REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Magnetyzer: czy to działa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Magnetyzery pojawiły się na polskim rynku kilka lat temu. Miały m.in. zmniejszać zużycie paliwa, czy oszczędzać silnik i katalizator. Dziś powoli odchodzą w zapomnienie, ale warto poświęcić im kilka słów.

Mangetyzer to silny magnes zamontowany na przewodzie paliwowym. Według producentów i dystrybutorów jonizuje on cząsteczki paliwa, które dzięki temu procesowi są spalane optymalnie. Spada zużycie paliwa, spaliny są czyste a w silniku nie odkłada się nagar. Towarzyszy temu wzrost mocy o 10 – 15%, przy równoczesnej oszczędności na paliwie rzędu nawet 20%

REKLAMA

Po początkowym okresie fascynacji tajemniczym procesem użytkownicy doszli do wniosku, że magnetyzery owszem, wpływają pozytywnie, ale głównie na zasobność portfeli producentów.

Zobacz również: Jak wyciszyć odgłos pracy silnika?

Magnetyzer – piękna teoria a twarda praktyka

REKLAMA

Istnieje jednak teoria, mówiąca o tym, że poddane działalności pola magnetycznego paliwo lepiej miesza się z powietrzem. Dzięki temu mieszanka spala się niemal całkowicie, przynosząc wszystkie wspomniane wcześniej pozytywne rezultaty. Są nawet badania (nieliczne) potwierdzające tę teorię. W praktyce żaden szanujący się instytut badawczy nie potwierdził skuteczności magnetyzerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W nowoczesnych, sterowanych elektronicznie silnikach spalaniu ulega niemal całe paliwo, które dotrze do silnika. Precyzyjnie sterowany wtrysk powoduje, że ok. 99% procent paliwa, które dotrze do silnika, zostaje zużyte. Magnetyzer nie ma więc prawa polepszyć tego parametru. Rynek zweryfikował również wpływ cudownych magnesów na starsze silniki. Nie stosują ich oszczędni zazwyczaj taksówkarze, nie montuje się ich na statkach, gdzie gigantyczne diesle pochłaniają tony paliwa.

Zobacz również: Modyfikacje układu wydechowego: porady.

Magnetyzery – wyniki badań naukowych?

REKLAMA

Na stronach dystrybutorów magnetyzerów można znaleźć peany pochwalne na ich cześć oraz mnóstwo informacji o rzekomo przeprowadzonych badaniach, potwierdzających ich skuteczność. „Kosmiczna technologia”, „jednoznaczne wyniki badań”, „autorytety w branży”, „grono profesorów uczelni technicznych” - to argumenty, które mają przekonać niezdecydowanych. Tylko że nie ma tam ani jednej pełnej, sprawdzonej, potwierdzonej informacji. Brak też odnośników do domniemanych badań. Dziwne, skoro są ich setki...

Podsumowując – magnetyzery nie zmniejszają zużycia paliwa i nie powodują wzrostu mocy. Ich kupno i montaż jest więc stratą czasu i pieniędzy. Jeśli chcesz naprawdę jeździć oszczędniej, zainteresuj się tzw. ekodrivingiem czy ekotuningiem. I pamiętaj, że najlepszym urządzeniem pozwalającym zmniejszyć zużycie paliwa jest szklanka wody. Postawiona na desce rozdzielczej. Postaraj się nie uronić ani kropli.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA