REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje ubezpieczenie "anglika"?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan GT-R 2014
Nissan GT-R 2014
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Kupując anglika warto zwrócić uwagę na jego koszt ubezpieczenia OC w poszczególnych towarzystwach.

Polisa OC dla anglika

REKLAMA

Od 15 sierpnia bieżącego roku posiadacze samochodów z kierownicą po prawej stronie nie muszą już dokonywać kosztownych przeróbek. Do tej pory właściciele aut sprowadzonych z Wielkiej Brytanii lub Irlandii, wydawali nawet kilkanaście tysięcy złotych za przełożenie kierownicy oraz inne modyfikacje. Teraz potrzebne będą znacznie mniejsze zmiany (m.in. dotyczące reflektorów i lusterek). Nowelizacja polskich przepisów powinna zwiększyć popularność samochodów sprowadzonych z Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Osoby zastanawiające się nad zakupem takich aut, najpierw powinny sprawdzić koszt obowiązkowego ubezpieczenia OC. 

REKLAMA

Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl zwraca uwagę, że relację między kosztem ubezpieczenia auta kupionego w Polsce oraz tzw. „anglika” można przeanalizować na konkretnym przykładzie (patrz poniżej). Dotyczy on trzydziestopięcioletniego kierowcy, który ubezpiecza niedawno zakupionego Volkswagena Passata z 2008 r. Różnica pomiędzy dwoma wariantami analizy jest związana tylko z miejscem pierwszej rejestracji pojazdu (Wielka Brytania lub Polska). Samochód z Wysp Brytyjskich ma kierownicę po prawej stronie, ale został przystosowany do użytkowania w Polsce zgodnie z przepisami obowiązującymi od 15 sierpnia 2015 r. (patrz poniżej).   

REKLAMA

Wariant 1 (auto z kierownicą po lewej stronie): klient ubezpiecza czerwonego Volkswagena Passata B6 sedan Comfortline 1.6 8V (102 KM) z 2008 r. Auto zostało zakupione w polskim salonie VW. Data jego pierwszej rejestracji to 17 sierpień 2008 r. Samochód do tej pory nie miał uszkodzeń, a jego przebieg wynosi 90 000 km. Przykładowy VW Passat posiada sprawny i fabryczny immobilizer, sprawny fabryczny autoalarm oraz sprawny i fabryczny GPS.

Wariant 2 (auto z kierownicą po prawej stronie): klient ubezpiecza czerwonego Volkswagena Passata B6 sedan Comfortline 1.6 8V (102 KM) z 2008 r. Auto zostało zakupione w brytyjskim salonie VW i sprowadzone do Polski w lipcu 2015 r. Data jego pierwszej rejestracji w Wielkiej Brytanii to 17 sierpień 2008 r. Data pierwszej rejestracji w Polsce to 24 sierpień 2015 r. Samochód do tej pory nie miał uszkodzeń, a jego przebieg wynosi 90 000 km. Przykładowy VW Passat posiada sprawny i fabryczny immobilizer, sprawny fabryczny autoalarm oraz sprawny i fabryczny GPS. Samochód został przystosowany do użytkowania w Polsce poprzez modyfikację świateł zewnętrznych, prędkościomierza oraz lusterek wstecznych.

Kalkulacje przeprowadzone na podstawie danych porównywarki Ubea.pl z 18 sierpnia 2015 r. wskazują, że tylko w jednym towarzystwie ubezpieczenie samochodu sprowadzonego z Wielkiej Brytanii będzie znacznie droższe. Firma Uniqa dla kierowców takich aut, nalicza składkę wyższą o prawie 200% (patrz poniższe zestawienie). Minimalne różnice są widoczne po sprawdzeniu składek ustalanych przez Liberty Ubezpieczenia oraz Link4. „Właściciel przykładowego samochodu z kierownicą po prawej stronie nie zapłaci więcej za obowiązkową polisę w firmach Aviva Direct, Gothaer, Generali Direct oraz MTU” - informuje Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prezentacja dodatkowych kosztów ubezpieczenia samochodu posiadającego kierownicę po prawej stronie

Nazwa ubezpieczyciela

Wariant 1: roczny koszt ubezpieczenia VW     Passata z kierownicą po                    lewej stronie

Wariant 2: roczny koszt ubezpieczenia VW Passata z kierownicą po prawej stronie

Różnica w wysokości rocznej składki (względem tańszego wariantu)

Kwotowa/Procentowa

Aviva Direct

575 zł

575 zł

0 zł/0,00%

Generali Direct

480 zł

480 zł

0 zł/0,00%

Gothaer

573 zł

573 zł

0 zł/0,00%

Liberty Ubezpieczenia

643 zł

650 zł

7 zł/1,09%

Link4

538 zł

544 zł

6 zł/1,12%

MTU (Ergo Hestia)

583 zł

583 zł

0 zł/0,00%

Uniqa

626 zł

1 877 zł

1 251 zł/199,84%

Średnia dla analizowanych towarzystw

 574 zł

 755 zł

181 zł/31,46%

*- Pozostałe założenia: trzydziestopięcioletni klient ubezpieczyciela otrzymał prawo jazdy 1 lutego 1999 r. Właściciel VW Passata pracuje w banku, jest żonaty i ma jedno dziecko (6 lat). Posiadacz auta mieszka w Warszawie (kod pocztowy: 01-001) i posiada garaż indywidualny. Przykładowy kierowca do tej pory użytkował trzy samochody, a najdłuższy okres użytkowania jednego auta wynosił 5 lat. Wcześniej przykładowy klient miał dziesięć rocznych ubezpieczeń OC. Zniżka z ostatniej polisy w Allianz to 40%. Kierowca spowodował jedną szkodę cztery lata wcześniej. Samochód nie będzie wykorzystywany na potrzeby działalności gospodarczej. Klient ubezpiecza go po raz pierwszy. Ochrona ubezpieczeniowa ma obowiązywać od 25 sierpnia 2015 r. Ubezpieczony zakupi polisę i opłaci składkę przez Internet. Posiadacz VW Passata akceptuje wszystkie domyślne warianty ochrony, jakie oferują mu ubezpieczyciele.                            

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych porównywarki Ubea.pl

Koszty ubezpieczenia aut z Anglii mogą wzrosnąć

Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl podkreśla, że powyższe wyniki obliczono zaraz po wprowadzeniu możliwości rejestrowania aut z kierownicą po prawej stronie. Dlatego nie można wykluczyć, że już wkrótce właścicieli „lewostronnych” samochodów będzie czekała niemiła niespodzianka. W tym kontekście wiele zależy od polityki ubezpieczycieli. Część z nich tak jak Uniqa, może zastosować ogromne zwyżki, które zniechęcą posiadaczy „anglików”. Wydaje się jednak, że większość firm ubezpieczeniowych najpierw oceni faktyczne ryzyko. „Jeśli statystyki szkodowości wskażą, że osoby prowadzące auta z kierownicą po prawej stronie i polską rejestracją spowodowały więcej szkód, to składka dla takich klientów szybko wzrośnie. Odpowiednia reakcja ubezpieczyciela ochroni znacznie większą liczbę kierowców przed podwyżką kosztów polisy OC” - przewiduje Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.   

Perspektywa stopniowego podwyższenia składek za ubezpieczenie „anglików” wydaje się bardzo prawdopodobna. Wyniki badań z innych krajów wskazują bowiem, że osoby prowadzące auto z kierownicą po odwrotnej stronie, stanowią większe zagrożenie dla innych użytkowników dróg. „Według analizy Korporacji Ubezpieczeniowej z Kolumbii Brytyjskiej (2007 r.), samochody posiadające kierownicę po prawej stronie o 40% częściej uczestniczą w wypadkach drogowych. Warto pamiętać, że na bardzo dobrych, kanadyjskich drogach już od lat 20-tych ubiegłego wieku, obowiązuje ruch prawostronny” - mówi  Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.    

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA