REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak chronić lakier w okresie zimowym?

Jakub Miłkowski
Zimą należy zwrócić szczególną uwagę na powłokę lakierniczą
Zimą należy zwrócić szczególną uwagę na powłokę lakierniczą

REKLAMA

REKLAMA

Zima to dla karoserii prawdziwy czas próby. Aby przetrwała ten okres, należy odpowiednio wcześniej zabezpieczyć jej powierzchnię przed szkodliwym działaniem różnych czynników pojawiających się zimą.

Stale atakowana powłoka lakiernicza w okresie zimowym traci na odporności, przez co tworzą się na niej niewielkie uszkodzenia. Powstałe w wyniku np. uderzeń drobnych kamyczków odpryski lakieru umożliwiają wodzie i solance dotarcie bez przeszkód do chroniącej blachę warstwy ocynku, tworząc w ten sposób ogniska korozji, z których powstaje rdza.

REKLAMA

Zobacz też: Przygotowanie auta do zimy - podstawowe czynności

REKLAMA

Często w wyposażeniu zimowym samochodu znajduje się tylko skrobaczka do szyb. Jak wskazuje nam sama nazwa jest to przyrząd do oczyszczenia szyb z lodu i śniegu. Jednak wielu kierowców używa jej także do czyszczenia całego samochodu. Wiosną przez to mamy porysowany cały samochód, co jest pierwszym ogniwem do korozji.

 Na początku powinniśmy solidnie zabezpieczyć karoserię, przed tzw. rudymi wykwitami, w tym celu należy ją dokładnie oczyścić i odtłuścić. Następnie musimy dokonać dokładnych oględzin stanu dotychczasowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Gdy znajdziemy wszystkie ubytki należy je odpowiednio zabezpieczyć, punktowo nakładając dobrany w sklepie lakierniczym, lakier zaprawowy, bądź też naprawę zlecić profesjonalnemu warsztatowi.

Zobacz też: Jak bezpiecznie jeździć zimą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Należy także pamiętać o ochronie wszelkiego typu zawiasów od drzwi, klapy bagażnika, i tym podobnych. Nie zabezpieczenie tychże elementów zwiększy ich podatność na uszkodzenia. Z kolei przy pomocy różnej maści preparatów można z powodzeniem uchronić najbardziej narażone na działanie soli nadkola i progi. Takie środki dodatkowo stanowią swoistą powłokę antykorozyjną, izolującą blachę od szkodliwych czynników zewnętrznych.

Aby zabezpieczyć dobrze powłokę karoserii należy dokładnie nawoskować lakier. Na naszym rynku dostępny jest szeroki wybór różnego rodzaju specjalnych past. Ich podstawowym składnikiem jest wosk Carnauba - najtwardszy wosk znany na świecie, wydobywany z brazylijskich palm. Nałożenie warstwy ochronnej, za pomocą wosku, zniweluje ryzyko powstania dodatkowych korozji w miejscach gdzie została uszkodzona powłoka lakiernicza. Warto poświęcić tej czynności bardzo dużo uwagi przed zimą, głównie ze względu na niskie temperatury, które uniemożliwią woskowanie lakieru przez kilka miesięcy w tym okresie.

Zobacz też: Alternatywa dla opon zimowych i „łańcuchów”

Polska zaliczana jest do jednych z niewielu krajów w Europie, w których w tak dużych ilościach stosuje się groźną dla karoserii mieszankę soli. Stąd tak priorytetowe jest zabezpieczenie lakieru przed zimą. Pozwoli to także na uniknięcie uszkodzeń wynikających z eksploatacji, takich jak: rysy oraz odpryski na lakierze, których niestety nie obejmuje gwarancja antykorozyjna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA