REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
3-cylindrowy silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo ma osiągać moc nawet 225 KM!
3-cylindrowy silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo ma osiągać moc nawet 225 KM!
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW wprowadza silnik 1.5 TwinPower Turbo wyposażony w 3 cylindry. Docelowa moc to 225KM.

Mała pojemność silnika i duża moc

Downsizing to trend, który coraz silniej zaznacza swą obecność w motoryzacyjnym świecie. Coraz większa popularność małolitrażowych jednostek napędowych o dużych mocach powoduje, że nawet największe tuzy branży samochodowej opracowują nowe konstrukcje w myśl tej idei.

REKLAMA

REKLAMA

BMW to koncern znany z tworzenia luksusowych samochodów o wyraźnie sportowych ambicjach. Wiele modeli tej bawarskiej firmy stało się ikonami w swej klasie i jednocześnie wzorcami, za którymi podąża ich konkurencja. Z tego powodu entuzjaści niemieckiej marki z zażenowaniem i rozgoryczeniem przyjęli informację, że BMW wprowadzi do swej oferty silnik o zaledwie trzech cylindrach.

Silnik 1.5 TwinPower Turbo

Jednostka napędowa 1.5 TwinPower Turbo to turbodoładowany, rzędowy motor o mocy od 124-225KM. Budowany według nowej, modułowej koncepcji BMW dotyczącej tworzenia silników, posiada 3 cylindry, każdy o pojemności 500 cm3. Rozwiązanie to, wspólne dla wszystkich nowych silników BMW (zarówno benzynowych jak i diesla), pozwala na optymalizację procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. W rezultacie inżynierowie opracowując jak najefektywniejszą komorę spalania np. dla 3-litrowego silnika N55, mogli później wykorzystać ten sam projekt w mniejszych np. czterocylindrowych jednostkach.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

REKLAMA

Aby wyeliminować charakterystyczne drgania spotykane w silnikach o trzech cylindrach, jednostka 1.5 TwinPower Turbo posiada specjalny wałek równoważący drgania powstałe w wyniku bezwładności pierwszego i drugiego rzędu. Trudno bowiem wyobrazić sobie, aby właściciel pojazdu z logiem BMW mógł odczuwać tego typu dyskomfort.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.5 TwinPower Turbo: bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection

Silnik 1.5 TwinPower Turbo należy do rodziny motorów Efficient Dynamics, przez co nie zabrakło w nim rozwiązań wpływających na bardziej efektywne wykorzystanie paliwa. Do tych najważniejszych należy m.in. system bezpośredniego wtrysku benzyny High Precision Injection. Układ ten, wykorzystujący do pracy piezoelektryczne wtryskiwacze, pozwala na ograniczenie dawki paliwa nawet do poziomu 2 miligramów.

1.5 TwinPower Turbo: VALVETRONIC

Niezwykle ważne w nowoczesnych silnikach jest także odpowiednio dopracowany system zmiennych faz rozrządu. Tu BMW korzysta z podwójnego systemu Vanos, dopracowywanego od połowy lat 90-tych. Poza tym, skok zaworów ssących w silniku 1.5 TwinPower Turbo jest regulowany przez układ VALVETRONIC.

Najnowsza generacja układu VALVETRONIC to konstrukcja z czopem mimośrodowym, która umożliwia precyzyjne sterowanie zmiennym wzniosem zaworu ssącego. Ze względu na zakres regulacji wzniosu zaworu, w normalnych warunkach pracy silnika przejmuje on funkcję przepustnicy. W rezultacie zmniejszają się zawirowania i zwiększa prędkość przepływu ładunku dozowanego, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Silnik wyróżnia się większą dynamiką i szybkością reakcji, bowiem w porównaniu z układami z tradycyjną przepustnicą, w układzie VALVETRONIC ciśnienie przy zaworach ssących ma zawsze podobną, odpowiednią wartość, co znacznie skraca czas potrzebny do wypełnienia kolektora dolotowego świeżym powietrzem, gdy kierowca musi zdecydowanie przyśpieszyć.

1.5 TwinPower Turbo: budowa

To co łączy jednostkę 1.5 TwinPower Turbo z pozostałymi motorami z serii Efficient Dynamics to także m.in. aluminiowa skrzynia korbowa, układ łańcucha rozrządu zamiast paska wieloklinowego, rozmieszczenie śrub głowicy cylindra oraz wysokogatunkowa powłoka wewnętrznych powierzchni cylindra.

Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

1.5 TwinPower Turbo: turbosprężarka Twin Scroll

Niezwykle istotne jest także zastosowanie dwukanałowej turbosprężarki typu Twini Scroll oraz intercoolera chłodzącego powietrze. Rozwiązanie to ma ogromny wpływ zarówno na uzyskanie tak wysokiej mocy z jednego litra pojemności skokowej, jak i na zwiększenie wartości i zakresu momentu obrotowego silnika.

1.5 TwinPower Turbo: dźwięk silnika

Nowy silnik 1.5 TwinPower Turbo ze względu na liczbę cylindrów wyróżnia się także brzmieniem. Trzeba bowiem pamiętać, że częstotliwość dźwięku jednostki trzycylindrowej wzrasta o 50 % szybciej niż w przypadku silnika czterocylindrowego.

Jak nowy silnik się sprawuje? NA chwilę obecną nie możemy wydać opinii bowiem BMW nie ma w polskiej ofercie tego silnika. Pierwsze zachodnie testy BMW serii 1 z tym silnikiem każą być jednak optymistami – silnik jest dynamiczny, ma rasowe brzmienie i łatwo wkręca się na obroty. Jak będzie w rzeczywistości pokażą testy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA