REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Wietnamie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Wypadki drogowe są dużym zagrożeniem dla turystów w Wietnamie, fot. Hyundai
Wypadki drogowe są dużym zagrożeniem dla turystów w Wietnamie, fot. Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Ruch drogowy Wietnamu wypełniony jest w dużej mierze przez motocykle. Jazda samochodem po Hanoi czy Sajgonie wymaga dużej cierpliwości, ponieważ ruch spowolniają jednoślady. Przed wyjazdem do południowo-wschodniej Azji dowiedzmy się więcej o przepisach drogowych.

Podstawowe przepisy

Aby przekroczyć granice należy posiadać ważny paszport oraz mieć wizę – wielokrotną lub jednokrotną, wydawaną w urzędach konsularnych. Najdłuższy termin, jaki wiza może posiadać to 12 miesięcy i można się o nią ubiegać także na granicy państwa. Wcześniej należy załatwić promesę od biura podróży. Pozwolenia na wjazd do kraju są wydawane przez Urząd Kontroli Ruchu Granicznego.

REKLAMA

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na Rodos?

Przepisy drogowe

REKLAMA

Ruch drogowy w Wietnamie jest chaotyczny. Polskie prawo jazdy nie jest honorowane, należy wyrobić wietnamskie w odpowiednich jednostkach, w których wydawane jest na podstawie polskiego. Najczęstszymi ofiarami wypadków są motocykliści i rowerzyści. Przynajmniej 30 osób ginie każdego dnia w wypadkach drogowych, jeszcze większy procent poszkodowanych wychodzi z kolizji z poważnymi obrażeniami głowy lub ciała. Wypadki drogowe, które są poważnym zagrożeniem dla turystów to jedna z głównych bolączek, z jaką będzie musiał się zmierzyć kierowca w Wietnamie.

Obowiązuje tam ruch prawostronny, lecz należy być przygotowanym na gwałtowne zmiany pasów ruchu przez tamtejszych kierowców. Motocykliści oraz rowerzyści zupełnie legalnie jeżdżą często pod prąd. Za obrzeżami miast częstym towarzystwem pojazdów na drodze jest żywy inwentarz, na który trzeba bardzo uważać. Krajowi kierowcy nie stosują się za bardzo do podstawowych przepisów drogowych. Z każdym rokiem rośnie liczba sygnalizacji świetlnej w Hanoi czy Ho Chi Minh , jednak rzadko kiedy ktoś stoi w Wietnamie na czerwonym świetle. W terenie zabudowanym ograniczenie prędkości wynosi od 30 – 40 km/h, poza terenem zabudowanym – 40 – 60 km/h.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczególną ostrożność należy zachować podczas jazdy nocnej. Nawierzchnia dróg jest w bardzo złym stanie, a do tego przy drogach nie ma zbyt dużej ilości znaków drogowych. Większość pojazdów w Wietnamie nie posiada pasów bezpieczeństwa. Jeśli wypożyczony przez nas pojazd posiada pasy bezpieczeństwa, należy ich używać, w celu zmniejszenia ryzyka wypadku. Jazda pod wpływem alkoholu bądź spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym grozi odebraniem prawa jazdy oraz osadzeniem w areszcie. Na drogach szybkiego ruchu obowiązują opłaty.

Najważniejsze ośrodki

Najważniejsze punkty na na mapie Wietnamu to Hanoi, Sapa, Sajgon, Hoi An, Hue. W Stolicy Hanoi, która uważana była kiedyś za perłę Indochin, ujrzymy dzielnice wietnamską Old Quarter. Wypełniają ja wąskie uliczki ze sklepami wyposażonymi w rękodzieła, tkaniny i odzież. Atrakcjami Hanoi są także: Mauzoleum Ho Chi Minha, teatr wodnych lalek oraz starożytny uniwersytet, którego początki sięgają 1070 roku. W Sapie – malowniczym kurorcie położonym na wysokości 1600 m. n.p.m., znajdującym się tuż przy granicy z Chinami, można zobaczyć jak na dłoni nietkniętą przez cywilizację przyrodę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA