REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana filtrów paliwa i powietrza
Opel Astra F wymiana filtrów paliwa i powietrza

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Astra F.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich filtrów do naszej Astry. Zalecamy podać sprzedawcy rok produkcji, numer nadwozia oraz pojemność. Na podstawie tych danych jest w stanie dobrać odpowiednie filtry do naszego samochodu. Warto przejrzeć dział motoryzacyjny na serwisach aukcyjnych. Można znaleźć ciekawą ofertę wszystkich filtrów. Zazwyczaj cena takiego zestawu jest atrakcyjna i warto przemyśleć zakup.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od wymiany filtru powietrza. Do wymiany tego filtru nie są potrzebne żadne specjalistyczne narzędzie. Jedyne na co należy zwrócić uwagę to dobór odpowiedniego filtra do posiadanej wersji silnikowej. Odpinamy cztery klamry sprężyste i luzujemy opaskę zaciskową, po czym zsuwamy przewód dolotowy powietrza. Podnosimy pokrywę filtra powietrza i przesuwamy ją pod błotnik.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Teraz możemy wyjąć wkład filtru. Zalecamy wytrzeć dokładnie wnętrze obudowy filtra. Najlepiej za pomocą wilgotnej szmatki, a następnie suchej. Do trudno dostępnych miejsc najlepiej użyć sprężonego powietrza lub odkurzacza.

REKLAMA

Wkładamy nowy wkład filtra i zakładamy górną pokrywę, po czym zatrzaskujemy klamry mocujące. Na końcu podłączamy przewód dolotowy powietrza i zabezpieczamy go za pomocą opaski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymiana filtra paliwa – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych przedstawimy proces odwadniania i wymiany filtra paliwa. Wymianę zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Odwadnianie wykonujemy co pół roku. Oczywiście można wydłużyć te okresy dwukrotnie jednak zalecamy pozostać przy tych wytycznych. Materiały eksploatacyjne nie są drogie i bez problemu można pozwolić sobie na znacznie częstsze wymiany.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa. W celu zebrania nadmiaru wody będzie nam potrzebne odpowiednie naczynie. Pamiętajmy, żeby nie dopuścić do wycieku oleju napędowego. Jeśli znajdzie się on na gumowych przewodach, to należy jak najszybciej go zmyć. W przeciwnym razie dojdzie do uszkodzenia przewodu w bardzo krótkim czasie (konieczność wymiany).

Odczepiamy z uchwytu elastycznego przewód odwadniający i opuszczamy go do dołu. Podstawiamy pod przewód odpowiednie naczynie i luzujemy śrubę odpowietrzającą na pokrywie filtra paliwa. Następnie otwieramy zawór spustowy pod filtrem i spuszczamy do naczynia około 0.1dm3 cieczy. Jeżeli mamy w zamiarze wymienić filtr, to należy spuścić całą zawartość jaka jest w filtrze paliwa.

Zakręcamy zawór spustowy oraz śrubę odpowietrzającą. Po zlaniu wody z filtra nie ma potrzeby odpowietrzania obwodu doprowadzania paliwa.

Wymiana filtra

Przystępujemy do wymiany filtra. Na początku należy opróżnić cały filtr przedstawionym powyżej sposobem. Odkręcamy wkład filtrujący z obudowy filtra. Najlepiej zrobić to za pomocą specjalnego klucza przeznaczonego do wymontowania filtru oleju. Pamiętajmy, że wkład filtru paliwa jest wypełniony olejem napędowym aż po same brzegi. Należy go wyjmować powoli i bardzo ostrożnie. Zalecamy podłożyć szmatkę pod obudowę filtru. Sprawdzamy w jakim stanie jest pierścień gwintowany z tworzywa sztucznego. Jeśli jest poluzowany, to należy go dokręcić ręką do podgrzewacza na filtrze.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana termostatu

Teraz napełniamy nowy wkład filtra olejem napędowym i przykręcamy na swoje miejsce. Pamiętajmy, żeby używać tylko i wyłącznie świeżego paliwa. Zwilżamy delikatnie gumową uszczelkę. Wkład filtru montujemy bez środkowego pierścienia uszczelniającego oraz pierścienia mocującego. Mogą być one dołączone do całego zestawu i są stosowane tylko do samochodów bez podgrzewacza paliwa.

Przystępujemy do odpowietrzenia układu paliwowego. Włączamy rozrusznik i kręcimy nim robiąc przerwy co 10 sekund. Podczas pracy rozrusznika cały układ zostanie całkowicie odpowietrzony. Rozrusznikiem należy obracać do momentu aż silnik „zaskoczy”. Może zdarzyć się tak, że zbyt duża ilość powietrza spowoduje, że rozruch silnika będzie niemożliwy. W takiej sytuacji należy poluzować nakrętkę kołpakową na wtryskiwaczu pierwszego lub czwartego cylindra. Po poluzowaniu należy tak długo kręcić rozrusznikiem aż nie zacznie wypływać paliwo. Dokręcamy nakrętkę kołpakową i ponawiamy próbę uruchomienia silnika. Zalecamy podłożyć szmatkę w miejscu luzowania nakrętki kołpakowej. Olej napędowy nie wpływa korzystnie na gumowe przewody.

Teraz udajemy się na jazdę próbną. Zwracamy szczególną uwagę na pracę silnika. Nie powinno być jakichkolwiek problemów. Po powrocie sprawdzamy szczelność całego obwodu. W przypadku wycieku dociskamy wszystkie elementy montażowe. Po zakończonej pracy zlewamy spuszczone paliwo do jednego pojemnika oraz zbieramy wszystkie szmatki razem z filtrem paliwa. Całość oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wylewać oleju napędowego w dowolne miejsce. Zużyte filtry również podlegają specjalnej utylizacji.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Wymiana filtru paliwa – silniki benzynowe

W przypadku wymiany filtru paliwa w silniku benzynowym należy zachować szczególną ostrożność. Całą pracę należy wykonywać z daleka od źródła ognia. Jeżeli zamierzamy przeprowadzać wymianę w garażu to należy pamiętać, żeby pomieszczenie było bardzo dobrze wentylowane.

Pierwszy krok to zlokalizowanie filtru paliwa. Znajduje się on pod samochodem z prawej strony bezpośrednio obok zbiornika paliwa. Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny lewarek z podstawkami oraz dwa zaciski.

Odłączamy ujemną klemę akumulatora i przechodzimy do uniesienia tyłu samochodu. Za pomocą podnośnika podnosimy tył auta i podstawiamy „kobyłki”. Pamiętajmy o podłożeniu klinów pod przednie koła.

Podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa i oznaczamy przewód zasilający i powrotny. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy. Wszystko po to, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Zakładamy zaciski na przewodzie i luzujemy powoli opaskę na przewodzie zasilającym i powrotnym. W ten sposób usuwamy powoli ciśnienie z układu. Zalecamy położyć szmatkę w miejscu łączenia. Odpinamy obydwa przewody od filtra i luzujemy śrubę obejmy. Wyjmujemy filtr z mocowania. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana alternatora

Przystępujemy do montażu. Filtr należy zamocować w taki sposób, żeby strzałka znajdująca się na nim była skierowana zgodnie z przepływem paliwa do silnika. Mocujemy filtr w obejmie i dokręcamy śruby mocujące obejmy. Następnie podłączamy przewody paliwowe i dokręcamy opaski zaciskowe. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu przewodów.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy czy nie ma widocznych wycieków. Jeśli znajdziemy nieszczelność, to należy sprawdzić mocowanie opasek zaimkowych. Na koniec udajemy się do punktu utylizacji w celu oddania zebranego paliwa i zużytego filtra. Odpady tego typu nie powinny być pozostawione w dowolnym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA