REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy w samochodzie z filtrem DPF można stosować oleje niskopopiołowe innej klasy niż zaleca producent?

 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Wybór prawidłowego oleju niskopopiołowego musi być poparty odpowiednią wiedzą. Zła decyzja może skutkować szybkim zapchaniem filtra cząstek stałych.
Wybór prawidłowego oleju niskopopiołowego musi być poparty odpowiednią wiedzą. Zła decyzja może skutkować szybkim zapchaniem filtra cząstek stałych.
castrol

REKLAMA

REKLAMA

Szukając leju do auta z filtrem DPF można spotkać takie o klasie C1 czy C4 posiadające bardzo niską zawartość popiołów siarczanowych. Czy można jest stosować zamiennie?

Stosowanie oleju niskopopiołowego tzw. low SAPS ma na celu przedłużenie żywotności filtra cząstek stałych DPF. W tym celu zostały opracowane cztery standardy jakości w klasyfikacji ACEA: C1/C2/C3/C4. Teoretycznie rzecz biorąc jeśli rozpatrujemy samo zagadnienie ilości popiołów siarczanowych w oleju to olej o niższej zawartości tych popiołów powinien być lepszy dla filtra i można przypuszczać, iż oleje w klasach C1 oraz C4 będą miały najlepsze cechy współpracy z filtrem DPF.

REKLAMA

Zobacz też: Mieszalność olejów silnikowych – to nie takie proste

Niemniej jednak nie należy zapominać iż olej silnikowy pracuje przede wszystkim w silniku, a tam inne klasy jakości niż wymagane przez producenta nie powinny być stosowane. Wiąże się to z innymi wymaganiami stawianymi przed olejem jak:

- grubość tworzonego filmu olejowego (powiązana z lepkością),

- trwałość filmu olejowego (powiązana z klasą jakości),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wymiana oleju przed wakacyjną podróżą – poradnik

- energooszczędność oleju (powiązana z klasą jakości),

- poziom czystości utrzymywany w silniku (powiązany z jakością),

- możliwość pracy w trybie wymian LongLife (powiązany z jakością i dostosowaniem silnika),

- współpraca z elementami dodatkowymi silnika jak turbosprężarka, hydrauliczna napinacze pasków lub łańcuszków, pompowtryskiwacze, hydrauliczne mechanizmy przestawiania faz rozrządu (powiązana z jakością i lepkością) itp.

Zobacz też: Olej do auta z filtrem DPF - najważniejsze cechy

Opierając się na wiedzy o wszystkich cechach i trybach pracy oleju silnikowego łatwo wysunąć wniosek – jedyny prawidłowy – iż stosowanie oleju o innej klasie jakości i lepkości niż wymagany przez producenta nie powinno mieć miejsca i zawsze niesie za sobą ryzyko poważnych uszkodzeń silnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA