REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektroniczne opłaty parkingowe - Audi testuje nowy system

Automatyczny pobór opłat parkingowych ma zapobiec zwiększyć wygodę korzystania z parkingów.
Automatyczny pobór opłat parkingowych ma zapobiec zwiększyć wygodę korzystania z parkingów.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Opłata za parking pobierana drogą elektroniczna ma na celu zwiększyć komfort korzystania z płatnych parkingów. Audi rozpoczyna testy w swoim rodzinnym mieście Ingolstadt. Jakie są możliwości systemu.

Audi connect

Audi rozbudowuje oferowane przez siebie usługi Audi connect, dając kolejną możliwość połączenia pojazdu, kierowcy i infrastruktury. W  Ingolstadt rozpoczyna się właśnie faza testów praktycznych projektu „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“. Dzięki tej usłudze, kierowcy mogą wygodnie uiścić opłatę za parking nie opuszczając pojazdu.

REKLAMA

System automatycznego poboru opłat parkingowych

Drobne, codzienne czynności, np. kłopotliwe płacenie za parking, są często bardzo uciążliwe. Inżynierowie z Audi doszli więc do wniosku, że należałoby zmienić sytuację, kiedy kierowca wjeżdżając na parking musi najpierw pobrać bilet, a potem poszukać odpowiedniego automatu, by za niego zapłacić.

Zobacz też: System ostrzegający o jeździe pod prąd

Nowa, wygodna usługa „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ może być optymalnym rozwiązaniem tego problemu. Już w najbliższych miesiącach przejdzie ona cykl szeroko zakrojonych testów. Pierwsze rozpoczynają się właśnie w Ingolstadt i mają potwierdzić przydatność rozwiązania w praktyce. Według szacunków, w pilotażowym projekcie może wziąć udział nawet 13 tysięcy pojazdów. Celem nowego projektu, jest włączenie możliwości elektronicznego uiszczania opłat parkingowych do puli usług w Audi connect na wzór tego, jak wcześniej zintegrowano przyjazną kierowcy nawigację z mapami Google Earth czy Google Street View.

Radiowa komunikacja z parkometrem

REKLAMA

W fazie testów, administracja parkingów i pojazd komunikują się za pomocą nadajników RFID (Radio Frequency Identification). Jest to możliwe dzięki umieszczeniu po wewnętrznej stronie przedniej szyby pojazdu transpondera radiowego. Specjalny czytnik przy barierze wjazdowej identyfikuje wysyłany drogą radiową sygnał jako „bilet“ i podnosi barierę. Osoby biorące udział w testach muszą dokonać jedynie jednorazowej rejestracji numeru swojego nadajnika na portalu oferującym dostęp do tej usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Portal prowadzi Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości i Zatrudnienia IFG Ingolstadt. Zarządza ono dziewięcioma parkingami naziemnymi i podziemnymi, oferując łącznie 6200 miejsc postojowych w całym Ingolstadt. System zamontowano na wszystkich 21 wjazdach i wyjazdach z tych parkingów.

Zobacz też: Systemy rozpoznawania znaków drogowych

Uczestnicy testów otrzymają od IFG miesięczne rozliczenie uiszczonych opłat. Za pomocą polecenia stałego obciążenia rachunku bankowego, odpowiednia kwota w wygodny sposób ściągana będzie z konta klienta.

W testach mogą również wziąć udział wszyscy pracownicy Audi, którzy w najbliższych miesiącach zdecydują się na leasing nowego samochodu. Przy odbiorze pojazdu otrzymają zestaw startowy „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ z radiowym „biletem“. Już pod koniec bieżącego roku, wszyscy mieszkańcy Ingolstadt i osoby na co dzień parkujące samochód w tym mieście, będą mogli korzystać z zalet nowego systemu.

Audi prowadzi prace nad systemem komunikacji Car-to-X

Audi nieprzerwanie rozbudowuje ofertę usług dla swoich klientów i będzie oferowało kolejne innowacyjne usługi. Audi connect to określenie wszystkich rozwiązań umożliwiających kierowcy dostęp do systemów pokładowych, infrastruktury i innych pojazdów. Dodatkowo, w całej palecie modelowej Audi, dostępnych jest wiele usług bazujących na bezprzewodowym połączeniu z internetem.

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA