REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana filtrów paliwa i powietrza

Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana filtrów paliwa i powietrza
Opel Astra F wymiana filtrów paliwa i powietrza

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Astra F.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich filtrów do naszej Astry. Zalecamy podać sprzedawcy rok produkcji, numer nadwozia oraz pojemność. Na podstawie tych danych jest w stanie dobrać odpowiednie filtry do naszego samochodu. Warto przejrzeć dział motoryzacyjny na serwisach aukcyjnych. Można znaleźć ciekawą ofertę wszystkich filtrów. Zazwyczaj cena takiego zestawu jest atrakcyjna i warto przemyśleć zakup.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od wymiany filtru powietrza. Do wymiany tego filtru nie są potrzebne żadne specjalistyczne narzędzie. Jedyne na co należy zwrócić uwagę to dobór odpowiedniego filtra do posiadanej wersji silnikowej. Odpinamy cztery klamry sprężyste i luzujemy opaskę zaciskową, po czym zsuwamy przewód dolotowy powietrza. Podnosimy pokrywę filtra powietrza i przesuwamy ją pod błotnik.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Teraz możemy wyjąć wkład filtru. Zalecamy wytrzeć dokładnie wnętrze obudowy filtra. Najlepiej za pomocą wilgotnej szmatki, a następnie suchej. Do trudno dostępnych miejsc najlepiej użyć sprężonego powietrza lub odkurzacza.

REKLAMA

Wkładamy nowy wkład filtra i zakładamy górną pokrywę, po czym zatrzaskujemy klamry mocujące. Na końcu podłączamy przewód dolotowy powietrza i zabezpieczamy go za pomocą opaski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymiana filtra paliwa – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych przedstawimy proces odwadniania i wymiany filtra paliwa. Wymianę zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Odwadnianie wykonujemy co pół roku. Oczywiście można wydłużyć te okresy dwukrotnie jednak zalecamy pozostać przy tych wytycznych. Materiały eksploatacyjne nie są drogie i bez problemu można pozwolić sobie na znacznie częstsze wymiany.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa. W celu zebrania nadmiaru wody będzie nam potrzebne odpowiednie naczynie. Pamiętajmy, żeby nie dopuścić do wycieku oleju napędowego. Jeśli znajdzie się on na gumowych przewodach, to należy jak najszybciej go zmyć. W przeciwnym razie dojdzie do uszkodzenia przewodu w bardzo krótkim czasie (konieczność wymiany).

Odczepiamy z uchwytu elastycznego przewód odwadniający i opuszczamy go do dołu. Podstawiamy pod przewód odpowiednie naczynie i luzujemy śrubę odpowietrzającą na pokrywie filtra paliwa. Następnie otwieramy zawór spustowy pod filtrem i spuszczamy do naczynia około 0.1dm3 cieczy. Jeżeli mamy w zamiarze wymienić filtr, to należy spuścić całą zawartość jaka jest w filtrze paliwa.

Zakręcamy zawór spustowy oraz śrubę odpowietrzającą. Po zlaniu wody z filtra nie ma potrzeby odpowietrzania obwodu doprowadzania paliwa.

Wymiana filtra

Przystępujemy do wymiany filtra. Na początku należy opróżnić cały filtr przedstawionym powyżej sposobem. Odkręcamy wkład filtrujący z obudowy filtra. Najlepiej zrobić to za pomocą specjalnego klucza przeznaczonego do wymontowania filtru oleju. Pamiętajmy, że wkład filtru paliwa jest wypełniony olejem napędowym aż po same brzegi. Należy go wyjmować powoli i bardzo ostrożnie. Zalecamy podłożyć szmatkę pod obudowę filtru. Sprawdzamy w jakim stanie jest pierścień gwintowany z tworzywa sztucznego. Jeśli jest poluzowany, to należy go dokręcić ręką do podgrzewacza na filtrze.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana termostatu

Teraz napełniamy nowy wkład filtra olejem napędowym i przykręcamy na swoje miejsce. Pamiętajmy, żeby używać tylko i wyłącznie świeżego paliwa. Zwilżamy delikatnie gumową uszczelkę. Wkład filtru montujemy bez środkowego pierścienia uszczelniającego oraz pierścienia mocującego. Mogą być one dołączone do całego zestawu i są stosowane tylko do samochodów bez podgrzewacza paliwa.

Przystępujemy do odpowietrzenia układu paliwowego. Włączamy rozrusznik i kręcimy nim robiąc przerwy co 10 sekund. Podczas pracy rozrusznika cały układ zostanie całkowicie odpowietrzony. Rozrusznikiem należy obracać do momentu aż silnik „zaskoczy”. Może zdarzyć się tak, że zbyt duża ilość powietrza spowoduje, że rozruch silnika będzie niemożliwy. W takiej sytuacji należy poluzować nakrętkę kołpakową na wtryskiwaczu pierwszego lub czwartego cylindra. Po poluzowaniu należy tak długo kręcić rozrusznikiem aż nie zacznie wypływać paliwo. Dokręcamy nakrętkę kołpakową i ponawiamy próbę uruchomienia silnika. Zalecamy podłożyć szmatkę w miejscu luzowania nakrętki kołpakowej. Olej napędowy nie wpływa korzystnie na gumowe przewody.

Teraz udajemy się na jazdę próbną. Zwracamy szczególną uwagę na pracę silnika. Nie powinno być jakichkolwiek problemów. Po powrocie sprawdzamy szczelność całego obwodu. W przypadku wycieku dociskamy wszystkie elementy montażowe. Po zakończonej pracy zlewamy spuszczone paliwo do jednego pojemnika oraz zbieramy wszystkie szmatki razem z filtrem paliwa. Całość oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wylewać oleju napędowego w dowolne miejsce. Zużyte filtry również podlegają specjalnej utylizacji.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Wymiana filtru paliwa – silniki benzynowe

W przypadku wymiany filtru paliwa w silniku benzynowym należy zachować szczególną ostrożność. Całą pracę należy wykonywać z daleka od źródła ognia. Jeżeli zamierzamy przeprowadzać wymianę w garażu to należy pamiętać, żeby pomieszczenie było bardzo dobrze wentylowane.

Pierwszy krok to zlokalizowanie filtru paliwa. Znajduje się on pod samochodem z prawej strony bezpośrednio obok zbiornika paliwa. Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny lewarek z podstawkami oraz dwa zaciski.

Odłączamy ujemną klemę akumulatora i przechodzimy do uniesienia tyłu samochodu. Za pomocą podnośnika podnosimy tył auta i podstawiamy „kobyłki”. Pamiętajmy o podłożeniu klinów pod przednie koła.

Podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa i oznaczamy przewód zasilający i powrotny. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy. Wszystko po to, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Zakładamy zaciski na przewodzie i luzujemy powoli opaskę na przewodzie zasilającym i powrotnym. W ten sposób usuwamy powoli ciśnienie z układu. Zalecamy położyć szmatkę w miejscu łączenia. Odpinamy obydwa przewody od filtra i luzujemy śrubę obejmy. Wyjmujemy filtr z mocowania. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana alternatora

Przystępujemy do montażu. Filtr należy zamocować w taki sposób, żeby strzałka znajdująca się na nim była skierowana zgodnie z przepływem paliwa do silnika. Mocujemy filtr w obejmie i dokręcamy śruby mocujące obejmy. Następnie podłączamy przewody paliwowe i dokręcamy opaski zaciskowe. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu przewodów.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy czy nie ma widocznych wycieków. Jeśli znajdziemy nieszczelność, to należy sprawdzić mocowanie opasek zaimkowych. Na koniec udajemy się do punktu utylizacji w celu oddania zebranego paliwa i zużytego filtra. Odpady tego typu nie powinny być pozostawione w dowolnym miejscu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA