REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156 SW: położenie instalacji wzmacniacza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?
Jak poprowadzić kable wzmacniacza?

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy jak poprowadzić kable wzmacniacza. Instalację będziemy kładli od akumulatora aż do samego bagażnika. To wszystko wykonamy w Alfie 156 kombi.

Czego będziemy potrzebować?

REKLAMA

• Klucz oczkowy 10, 12, 15
• Śrubokręt gwiazdkowy krótki i długi (ponad 20cm)
• Lutownica
• Torx 20, 25, 40

REKLAMA

Na początku musimy zdemontować schowek, który zamocowany jest za pomocą dziesięciu śrubek. Następnie wykręcamy próg od strony pasażera, trzyma się on na jednej śrubce i kilku zatrzaskach. Należy zwrócić na nie szczególną uwagę. Teraz ściągamy panel między drzwiami i próg tylnych drzwi. W przypadku tego drugiego może być trochę problemów, łatwo uszkodzić uchwyty mocujące.

W bagażniku demontujemy dwa uchwyty na siatkę oraz plastikowy kołek. W komorze silnikowej wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania i hamulców. Następnie rozkręcamy osłonę podszybia zamocowaną na trzy śruby. Po jej wyjęciu ściągamy plastik zakrywający filtr kabinowy. Po jego lewej stronie widać grubą wiązkę przewodów i otwór, przez który ciągniemy kabel. W tym celu trzeba zrobić dziurę w gumowym korku (zaślepiającym).

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to przygotowanie przewodów, zaczynamy od plusowego. Najpierw musimy przylutować do niego oczko. Przechodzimy do skrzynki bezpieczników, w pobliżu klemy akumulatora znajduje się śruba, odkręcamy ją kluczem nr 10 i w tym miejscy podłączamy przewód. Bezpiecznik należy umieścić możliwie najbliżej akumulatora. Najlepiej do ok. 40 cm od akumulatora.

Teraz przekładamy przewód przez otwór i wykładzinę, progami do bagażnika. Przy oparciu fotela znajduje się śruba, którą trzeba oczyścić aż do „gołej” blachy. Przykręcamy do niej kabel minusowy i smarujemy wazeliną lub smarem w celu zabezpieczenia. Jeśli chodzi o przewody sygnałowe, to ciągniemy je progiem po stronie kierowcy. Postępujemy tak samo jak z kablem napięciowym. Jeśli wszystkie czynności zostały prawidłowo wykonane, składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przy montażu również trzeba uważać na zatrzaski.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Jak widać, największy problem jest z położeniem instalacji zasilającej. W naszym przypadku był ciągnięty jeden kabel dwużyłowy. Pamiętajmy o użyciu kabli sygnałowych dobrej jakości. Od tego zależy jakość dźwięku w naszej Alfie, który popłynie z głośników. Jeśli chodzi o sam wzmacniacz, miejsce instalacji jest zależne od nas.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA