujący, zrównoważony styl jazdy, oparty na perfekcyjnej znajomości trasy i możliwości pojazdu, a co za tym idzie – znaczne ograniczenia zużycia oleju napędowego, uzależnione od topografii terenu, a także niższa emisja spalin i mniejsze obciążenie kierowcy.
 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Znajomość trasy to kluczowy element strategii działania PPC: dane systemu nawigacji obejmują około 300 000 km dróg w formie cyfrowych map 3D. Odpowiada to około 95% wszystkich europejskich autostrad i dróg szybkiego ruchu – od Portugalii do Finlandii, od Irlandii do Grecji.
 

Administratorzy flot szybko docenili imponujące możliwości PPC: wprowadzono go po raz pierwszy jako opcja w Actrosie latem 2012 roku, a dziś jest zamawiany średnio przez 64% nabywców modelu, i jest to tendencja wzrostowa. PPC stopniowo umacnia swoją pozycję również w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, w przypadku Antosa, oraz budowlanym, wśród klienteli Arocsa.
 

Fuel Duel: wyjątkowo oszczędny Actros z PPC

Obecnie Mercedes-Benz Actros prezentuje swoją niezrównaną efektywność paliwową podczas pojedynków paliwowych „Fuel Duel”, zwanych dawniej w Polsce „EcoBesią”. Polegają one na rywalizacji z innymi konkurencyjnymi pojazdami w trakcie bieżącej eksploatacji we flotach. Wstępne wyniki ponad 800 pojedynków w 22 krajach Europy robią wrażenie: Actros wygrał ponad 90% z nich. Średnio, podczas codziennego użytkowania zużywa on około 11% mniej oleju napędowego od rywali. Do wyposażenia 90 lub więcej egzemplarzy modelu biorących udział w pojedynkach należy przewidujący tempomat PPC.

Tempomat PPC Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA