REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.

Zaczynamy od reflektora, który był montowany w modelach do września 1999 roku.

REKLAMA

Światła mijania

Pierwszy krok to otworzenie przedniej maski. Następnie naciskamy zaczep sprężysty i zdejmujemy osłonę. Wyjmujemy złącze i przesuwamy klamrę mocowania żarówki do góry. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i w jej miejsce montujemy nową. Zwracamy uwagę, żeby występy na cokole żarówki weszły w odpowiednie rowki obudowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Zapinamy klamrę mocującą sprawdzając czy znajduje się za zatrzaskami. Teraz wciskamy złącze na oprawę i zakładamy osłonę na tylną część reflektora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światła postojowe

Na początku zdejmujemy osłonę reflektora. Następnie wyjmujemy oprawkę chwytając ją za złącze. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawę i obracamy ją w lewo o 90 stopni po czym wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową, wciskamy i obracamy w prawo. W tym momencie możemy włożyć oprawkę z wymienioną żarówką do reflektora. Na końcu zakładamy osłonę z tworzywa sztucznego na tylną część reflektora.

Kierunkowskazy przednie

Pierwszy krok to wykręcenie wkrętu w górnej części lampy. Wyjmujemy ją do przodu zwracając uwagę, żeby nie połamać bocznych uchwytów. Chwytamy za oprawkę i przekręcamy ją w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Wciskamy przepaloną żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. W jej miejsce montujemy nową, wciskamy i przekręcamy w prawo.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Instalujemy oprawkę w reflektorze i obracamy w prawo. Wsuwamy lampę kierunkowskazu na swoje miejsce, zwracając uwagę, żeby boczne uchwyty weszły w swoje miejsca

Lampy przeciwmgielne

REKLAMA

W zależności od posiadanego modelu auta będziemy musieli zdemontować dolną listwę spojlera lub przedni zderzak. W przypadku kiedy reflektor zamontowany jest w nadwoziu to należy wykręcić wkręty i wyjąć reflektor do przodu po czym odpinamy złącze elektryczne. Jeśli reflektor jest zamontowany w zderzaku to należy podważyć i wyjąć osłonę oraz odkręcić wkręty mocujące. Na końcu wyjmujemy reflektor i odpinamy złącze elektryczne.

Mając wymontowany reflektor obracamy pokrywę w lewo i zdejmujemy ją. Odczepiamy klamrę mocowania żarówki i wyjmujemy ją. Wsadzamy nową i zabezpieczamy klamrą sprężystą. Wkładamy przewód w pokrywę i zakładamy ją na reflektorze. Pozostaje nam zamontować zderzak lub przedni spojler

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Reflektor przedni w modelach od października 1999

Na początku odczepiamy klamrę sprężystą z tyłu reflektora i odchylamy ją do boku po czym zdejmujemy pokrywę.

Światła mijania

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę co powoduje jej odpięcie. Wyjmujemy żarówkę z reflektora i w jej miejsce instalujemy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Światła drogowe

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę sprężystą. Wyjmujmy żarówkę z reflektora i w jej miejsce wsadzamy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Światła pozycyjne

Wyjmujemy z reflektora żarówkę razem z oprawką. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo o 90 stopni. W jej miejsce instalujemy nową i obracamy w prawo również o 90 stopni. Wciskamy do reflektora oprawkę razem z żarówką i montujemy pokrywę ochronną.

Kierunkowskazy przednie

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Demontujemy lampę kierunkowskazu, obracamy oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Wkładamy nową i montujemy w odwrotnej kolejności. Wkładamy oprawkę z żarówką do lampy i montujemy ją na swoim miejscu.

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji

Kierunkowskazy boczne

Podważamy lampę kierunkowskazu za pomocą płaskiego śrubokręta. Zalecamy podłożyć szmatkę, żeby nie uszkodzić lakieru. Po wyjęciu obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją z klosza. Demontujemy żarówkę z oprawki i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy oprawkę z lampą w błotnik.

Lampy tylne

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Otwieramy tylną klapę bagażnika i odginamy delikatnie poszycie w pobliżu lampy. Teraz naciskamy do wewnątrz zaczepy mocujące od strony bagażnika i wyjmujemy korpus lampy do środka. Wciskamy uszkodzona żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. Wciskamy nową żarówkę w oprawkę i obracamy w prawo. Na końcu wkładamy korpus lampy w obudowę i wciskamy dwa zaczepy mocujące.

Po stronie zewnętrznej znajduje się żarówka kierunkowskazu. Zaczynając od góry: światło hamowania, światło tylne, światło cofania prawa strona), światło przeciwmgielne (lewa strona)

Światło tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i podważamy lampę tablicy rejestracyjnej za pomocą szerokiego śrubokręta płaskiego. Wyjmujemy całą lampkę, a następnie obracamy oprawkę i wyjmujemy z klosza. Wyjmujemy przepalona żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy lampkę na swoje miejsce i sprawdzamy czy jest dobrze zamocowana w zaczepie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA