Czy wiesz jak dbać o automatyczna skrzynię biegów?
REKLAMA
REKLAMA
Sprawdzaj poziom oleju. Jeśli nie masz bagnetu ani czujnika, obserwuj, czy przy Twoim miejscu parkowania nie pojawiają się olejowe plamy. Warto co jakiś czas wybrać się do warsztatu na kontrolę. Pamiętaj – zbyt niski poziom oleju oznacza zwiększoną temperaturę i szybsze zużycie elementów skrzyni. Mogą pojawiać się zaniki ciśnienia, które skrzynię szybko zniszczą.
REKLAMA
Zobacz też: Porsche 911 GT3 tylko ze skrzynią automatyczną PDK?
REKLAMA
Dbaj o ogólny stan podzespołów. Głównie mowa tu o sterownikach współpracujących ze skrzynią (np. sterownik silnika). Nawet delikatna stłuczka może spowodować zakłócenia w przepływie oleju i doprowadzić do awarii. Po każdym takim zdarzeniu powinieneś uważnie wsłuchać się w pracę skrzyni. Gdy zauważysz, że coś jest nie tak, zgłoś się do warsztatu.
Nie zmieniaj przełożenia przy wysokich obrotach. Mowa tu o przełożeniu do przodu i do tyłu. Wrzucenie biegu na wysokich obrotach może być (i często jest) przyczyną mechanicznego uszkodzenia skrzyni.
Zobacz też: Dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna Powershift
Nie holuj swojego samochodu z automatem. Podczas holowania silnik nie pracuje, a to oznacza brak smarowania. Dla skrzyni może okazać się to zabójcze. Holowanie więc dozwolone jest tylko w bardzo wyjątkowych przypadkach, najlepiej wolno i na krótkim dystansie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.