REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne. Tak, można je wyrobić.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Indywidualne zielone tablice rejestracyjne. Tak, można je wyrobić.
Indywidualne zielone tablice rejestracyjne. Tak, można je wyrobić.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne: czy da się je wyrobić? Ile kosztują? I jaki napis mogą zawierać?

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne: zasady wydawania

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne wyglądają dokładnie tak samo jak standardowe tablice indywidualne, jednak mają zielone tło. Jaki napis zawierają? Pierwsze dwa znaki to znacznik województwa (np. W0, W1). Poza tym kierowca może zadecydować o dowolnym wyborze kolejnych znaków – tych nie może być mniej niż 3 i więcej niż 5. Urzędnicy dopuszczają stosowanie liter bez polskich znaków, a do tego napis na tablicy nie może być obraźliwy ani wulgarny. Tą kwestię rozstrzyga jednak urzędnik – to on decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu wniosku.

REKLAMA

Wybór zielonych tablic rejestracyjnych indywidualnych wymaga jednego. Zaznaczenia dwóch rubryk we wniosku – jednej dotyczącej indywidualnego numeru, a drugiej zielonego tła.

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne: do jakich aut?

Indywidualne, zielone tablice rejestracyjne mogą być wydane wyłącznie pojazdom zeroemisyjnym. Mowa w tym przypadku o napędzie elektrycznym lub wodorowym. Nawet jeżeli kierowca skłamie podczas składania wniosku, błąd dość szybko wyłapie diagnosta podczas przeglądu technicznego. W efekcie właściciel np. hybrydy plug-in będzie musiał zmienić tablice na standardowe, a do tego czasu nie uzyska pozytywnego wyniku badania technicznego.

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne: jakie dają uprawnienia?

Indywidualne, zielone tablice rejestracyjne dają dokładnie takie same uprawnienia, jak standardowe zielone tablice rejestracyjne. To oznacza, że właściciel pojazdu zeroemisyjnego może bez konsekwencji poruszać się bus-pasem (chyba że lokalni włodarze zadecydowali inaczej), wjeżdżać do stref zeroemisyjnych w miastach, a do tego parkować w strefach płatnego parkowania bez żadnych opłat.

Indywidualne zielone tablice rejestracyjne: ile kosztuje ich wydanie?

REKLAMA

Z punktu widzenia urzędnika nie ma różnicy czy ma on wystawić indywidualne tablice rejestracyjne o standardowym wzorze, czy indywidualne, zielone tablice rejestracyjne. Opłata jest dokładnie taka sama. Za same oznaczenia kierujący zapłaci dokładnie 1000 zł. Co więcej, będzie musiał wpłacić też 12,5 zł za komplet nalepek legalizacyjnych oraz 0,5 zł opłaty ewidencyjnej za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych. Czy na tym opłaty się kończą? Nie zawsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczekiwanie na wyprodukowanie indywidualnych tablic to mniej więcej trzy tygodnie. Jeżeli kierowca będzie chciał jeździć autem w tym czasie, musi dopłacić 30 zł za tymczasowe tablice rejestracyjne – a także 12,5 zł za ich legalizację i 0,5 zł opłaty ewidencyjnej.

W przypadku indywidualnych, zielonych tablic rejestracyjnych do motocykla opłata wynosi 500 zł. Jednoślady są bowiem na ogół wyposażone w jedną tablicę, a nie dwie jak auto.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA