REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych już od 2017 r.

Będą montowane filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych w 2017 r.
Będą montowane filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych w 2017 r.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Filtry cząstek stałych (tzw. GPF) zagoszczą w konstrukcjach samochodów benzynowych już w 2017 r. Tym samym potwierdziły się plotki krążące w motoryzacyjnym światku od co najmniej dwóch lat.

Filtry cząstek stałych (filtry cząstek benzyny GPF) dla samochodów benzynowych już od 2017 r.

Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI, sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana nawet o 90%.

REKLAMA

REKLAMA

Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w tę nowatorską technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI – przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana – oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5. Rozwiązanie to będzie stosowane w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 procent. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen, powiedział – „W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”

REKLAMA

Volkswagen ogranicza emisję spalin

Volkswagen – pomimo stosowania coraz bardziej zaawansowanych systemów oczyszczania spalin w silnikach nowych modeli – jest zdeterminowany, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń również w samochodach napędzanych silnikami Diesla. Eichhorn dodał: „W przyszłości wszystkie nasze modele będą wyposażone w najnowsze i najbardziej wydajne katalizatory z technologią SCR.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomiary wykonane przez niezależne instytucje badawcze wykazały, że nowoczesne silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. Potwierdzają to badania ekspertów z laboratorium z siedzibą w Londynie, którzy sprawdzili emisję spalin aż 440 najpopularniejszych modeli na świecie. W rankingu, utworzonym na podstawie jakości powietrza według indeksu EQUA, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły pierwsze miejsce w trzech kategoriach: silników benzynowych spełniających normę EU 6, silników benzynowych spełniających normę EU 5 i samochodów hybrydowych spełniających normę EU 6. Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody. W gronie aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi, które spełniają normę EU 5, aż 5 z 10 najlepiej ocenionych to modele Grupy Volkswagen, na czele z dwoma najlepszymi w tej kategorii samochodami produkcji Audi i Skody.

Źródło: Volkswagen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA