REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki samochód można kupić za średnią krajową?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaki samochód można kupić za średnią krajową?
Jaki samochód można kupić za średnią krajową?
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Jaki samochód można kupić za średnią krajową? Oto lista modeli, które są dostępne za kwotę wynoszącą maksymalnie 6 883,96 zł brutto.

rozwiń >

Samochód używany za prawie 7 tys. zł

Według Głównego Urzędu Statystycznego przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w styczniu 2023 roku w porównaniu ze styczniem 2022 r. było wyższe o 13,5 proc i wyniosło 6 883,96 zł brutto. Z analizy AAA AUTO wynika, że za takie wynagrodzenie można już kupić samochód. W lutym 2023 roku, w przedziale 6 800-7 000 zł brutto, na rynku samochodów używanych można było wybrać spośród 605 ofert sprzedaży aut.

REKLAMA

REKLAMA

Jaki samochód można kupić za średnią krajową? Liderem Peugeot 307

Wśród ponad 600 aut używanych w przedziale cenowym 6 800-7 000 złotych, najwięcej ofert sprzedaży w lutym 2023 roku dotyczyło modelu Peugeot 307 (497 ofert). Należy on do niższej klasy średniej i był produkowany od 2001 roku. Auto cenione jest przede wszystkim za dużą przestrzeń pasażerską i bagażową. W 2002 roku Peugeot 307 zdobył tytuł Samochodu Roku. Jego produkcję zakończono w 2007 roku i zaprezentowano następcę, czyli model Peugeot 308. Mediana ceny tego modelu wynosiła w lutym 2023 roku 6 900 zł., a mediana wieku 18,3 lat.

Numer dwa to Chevrolet Lacetti

Chevrolet Lacetti, to drugi w kolejności model w przedziale cenowym 6 800-7 000 złotych, z największą liczbą ogłoszeń o sprzedaży na rynku wtórnym (38 egzemplarzy). Auto należy do niższej klasy średniej i zadebiutował w 2003 roku, jako następca modelu Daewoo Lanos. Od 2004 roku na rynku europejskim nazywa się odpowiednio - Chevrolet Lacetti (hatchback) oraz Chevrolet Nubira (sedan i kombi). Zmiana nazwy związana była z bankructwem Daewoo i przejęciem marki przez Chevroleta. Stylistykę wersji hatchback opracował znany projektant Georgio Giugiaro, a wersje sedan oraz kombi powstały w biurach projektowych Pininfariny. Mediana ceny Chevrolet Lacetti w styczniu 2023 roku wynosiła 6 945 zł., a mediana wieku 16,8 lat.

Trzecie auto za średnią krajową to Fiat Idea

Na trzecim miejscu pod względem liczby ofert sprzedaży uplasował się Fiat Idea (19 ofert), mały minivan produkowany od 2004 roku. Auto zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro, dzięki któremu przy tak niewielkich rozmiarach zaskakuje przestronnym wnętrzem. W mieście samochód sprawdza się doskonale, a przy tym pozwala czuć się swobodniej niż w niejednym kompakcie. Mediana ceny Fiata Idea w lutym 2023 roku wyniosła 6 999 zł, a mediana wieku 18 lat.

REKLAMA

Lista samochodów za średnią krajową

  • Dodge Caravan
  • Mitsubishi Galant
  • Fiat Idea
  • Mitsubishi Space Wagon
  • Hyundai Trajet
  • Chevrolet Lacetti
  • Fiat Multipla
  • Kia Shuma
  • Peugeot 307
  • Honda Stream

Jak kupić auto używane za średnią krajową?

Zakup samochodu używanego, którego mediana wieku wynosi kilkanaście lat, jest obarczony sporym ryzykiem pod względem technicznym, ale także prawnym. Należy kupować tam, gdzie oferowana jest gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku odkrycia dodatkowego problemu w historii samochodu, którego nie ujawniła nawet najbardziej szczegółowa kontrola. Jest to oczywiście możliwe przede wszystkim u tych sprzedawców, którzy kupują samochody na własność, a nie tylko funkcjonują jako pośrednicy – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek aut używanych w Polsce w roku 2023

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w styczniu 2023 roku w Polsce oferowano 187.980 aut z drugiej ręki, co oznacza wzrost w stosunku do grudnia ub.r. o 18.597 samochodów. Natomiast spadła mediana ceny do 30.700 zł. Biorąc pod uwagę medianę ceny, przeciętne miesięczne wynagrodzenie w styczniu 2023 roku było ponad 4 razy niższe.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA