Wymiana rozrządu w Audi 3.0 TDI (A4, A6, A8, Q7) - ceny części i robocizny
REKLAMA
REKLAMA
Audi 3.0 TDI - awaria rozrządu
REKLAMA
Silnik 3.0 TDI wprowadzony do samochodów Audi w 2004 roku nie cieszy się dobrą opinią na rynku pojazdów używanych. Potencjalni nabywcy obawiają się wysokich kosztów napraw tego silnika. I trzeba przyznać, że w przypadku motorów z przebiegami powyżej 200 000 km obawy te nie są bezpodstawne.
NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!
Zobacz galerię: Najmniej awaryjne 10-letnie auta
Największe zastrzeżenia budzi układ rozrządu tego silnika. Jego skomplikowana konstrukcja podnosi wyraźnie koszty jego wymiany. Co więcej doświadczeni mechanicy zalecają wykonanie gruntownej naprawy, obejmującej montaż także tych elementy, które bezpośrednio przenoszą napęd łańcucha rozrządu, a mianowicie kół zębatych. A to wyraźnie podnosi koszty wymiany.
Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI
Wymiana rozrządu w silniku Audi 3.0 TDI: ceny wszystkich części
W skład napędu rozrządu w silniku 3.0 TDI wchodzą następujące elementy
- 4 łańcuchy :dolny, górny, lewy i prawy każdy za 292 zł
- 3 ślizgi: lewy górny i prawy górny (każdy za 81 zł) oraz jeden środkowy górny 153 zł
- 4 napinacze: lewy prawy (po 795 zł) oraz dwa mniejsze (za 304 zł i 160 zł)
- 6 kół zębatych: 3x84 zł, 2x623 zł oraz dolne koło zębate 255 zł
- pompa wody (442 zł po regeneracji) lub 814 zł (też po regeneracji ale bez oddawania swojej pompy)
Koszt oryginalnych części napędu rozrządu w silniku 3.0 TDI sięga zatem ok. 5000 zł. Kwota bardzo duża zważywszy, że do przeciętnego auta, w którym rozrząd napędzany jest paskiem, łączny koszt części nie powinien przekroczyć 800 zł.
Wymiana rozrządu w silniku Audi 3.0 TDI: robocizna
Oprócz wysokich cen części zamiennych bardzo kosztowna jest również sama usługa wymiany rozrządu w tym silniku. 3-litrowa jednostka napędowa ustawiona jest wzdłużnie w komorze silnika, a napęd rozrządu umieszczony jest od ściany grodziowej auta. W rezultacie, aby wymienić rozrząd, silnik należy wyjąć z auta, co znacząco podnosi koszt operacji. Przeciętny mechanik zażąda za tą usługę ok. 1300 zł, natomiast ASO nawet 5 000 zł!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.