Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych
REKLAMA
REKLAMA
Wielu kierowców przypomina sobie o posiadaniu świec żarowych w swoim aucie podczas okresu zimowego. Kiedy są problemy z uruchomieniem silnika dopiero zaczynamy myśleć o wymianie. Najlepiej wykonywać to regularnie co 40 000 kilometrów. Unikniemy wtedy problemów w okresie zimowym i nasz silnik będzie miał zapewnione odpowiednie warunki pracy.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu
REKLAMA
Jeśli chodzi o odpowiedni dobór świec to podczas zakupów warto podać sprzedawcy numer naszego nadwozia oraz typ silnika. Wówczas jest w stanie dobrać nam odpowiednie świece do naszego auta. Pamiętajmy, że po jakimś czasie oznaczenia producenta podlegają zmianie. Może być tak, że na rynku nie są już dostępne świece pod takimi samymi oznaczeniami jak nasze stare. Koszt zakupu kompletu to około 100 złotych. Oczywiście są i droższe modele, wszystko zależy od tego, co wybierzemy.
Wymianę świec przeprowadzamy na zimnym silniku lub kiedy ma taką temperaturę, że mamy możliwość dotknięcia się do niego bez oparzenia. Wykręcanie ich z gorącego silnika może doprowadzić do uszkodzenia gwintu w głowicy.
Teraz odkręcamy przewody elektryczne świec żarowych. Następnie za pomocą sprężonego powietrza przedmuchujemy zagłębienia świec w celu usunięcia wszystkich zanieczyszczeń. Nie można dopuścić do tego, żeby przedostały się do otworów przy świecach. Odkręcamy po kolei każdą świecę zwracając uwagę, żeby klucz nie był prowadzony ukośnie. Jeżeli któraś ze świec stawia opór nie należy wykręcać jej na siłę.
Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi
REKLAMA
Ukręcona świeca żarowa nie jest łatwa do wykręcenia. W przypadku pęknięcia czeka nas wizyta w specjalistycznym zakładzie dlatego najpierw zalecamy polać świecę odrdzewiaczem. Jest to dosyć kontrowersyjna metoda jednak w wielu przypadkach okazuje się skuteczna.
Teraz wkręcamy świece żarowe ręcznie a następnie dokręcamy za pomocą klucza dynamometrycznego. Tutaj nie zalecamy wykonywać tego na wyczucie ponieważ świece żarowe są podatne na uszkodzenia. W silniku z komorami wirowymi moment dokręcania wynosi 25Nm. W jednostce z bezpośrednim wtryskiem jest to 15Nm. Na końcu podłączamy i przykręcamy przewody elektryczne.
Uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy pracuje prawidłowo. Po takiej wymianie nie powinno być problemu z rozruchem podczas zimnych dni.
Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA