REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora.
Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora.

REKLAMA

REKLAMA


Celem tego poradnika jest wymiana regulatora napięcia i szczotek alternatora. Całą operację przeprowadzimy bez konieczności demontażu całego alternatora.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

REKLAMA

• Klucz nasadowy numer 10
• Klucz łamany numer 8
• Klucz łamany numer 13
• Przedłużka

Przeprowadzona przez nas wymiana ma na celu ominięcie konieczności wymontowania alternatora. Oczywiście, dla chętnych nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go wyjąć.
Pierwszy krok to demontaż pokrywy silnika. Teraz musimy sprawdzić, czy damy radę dosięgnąć górnej części plastikowej obudowy alternatora. W tym celu musimy zlokalizować dwa otwory pomiędzy końcem komory silnika a jego łapami. Wkładamy rękę i sprawdzamy, czy damy radę dotknąć wspomnianej wcześniej obudowy.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

REKLAMA

Następnie musimy zdjąć klemę z akumulatora. Wkładamy rękę w otwór i odchylamy klapkę zabezpieczającą przewody i odkręcamy je kluczem łamanym numer 8, a następnie nr 13. Gdy już je wyjmiemy, konieczne jest, abyśmy wypięli czarny przewód obok alternatora. Jest on umiejscowiony w dużym zatrzasku. W tym momencie wyciągamy plastikową tylną obudowę przy pomocy klucza nasadowego nr 10, krótkiej i długiej przedłużki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obudowę mocują trzy śruby. Jedną z nich można z łatwością zauważyć od dołu, drugą od góry, a trzecia, sprawiająca najwięcej problemów, znajduje się od strony silnika. To właśnie do odkręcenia ostatniej niezbędna jest przedłużka. Przekładamy ją za aluminiowym uchwytem, zakładamy na śrubę, zapinamy grzechotkę do przedłużki i odkręcamy. Jeżeli uda nam się poluzować, możemy wykręcać ją bez grzechotki.

Zobacz też: Jak odłączać i podłączać akumulator?

Po zdjęciu obudowy przystępujemy do wymiany poszczególnych elementów. Zaczynamy od regulatora, przykręconego na trzy śruby pod śrubokręt gwiazdkowy oraz jedną na klucz nasadowy nr 10. Teraz możemy zdjąć regulator, uważając, żeby nic nie uszkodzić. Pozostaje nam udać się do sklepu i kupić nową część. W przypadku, kiedy chcemy wymienić szczotki, to musimy rozłożyć regulator.

Jego demontaż jest bardzo łatwy. Nie ma konieczności szukania modelu od regulatora alternatora z Alfy. Okazuję się, że pasują z Fiata 126p. Koszt jest bardzo niski, wynosi ok. 10 złotych.
Cala operacja może się wydawać trochę niewygodna, jednak pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy, które musielibyśmy przeznaczyć na wyjęcie alternatora. Pozostaje nam poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności, podpięcie akumulatora i odpalenie samochodu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA