REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156 SW: położenie instalacji wzmacniacza

Robert Kuśpiel
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak poprowadzić kable wzmacniacza. Instalację będziemy kładli od akumulatora aż do samego bagażnika. To wszystko wykonamy w Alfie 156 kombi.

Czego będziemy potrzebować?

REKLAMA

• Klucz oczkowy 10, 12, 15
• Śrubokręt gwiazdkowy krótki i długi (ponad 20cm)
• Lutownica
• Torx 20, 25, 40

REKLAMA

Na początku musimy zdemontować schowek, który zamocowany jest za pomocą dziesięciu śrubek. Następnie wykręcamy próg od strony pasażera, trzyma się on na jednej śrubce i kilku zatrzaskach. Należy zwrócić na nie szczególną uwagę. Teraz ściągamy panel między drzwiami i próg tylnych drzwi. W przypadku tego drugiego może być trochę problemów, łatwo uszkodzić uchwyty mocujące.

W bagażniku demontujemy dwa uchwyty na siatkę oraz plastikowy kołek. W komorze silnikowej wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania i hamulców. Następnie rozkręcamy osłonę podszybia zamocowaną na trzy śruby. Po jej wyjęciu ściągamy plastik zakrywający filtr kabinowy. Po jego lewej stronie widać grubą wiązkę przewodów i otwór, przez który ciągniemy kabel. W tym celu trzeba zrobić dziurę w gumowym korku (zaślepiającym).

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to przygotowanie przewodów, zaczynamy od plusowego. Najpierw musimy przylutować do niego oczko. Przechodzimy do skrzynki bezpieczników, w pobliżu klemy akumulatora znajduje się śruba, odkręcamy ją kluczem nr 10 i w tym miejscy podłączamy przewód. Bezpiecznik należy umieścić możliwie najbliżej akumulatora. Najlepiej do ok. 40 cm od akumulatora.

Teraz przekładamy przewód przez otwór i wykładzinę, progami do bagażnika. Przy oparciu fotela znajduje się śruba, którą trzeba oczyścić aż do „gołej” blachy. Przykręcamy do niej kabel minusowy i smarujemy wazeliną lub smarem w celu zabezpieczenia. Jeśli chodzi o przewody sygnałowe, to ciągniemy je progiem po stronie kierowcy. Postępujemy tak samo jak z kablem napięciowym. Jeśli wszystkie czynności zostały prawidłowo wykonane, składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przy montażu również trzeba uważać na zatrzaski.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Jak widać, największy problem jest z położeniem instalacji zasilającej. W naszym przypadku był ciągnięty jeden kabel dwużyłowy. Pamiętajmy o użyciu kabli sygnałowych dobrej jakości. Od tego zależy jakość dźwięku w naszej Alfie, który popłynie z głośników. Jeśli chodzi o sam wzmacniacz, miejsce instalacji jest zależne od nas.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA