REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.

Zaczynamy od reflektora, który był montowany w modelach do września 1999 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Światła mijania

Pierwszy krok to otworzenie przedniej maski. Następnie naciskamy zaczep sprężysty i zdejmujemy osłonę. Wyjmujemy złącze i przesuwamy klamrę mocowania żarówki do góry. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i w jej miejsce montujemy nową. Zwracamy uwagę, żeby występy na cokole żarówki weszły w odpowiednie rowki obudowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Zapinamy klamrę mocującą sprawdzając czy znajduje się za zatrzaskami. Teraz wciskamy złącze na oprawę i zakładamy osłonę na tylną część reflektora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światła postojowe

Na początku zdejmujemy osłonę reflektora. Następnie wyjmujemy oprawkę chwytając ją za złącze. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawę i obracamy ją w lewo o 90 stopni po czym wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową, wciskamy i obracamy w prawo. W tym momencie możemy włożyć oprawkę z wymienioną żarówką do reflektora. Na końcu zakładamy osłonę z tworzywa sztucznego na tylną część reflektora.

Kierunkowskazy przednie

Pierwszy krok to wykręcenie wkrętu w górnej części lampy. Wyjmujemy ją do przodu zwracając uwagę, żeby nie połamać bocznych uchwytów. Chwytamy za oprawkę i przekręcamy ją w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Wciskamy przepaloną żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. W jej miejsce montujemy nową, wciskamy i przekręcamy w prawo.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Instalujemy oprawkę w reflektorze i obracamy w prawo. Wsuwamy lampę kierunkowskazu na swoje miejsce, zwracając uwagę, żeby boczne uchwyty weszły w swoje miejsca

Lampy przeciwmgielne

W zależności od posiadanego modelu auta będziemy musieli zdemontować dolną listwę spojlera lub przedni zderzak. W przypadku kiedy reflektor zamontowany jest w nadwoziu to należy wykręcić wkręty i wyjąć reflektor do przodu po czym odpinamy złącze elektryczne. Jeśli reflektor jest zamontowany w zderzaku to należy podważyć i wyjąć osłonę oraz odkręcić wkręty mocujące. Na końcu wyjmujemy reflektor i odpinamy złącze elektryczne.

Mając wymontowany reflektor obracamy pokrywę w lewo i zdejmujemy ją. Odczepiamy klamrę mocowania żarówki i wyjmujemy ją. Wsadzamy nową i zabezpieczamy klamrą sprężystą. Wkładamy przewód w pokrywę i zakładamy ją na reflektorze. Pozostaje nam zamontować zderzak lub przedni spojler

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Reflektor przedni w modelach od października 1999

Na początku odczepiamy klamrę sprężystą z tyłu reflektora i odchylamy ją do boku po czym zdejmujemy pokrywę.

Światła mijania

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę co powoduje jej odpięcie. Wyjmujemy żarówkę z reflektora i w jej miejsce instalujemy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Światła drogowe

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę sprężystą. Wyjmujmy żarówkę z reflektora i w jej miejsce wsadzamy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Światła pozycyjne

Wyjmujemy z reflektora żarówkę razem z oprawką. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo o 90 stopni. W jej miejsce instalujemy nową i obracamy w prawo również o 90 stopni. Wciskamy do reflektora oprawkę razem z żarówką i montujemy pokrywę ochronną.

Kierunkowskazy przednie

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Demontujemy lampę kierunkowskazu, obracamy oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Wkładamy nową i montujemy w odwrotnej kolejności. Wkładamy oprawkę z żarówką do lampy i montujemy ją na swoim miejscu.

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji

Kierunkowskazy boczne

Podważamy lampę kierunkowskazu za pomocą płaskiego śrubokręta. Zalecamy podłożyć szmatkę, żeby nie uszkodzić lakieru. Po wyjęciu obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją z klosza. Demontujemy żarówkę z oprawki i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy oprawkę z lampą w błotnik.

Lampy tylne

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Otwieramy tylną klapę bagażnika i odginamy delikatnie poszycie w pobliżu lampy. Teraz naciskamy do wewnątrz zaczepy mocujące od strony bagażnika i wyjmujemy korpus lampy do środka. Wciskamy uszkodzona żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. Wciskamy nową żarówkę w oprawkę i obracamy w prawo. Na końcu wkładamy korpus lampy w obudowę i wciskamy dwa zaczepy mocujące.

Po stronie zewnętrznej znajduje się żarówka kierunkowskazu. Zaczynając od góry: światło hamowania, światło tylne, światło cofania prawa strona), światło przeciwmgielne (lewa strona)

Światło tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i podważamy lampę tablicy rejestracyjnej za pomocą szerokiego śrubokręta płaskiego. Wyjmujemy całą lampkę, a następnie obracamy oprawkę i wyjmujemy z klosza. Wyjmujemy przepalona żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy lampkę na swoje miejsce i sprawdzamy czy jest dobrze zamocowana w zaczepie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA