Jak wyciszyć odgłos pracy silnika?
REKLAMA
REKLAMA
W poradniku tym zajmiemy się wyciszeniem komory silnika.. Naszą pracę zaczniemy od wyciszenia podwozia. Do tego jest nam potrzebna osłona silnika. Jeśli nasz samochód jej nie ma, to przygotowujemy ją do montażu (opis znajduje się w odpowiednim temacie), jeśli natomiast już ją mamy, to musimy ją chwilowo zdemontować.
REKLAMA
Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonywać prace pod samochodem?
Po zdemontowaniu przystępujemy do mycia osłony. Robimy to bardzo dokładnie, bo od tej czynności zależy sukces naszej operacji. Gdy osłona już wyschnie, robimy przymiarkę z mat wygłuszających. Nie zapominamy, że muszą one być odporne na wysokie temperatury, bo istnieje ryzyko samoistnego zapłonu. Po docięciu mat możemy przystąpić do wyklejenia powierzchni. Robimy to w następujący sposób - podgrzewamy matę opalarką lub suszarką i dociskamy do powierzchni. Kiedy osłona będzie już oklejona, montujemy ją w samochodzie. Należy zwrócić uwagę na miejsce styku tłumika z matą, jest ono najbardziej narażone na przegrzania. Co ciekawe maty nie dają wyłącznie efektu wygłuszenia, lecz także ocieplenia - w zimne dni samochód szybciej osiągnie temperaturę optymalnej pracy.
Zobacz też: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?
Używajmy sprawdzonych materiałów żaroodpornych, w komorze silnika panują wysokie temperatury i materiał złej jakości może się zapalić.
Kolejnym miejscem, które możemy wygłuszyć, to miejsce między komorą silnika a kabiną. Tutaj też warto użyć materiałów żaroodpornych. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie pianki w postaci gotowego arkuszu do montażu. W zimę dla auta każde wyciszenie matą zatrzymuje ciepło, jednak latem, może być po prostu za gorąco. Warto podokręcać i podociskać wszystko pod maską, bo wszelkie niedociągnięcia potęgują hałas.
Zobacz również: Jak wyeliminować trzeszczenie zawieszenia?
REKLAMA
REKLAMA