REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model
Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

UOKiK przebadał lewarki samochodowe. Aż 7 na 10 nie miało deklarowanej wytrzymałości. Wykryte nieprawidłowości to m.in. uszkodzenie ramion, korby lub łożyska podnośnika.

UOKiK przebadał lewarki samochodowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że 4 wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, Lublinie, Rzeszowie i Wrocławiu od maja do lipca br. sprawdziły oznakowanie 10 modeli podnośników trapezowych o udźwigu nominalnym nieprzekraczającym 3 ton. Produkty te zweryfikowano również w laboratorium, a eksperci zbadali parametry wpływające na ich bezpieczne użytkowanie.

REKLAMA

UOKiK poinformował, że siedem podnośników nie wytrzymało obciążenia zadeklarowanego przez producenta. Wykryte nieprawidłowości to: uszkodzenie ramion lub łożyska podnośnika, uszkodzenie korby podnośnika, zbyt krótkie ramię korby i możliwość przypadkowego wykręcenia śruby z podnośnika bez użycia narzędzi. Urząd ocenił, że może to skutkować urazem "w przypadku opadnięcia pojazdu znajdującego się na podnośniku".

Brak wymaganych oznaczeń

REKLAMA

Ponadto zweryfikowano oznakowanie i wymagania formalne produktów, tj. m.in. oznakowanie CE, dane identyfikujące, instrukcję i deklarację zgodności. W dwóch modelach wykryto nieprawidłowości, oba nie miały wymaganych oznaczeń (np. nazwy i adresu producenta, modelu). W jednym nieprawidłowo sporządzono deklarację zgodności i instrukcje (brak danych producenta i napisu "Instrukcja oryginalna"), a w drugim samą deklarację zgodności.

Kontroli dokonano u sprzedawców hurtowych, w sklepach detalicznych, w tym wielkopowierzchniowych. Z Polski pochodził jeden model, z Chin siedem, a w dwóch przypadkach urząd nie był w stanie ustalić pochodzenia produktu.

Urząd zadeklarował, że w efekcie kontroli "niebezpieczne podnośniki" zostaną wycofane z rynku. W przypadku jednego produktu, gdzie wykryto wady formalne przedsiębiorca podjął działania naprawcze. "We wszystkich zakwestionowanych przypadkach skierujemy zawiadomienie do organów ścigania w celu nałożenia grzywny" - podkreślił urząd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź, czy masz ten model 

Modele, w których wykryto nieprawidłowości to: VERKE V80097 (uszkodzenie korby), HAMRON 1,5t Model: T10152-GS (zbyt krótkie ramię korby), GEKO typ: G02194 (uszkodzenie korby i ramion podnośnika), Einparts EPJ01 (brak: nazwy i adresu producenta, modelu, roku budowy i źle sporządzona instrukcja), Carmotion, art no. 63392 (deklaracja zgodności, brak roku budowy i możliwość przypadkowego wykręcenia śruby z podnośnika oraz uszkodzenie korby i łożyska), AMIO JFM-1.5T (uszkodzenie korby i ramion podnośnika), CarCommerce model: BD-02B2 (pęknięcie korby), VOREL BY TOYA 80252 (skrzywienie korby).

Natomiast inspekcję pozytywnie przeszły Cartrend 1t (nr. produktu: 10929) i START 2007 - podano. (PAP)

jls/ malk/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA