REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana świec żarowych w Volkswagenie Polo III.
Wymiana świec żarowych w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawne świece żarowe to podstawa w każdym silniku wysokoprężnym. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece żarowe w Volkswagenie Polo III.

Wielu kierowców przypomina sobie o posiadaniu świec żarowych w swoim aucie podczas okresu zimowego. Kiedy są problemy z uruchomieniem silnika dopiero zaczynamy myśleć o wymianie. Najlepiej wykonywać to regularnie co 40 000 kilometrów. Unikniemy wtedy problemów w okresie zimowym i nasz silnik będzie miał zapewnione odpowiednie warunki pracy.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

REKLAMA

Jeśli chodzi o odpowiedni dobór świec to podczas zakupów warto podać sprzedawcy numer naszego nadwozia oraz typ silnika. Wówczas jest w stanie dobrać nam odpowiednie świece do naszego auta. Pamiętajmy, że po jakimś czasie oznaczenia producenta podlegają zmianie. Może być tak, że na rynku nie są już dostępne świece pod takimi samymi oznaczeniami jak nasze stare. Koszt zakupu kompletu to około 100 złotych. Oczywiście są i droższe modele, wszystko zależy od tego, co wybierzemy.

Wymianę świec przeprowadzamy na zimnym silniku lub kiedy ma taką temperaturę, że mamy możliwość dotknięcia się do niego bez oparzenia. Wykręcanie ich z gorącego silnika może doprowadzić do uszkodzenia gwintu w głowicy.

Teraz odkręcamy przewody elektryczne świec żarowych. Następnie za pomocą sprężonego powietrza przedmuchujemy zagłębienia świec w celu usunięcia wszystkich zanieczyszczeń. Nie można dopuścić do tego, żeby przedostały się do otworów przy świecach. Odkręcamy po kolei każdą świecę zwracając uwagę, żeby klucz nie był prowadzony ukośnie. Jeżeli któraś ze świec stawia opór nie należy wykręcać jej na siłę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

REKLAMA

Ukręcona świeca żarowa nie jest łatwa do wykręcenia. W przypadku pęknięcia czeka nas wizyta w specjalistycznym zakładzie dlatego najpierw zalecamy polać świecę odrdzewiaczem. Jest to dosyć kontrowersyjna metoda jednak w wielu przypadkach okazuje się skuteczna.

Teraz wkręcamy świece żarowe ręcznie a następnie dokręcamy za pomocą klucza dynamometrycznego. Tutaj nie zalecamy wykonywać tego na wyczucie ponieważ świece żarowe są podatne na uszkodzenia. W silniku z komorami wirowymi moment dokręcania wynosi 25Nm. W jednostce z bezpośrednim wtryskiem jest to 15Nm. Na końcu podłączamy i przykręcamy przewody elektryczne.

Uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy pracuje prawidłowo. Po takiej wymianie nie powinno być problemu z rozruchem podczas zimnych dni.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA