REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156 SW: położenie instalacji wzmacniacza

Robert Kuśpiel
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak poprowadzić kable wzmacniacza. Instalację będziemy kładli od akumulatora aż do samego bagażnika. To wszystko wykonamy w Alfie 156 kombi.

Czego będziemy potrzebować?

REKLAMA

• Klucz oczkowy 10, 12, 15
• Śrubokręt gwiazdkowy krótki i długi (ponad 20cm)
• Lutownica
• Torx 20, 25, 40

REKLAMA

Na początku musimy zdemontować schowek, który zamocowany jest za pomocą dziesięciu śrubek. Następnie wykręcamy próg od strony pasażera, trzyma się on na jednej śrubce i kilku zatrzaskach. Należy zwrócić na nie szczególną uwagę. Teraz ściągamy panel między drzwiami i próg tylnych drzwi. W przypadku tego drugiego może być trochę problemów, łatwo uszkodzić uchwyty mocujące.

W bagażniku demontujemy dwa uchwyty na siatkę oraz plastikowy kołek. W komorze silnikowej wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania i hamulców. Następnie rozkręcamy osłonę podszybia zamocowaną na trzy śruby. Po jej wyjęciu ściągamy plastik zakrywający filtr kabinowy. Po jego lewej stronie widać grubą wiązkę przewodów i otwór, przez który ciągniemy kabel. W tym celu trzeba zrobić dziurę w gumowym korku (zaślepiającym).

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to przygotowanie przewodów, zaczynamy od plusowego. Najpierw musimy przylutować do niego oczko. Przechodzimy do skrzynki bezpieczników, w pobliżu klemy akumulatora znajduje się śruba, odkręcamy ją kluczem nr 10 i w tym miejscy podłączamy przewód. Bezpiecznik należy umieścić możliwie najbliżej akumulatora. Najlepiej do ok. 40 cm od akumulatora.

Teraz przekładamy przewód przez otwór i wykładzinę, progami do bagażnika. Przy oparciu fotela znajduje się śruba, którą trzeba oczyścić aż do „gołej” blachy. Przykręcamy do niej kabel minusowy i smarujemy wazeliną lub smarem w celu zabezpieczenia. Jeśli chodzi o przewody sygnałowe, to ciągniemy je progiem po stronie kierowcy. Postępujemy tak samo jak z kablem napięciowym. Jeśli wszystkie czynności zostały prawidłowo wykonane, składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przy montażu również trzeba uważać na zatrzaski.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Jak widać, największy problem jest z położeniem instalacji zasilającej. W naszym przypadku był ciągnięty jeden kabel dwużyłowy. Pamiętajmy o użyciu kabli sygnałowych dobrej jakości. Od tego zależy jakość dźwięku w naszej Alfie, który popłynie z głośników. Jeśli chodzi o sam wzmacniacz, miejsce instalacji jest zależne od nas.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA