REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie usterki mają samochody używane? Mamy raport

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie usterki mają samochody używane?
Jakie usterki mają samochody używane? Mamy raport

REKLAMA

REKLAMA

Jakie usterki mają samochody używane? Karoseria, lampy czy może klimatyzacja? Uszkodzenia aut z drugiej ręki sprawdzili specjaliści autoDNA.

Jakie usterki mają samochody używane? Samochody krajowe

REKLAMA

Pojazdy, których pierwsza rejestracja była w Polsce, najczęściej uszkodzone miały elementy karoserii zewnętrznej. Różnego rodzaju uszkodzenia blach w wyniku zderzeń miało aż 41% spośród wszystkich samochodów ze szkodami sprawdzonych za pomocą autoDNA w 2022 r. W aż 15% przypadków raporty wykazywały defekt oświetlenia zewnętrznego. Niedziałająca lampa czy zbity reflektor to drugi najpopularniejszy powód uszkodzenia dla aut pochodzenia krajowego. Trzecim są elementy konstrukcyjne nadwozia, co wskazuje na udział w poważnej kolizji.

REKLAMA

Kolejnymi elementami samochodu ulegającymi uszkodzeniu są szyby, układ zawieszenia oraz układ chłodzenia i klimatyzacji, który w przypadku aut używanych może być już mocno wyeksploatowany. Bardzo rzadko zdarzały się przypadki uszkodzeń tapicerki, układu kierowniczego, układu bezpieczeństwa biernego, jak również osprzętu silnika, skrzyni biegów i układ przeniesienia napędu oraz układu bezpieczeństwa czynnego i hamulcowego.

Ważne

Ciekawostka? Układ elektryczny występujący z pojazdach hybrydowych i elektrycznych to zaledwie 0,01% wszystkich uszkodzeń odnotowanych w raportach wygenerowanych w 2022 r.

Jakie usterki mają samochody używane? Auta z importu

REKLAMA

Auta pochodzące z importu w porównaniu do krajowych nieco częściej miały uszkodzone oświetlenie zewnętrzne, układ zawieszenia i elementy konstrukcyjne nadwozia (np. słupki, podłużnice, belki), co wynika z faktu sprowadzania dużej liczby samochodów powypadkowych. Nieco rzadziej (35% zamiast 41% dla krajowych) uszkodzone są w nich elementy karoserii zewnętrznej oraz szyby (9,5% wobec 10% dla krajowych).

Strukturę importu widać też w uszkodzeniach układu elektrycznego dla samochodów z tego typu napędem - było ich trzykrotnie więcej pod względem procentowym niż dla analogicznych pojazdów pochodzenia polskiego. Wynika to ze sporej popularności aut z napędem hybrydowym. Znacznie częściej od krajowych aut występują też uszkodzenia osprzętu silnika, tapicerki, układu kierowniczego oraz układ bezpieczeństwa biernego.

Co sprawdzić podczas zakupu samochodu używanego?

Warto podkreślić, że zarówno samochody krajowe, jak również z importu w większości mają uszkodzenia jednej z 4 kategorii: karoserii zewnętrznej, oświetlenie zewnętrznego, elementów konstrukcyjnych nadwozia oraz szyb. Te elementy są szczególnie podatne na uszkodzenia w przypadku wypadków. Nie należy jednak lekceważyć innych defektów, w tym mechanicznych związanych z osprzętem silnika, układem chłodzenia i klimatyzacji czy zawieszenia. Naprawa tego typu uszkodzeń może okazać się bardzo kosztowna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA