REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Krzysztof Jurczyk
Pasjonat motoryzacji
Przepalona uszczelka pod głowicą to poważna usterka, której naprawa może być bardzo trudna i kosztowna.
Przepalona uszczelka pod głowicą to poważna usterka, której naprawa może być bardzo trudna i kosztowna.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy braku kompresji? Zaraz właśnie o tym opowiemy.

Uszkodzona uszczelka pod głowicą – objawy, skutki, naprawa

Uszczelka pod głowicą jest elementem umieszczonym pomiędzy głowicą a kadłubem silnika. Przez odpowiednie kanały przepływają przez nią olej i płyn chłodniczy. Nie jest ona elementem eksploatacyjnym i w teorii została przeliczona na całe życie jednostki napędowej. Po czym rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

REKLAMA

REKLAMA

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

- duży ubytek płynu chłodniczego,

- biały dym wydobywający się z rury wydechowej,

- pod korkiem od płynu chłodniczego pojawia się „orzechowy” nalot (tzw. masło),

REKLAMA

- podnoszący się poziom oleju,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- zbyt wysoka temperatura silnika,

- trudności z rozruchem,

- nierówna praca na wolnych obrotach,

- zapach spalin wewnątrz samochodu.

Zobacz też: Tuleje cylindrów - rodzaje i właściwości

Jak sprawdzić stan uszczelki pod głowicą?

Jeżeli podejrzewamy, że w naszym samochodzie uszczelka pod głowicą uległa awarii, nie musimy od razu jechać do warsztatu w celu potwierdzenia naszych obaw. W Internecie dostępne są zestawy, które pozwolą nam na weryfikację stanu uszczelki. Zestaw składa się z plastikowej rurki osadzonej w gumowym korku o kształcie stożka oraz 100 ml płynu. Aby dokonać testu należy wlać do rurki ok. 3ml płynu, a następnie umieścić ją w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego. Kolejnym krokiem jest odpalenie samochodu. Należy pamiętać, aby silnik w czasie testu był zimny. Płyn ten w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmienia kolor, w zależności czy jest to silnik benzynowy czy wysokoprężny, na zielony lub żółty. Jeżeli po kilku minutach ciecz pozostanie niebieska, oznacza to, że uszczelka spełnia swoją funkcję i nie wymaga naprawy. Jeżeli zaś płyn odbarwi się, musimy jak najszybciej udać się do serwisu.

Polecamy: Podróże służbowe. Rozliczenia podatkowe w firmie
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Skutki jazdy z uszkodzoną uszczelką pod głowicą

Konsekwencje jazdy z niesprawną uszczelką pod głowicą mogą być tragiczne. Może dojść do zapieczenia się pierścieni tłokowych, skrzywienia się głowicy, zatarcia wału na panewkach a nawet silnika! Jeśli dojdzie do zatarcia silnika, nie pozostaje nic innego jak wymiana na inny.

Naprawa uszczelki pod głowicą

Jeżeli już dojdzie do przepalenia uszczelki pod głowicą, sama jej wymiana nie ma sensu. Do wykonania tej operacji potrzebna jest rozbiórka całego silnika - a to oznacza dużo szerszy zakres prac mechanika. Dlatego warto sprawdzić stan głowicy, ponieważ niemal zawsze okazuje się, że potrzebna jest jej obróbka. Regeneracja samej głowicy obejmuje spawanie pęknięć materiału, naprawę gniazd zaworowych, wymianę prowadnic zaworowych, planowanie (czyli szlifowanie płaszczyzny głowicy), a także wymianę uszczelniaczy. Ceny takiej usługi zaczynają się od 700-800 złotych wzwyż (dotyczy to samej robocizny). Ostateczna kwota zależy oczywiście od serwisu i rodzaju silnika.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA